Gå til innhold

Test: Syvio 200


Anbefalte innlegg

Må du være på nett, eller algrer den info lokalt etter det er slått opp første gang? Og hva heter det skinnet du bruker? Jeg var nemlig på hjemmesiden til skinnet forfatter har basert seg på, og der fikk jeg inntrykket av at måtte eksportere fra movie collector for å få infoen.

 

AtW

 

Jeg har ikke satt harddisk i min A-100 ennå, så den henter dette via nettverket fra pc'en.

Starter "oppdatering" av bibliotek som tar noen minutter basert på hvor mange filmer og serier man har liggende.

 

Viktig at mapper eller i det minste filnavn er riktig navngitt, eller at man har en .nfo-fil med link til filmen på imdb liggende i samme mappe som film-filen.

 

Man kan også gjøre det med en harddisk i avspilleren. A-100 støtter kun IDE-disker, og A-110 støtter S-ATA-disker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WDTV koster ca 900kr, rundt $90 ved release, Så det er ikke vanskelig å forstå hvorfor noen vil kjøpe denne. Vurderte selv å kjøpe a-100, men så sluttet de og selge den på komplett. Var ikke aktuelt og legge ut 2000+ for a-110, som er så og si samme spiller, så det ble WDTV for meg.

 

Foreløpig har jeg ingen NAS, og hele poenget var at jeg skulle slippe å ha på en bråkete datamaskin, derfor har jeg ikke bruk for en nettverkspiller enda.

 

Har ikke testet musikk på WDTV, men skal være en av PCH sine store svakheter.Bør spesifiseres at YAMJ er et brukerutviklet GUI og ikke en offisiell del av produktet. Krever at html kjøres på en ekstern, maskin/nas/llink usb eller intern harddisk.

 

WDTV er for øyeblikket noen firmware oppdateringer bak PCH, men har et mye mindre fotavtrykk og er en helt dugans mediaspiller. Man må nok uansett vente ihvertfall en generasjon til før man virkelig kan konkurrere med en fullblods HTPC.

Håper personlig at vi får en boks med vesentlig bedre og utviklingsvennlig GUI. Krysser fingrene for en ION XBMC Mediaspiller. :D

 

Ash

Endret av Ashley_J_Williams
Lenke til kommentar
Må du være på nett, eller algrer den info lokalt etter det er slått opp første gang? Og hva heter det skinnet du bruker? Jeg var nemlig på hjemmesiden til skinnet forfatter har basert seg på, og der fikk jeg inntrykket av at måtte eksportere fra movie collector for å få infoen.

 

AtW

 

Jeg har ikke satt harddisk i min A-100 ennå, så den henter dette via nettverket fra pc'en.

Starter "oppdatering" av bibliotek som tar noen minutter basert på hvor mange filmer og serier man har liggende.

 

Viktig at mapper eller i det minste filnavn er riktig navngitt, eller at man har en .nfo-fil med link til filmen på imdb liggende i samme mappe som film-filen.

 

Man kan også gjøre det med en harddisk i avspilleren. A-100 støtter kun IDE-disker, og A-110 støtter S-ATA-disker.

 

Hva slags skin/plugin er det du bruker til dette?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor betale 2000 kr for denne når du kan få andre NMT-bokser for halvparten?

 

Hvilke NMT bokser er det man får for 1000,-? Og da mener jeg ikke de prisene du får i Kina før kurir og toll er betalt.

 

Den nåværende IStar modellen koster $265.75 med frakt, og uten ev. toll.

 

Link til Amentio sin pris på WDTV finner du her.

 

Ja, jeg har sett denne før. Fin pris, men ikke en NMT. Trenger nettverksdelen.

Lenke til kommentar

Takk for en bra test!

 

Jeg har lest alle innleggene her nå og må si at jeg synes okolbu svarer enormt bra for seg og følger opp på en eksemplarisk måte. Jeg har selv en "gammel" X3000 Neolink, en fin sak som har gjort jobben, men som er moden for utbytning. En NMT høres virkerlig bra ut, et av hoved-ankepunktene mine mot X3000 har vært altfor lite firmware-oppdateringer, så det er betryggende å høre at det er et velfungerende team og community her.

 

Som en digresjon må jeg si at det er litt morsomt å lese innleggene til XanderZ. Han tar dette så personlig at han ikke klarer å se hvor saklige og velbegrunnete svar og spørsmål okolbu kommer med. Han graver deg ned i skyttergraven og kommer ikke en meter videre i diskusjonen. Så, XanderZ, du hadde kommet mye lenger og blitt tatt på langt mer alvor om du ikke presterte å legge inn så mye gift og pepper uten grunn i innleggene dine. Du fremstår som en bråhissig tenåring. Bare et velment tips.

Lenke til kommentar
... det er betryggende å høre at det er et velfungerende team og community her.

 

Som en digresjon må jeg si at det er litt morsomt å lese innleggene til XanderZ. Han tar dette så personlig at han ikke klarer å se hvor saklige og velbegrunnete svar og spørsmål okolbu kommer med. Han graver deg ned i skyttergraven og kommer ikke en meter videre i diskusjonen. Så, XanderZ, du hadde kommet mye lenger og blitt tatt på langt mer alvor om du ikke presterte å legge inn så mye gift og pepper uten grunn i innleggene dine. Du fremstår som en bråhissig tenåring. Bare et velment tips.

 

Var overhodet ikke meningen å grave noen ned i skyttergraven her, men nå utrykte jeg kun min mening om testen og oppfølgene til dem og skrev det jeg mente, og det kommer vel tydelig nok fram i flere innlegg ? Neste gang tar du slik nedlatenhet på PM, ikke sant ? Mulig jeg virker hissig, men det er værtfall fint å vite at jeg fortsatt holder meg ung :new_woot:

 

Mesteparten av denne tråden burde snart vært flyttet til en "HTPC"-del av forumet :innocent:

Lenke til kommentar
Hva slags skin/plugin er det du bruker til dette?

 

AtW

YAMJ - Yet Another Media Jukebox. Bruker utviklet html GUI. Ta turen innom video jukebox forumet på networkedmediatank.com. Her finner du de forskjellige jukeboksene, samt utviklerne.

 

Ash

 

hvis man bruker myiHome v5.1.3 som software for å streame videofiler, så har man et alternativ som heter Plugins om en går på Preferences. Der huker en av for Moviejukebox(og den ber deg så laste ned korrekt programvare som den også åpner nettsiden for).

 

Deretter er det forsåvidt bare å velge en(eller flere) mapper hvor videofiler ligger og så trykke ok.

Lenke til kommentar
Hvorfor betale 2000 kr for denne når du kan få andre NMT-bokser for halvparten?

 

Hvilke NMT bokser er det man får for 1000,-? Og da mener jeg ikke de prisene du får i Kina før kurir og toll er betalt.

 

Den nåværende IStar modellen koster $265.75 med frakt, og uten ev. toll.

 

Link til Amentio sin pris på WDTV finner du her.

 

Ja, jeg har sett denne før. Fin pris, men ikke en NMT. Trenger nettverksdelen.

 

 

Hva med å kjøpe en nettverksdisk ?

Eneste ulempen er vel kanskje at man må ha kabel fra routeren til harddisken, og da må vel muligens også dette passe med plassering av tv og medieboksen,

men dette funker værtfall til meg.

Flaks med plasseringa her :innocent:

Lenke til kommentar

Reagerte litt på den overstrømmende rosen, uten at det kom fram noe særlig negativt. Jeg har en Popcorn A110 og var selv svært fornøyd etter at jeg endelig fikk tak i mediefilene mine. Problemene jeg hadde skyldes nok at NFS og Samba var ukjente begreper, og jeg kom ingen vei før jeg fikk installert myiHome på serveren.

 

Det som har gjort at glorien har falmet noe rundt produktet, er den katastrofalt dårlige kvaliteten på nye firmware-oppdateringer som slippes. Da jeg lastet ned og installerte ny firmware i oktober fikk jeg plutselig problemer med at skjermen gikk i svart (HDMI), og at boksen hang mye oftere enn før. Fortsatt har det ikke kommet noen ny utgave til A110. For en god uke siden kom det derimot en ny firmware til A100, men det ser ut som om det er en god del bugs på denne også dersom man skal dømme etter forumet.

Lenke til kommentar

Livat her gitt! Men lite konkrete spørsmål, så har ikke steppet inn. WDTV gidder jeg ikke diskutere lenger enn akkurat dette innlegget, ser man ikke fordelen med nett så gjør man det ikke og klarer seg fint med en WDTV. Uansett hvor mye innhold det er der ute som man ellers kunne sett (streamet TV, enten normale kanaler via (HT/MC/QR/AW)PC med tuner-kort eller internett-basert), streamet musikk (last.fm, P4, ...), youtube, flickr, spill (tenk poker, ikke HL3...), info-sider type vær, oddsen, flyavganger eller hva man nå måtte finne. Ja, klart man kan se dette andre steder og på andre måter, men det er ikke akkurat poenget.

 

Jørgen. Nei, den støtter ikke Powerpoint presentasjoner direkte. Men ihvertfall PP 2007 har en "export to jpg" hvor du veldig lett kan eksportere alle slidene dine til individuelle jpg-bilder som du så kan legge i en katalog og bruke NMT slideshow-funksjonaliteten til å vise i rekkefølge (til evig tid om du setter den på repeat). Evt "export to html", men visningen av det hang A-100'en min ganske hardt så anbefaler jpg'ene. ;-) PopcornHour har forøvrig en S-210 som faktisk er spesiallaget for å vise pene bilder i et butikkvindu. Ikke satt meg inn i hva forskjellen fra en normal A-110 er, da jeg ikke har vært i det markedet. :-)

 

fishlake. Ja, den har en liten data-terskel som kan være tøff for noen. Som nevnt i testen så bør man ha litt kunnskap, men ikke all verden. Kan du høyreklikke på en disk i Vista og trykke velge Share (eller hvordan nå man gjør det) så bør man være i mål. Har ikke testet A-110 selv, men A-100 firmwarene er jevnt over ganske bra synes jeg. Det er rimelig mange beta-releaser mellom hver standardutgave, og bra dialog med Syabas om bugs på beta-forumet. Neste firmware for A-110 er i Release Candidate 1, så er ikke mange dagene/ukene til den går ut døra tipper jeg.

 

OK

Lenke til kommentar

har selv popcorn hour a-110

den funker ganske bra. har etter ca 20 dagers bruk, kommet over kun en avi fil som ikke ville spilles av, tror det hadde noe med encodingen å gjøre.

 

har man en pc, med winamp og store spillelister, kan man sette opp shoutcast og streame musikken rett til pocorn boksen, også ut på annlegget.

da slipper man knote med boksens egne musikk avspiller, som ikke er noe særlig bra. (ingen spillelister osv, det må man evnt lage selv/plugins)

Lenke til kommentar
har selv popcorn hour a-110

den funker ganske bra. har etter ca 20 dagers bruk, kommet over kun en avi fil som ikke ville spilles av, tror det hadde noe med encodingen å gjøre.

 

har man en pc, med winamp og store spillelister, kan man sette opp shoutcast og streame musikken rett til pocorn boksen, også ut på annlegget.

da slipper man knote med boksens egne musikk avspiller, som ikke er noe særlig bra. (ingen spillelister osv, det må man evnt lage selv/plugins)

 

Der løste du nettop et av de største problemene jeg har hatt med tanke på musikkavspillingen i popcornen!!

En veldig simpel men fantastisk måte å fikse problemet på.

Endret av Sikelik
Lenke til kommentar

:) hyggelig å høre hehe.

du installerer bare shoutcast server, og shoutcast plugin til winamp.

deretter lager du en html fil på feks harddisken til popcorn boksen, i html filen ligger du en link til streamen.

kvaliteten er ypperlig, eneste negative, er at popcorn boksen ligger ca 10 sekunder bak winamp på pcen, tror det kan fikses med å rote litt med shoutcast serveren sine stream settings...

 

 

ellers har jeg både spilt av Iso filer med dvd filmer, og "dvd mapper" med Audio video mappe i.

:)

Lenke til kommentar

spiller stort sett kun av .mkv-filer i 720 eller 1080p selv.

kjører da digital passthrough av lyd til receiver som tar seg av DTS / Dolby Digital.

 

Jeg fatter ikke helt hvordan folk kan være så misfornøyd med den. menysystemet er ikke det fineste som finnes, men funksjonaliteten overgår jo det meste annet innenfor samme prisklasse.

 

*edit*

 

vedrørende shoutcast-streaming

 

du behøver strengt tatt ikke lagre det som en html-fil engang.

 

du kan jo bare lagre den som en .pls-fil så tolker den det som playlist når en velger musikk enten det er delt via myiHome eller via smb-shares

Endret av Sikelik
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...