Gå til innhold

Anmeldelse: Killzone 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mistet nettop massse respekt for Gamer.no og all respekt for Marius Jentoftsen.

Synd at hele anmeldelen så og si er oppramsing av negative ting, istedefor å trekke fram noe positivt...

Det at anmelderen nevner halo- og gears of war-serien like ofte som killzone 2 viser også at han mangler evnen til å se objektivt på saken, synd :no:

 

Dårlig argument, en god anmelder omtaler alltid spill subjektivt.

Lenke til kommentar

For en oppførsel det er på folk her inne. Jeg har ikke ord!

Det virker som at jeg har rotet meg inn på ign sitt forum der amerikanske fjortiser hylgriner fordi spillet deres bare fikk 8.1 i stedet for 8.3

 

Kom igjen a folkens? Det blir altfor dumt. Å begynne med angrep på skribenten fordi han sier sin mening er både teit og umodent. Det sier mye mer om dere som personer.

 

Ja. "Alle" andre ga spillet tilnærmet toppkarakter. So what? La nå mannen få ha sin egen mening.

Og hvis dere "vet" at han tar feil, så er det vel bare å drite I hele anmeldelsen?Istedet for å drite dere UT her inne.

 

 

 

"Frykter du for dine "helter" i gears, halo og slikt såpass mye at du må bruke din posisjon som anmelder til å sverte Sony og PS3??"

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Tror du virkelig at han har planlagt en svertekampanje? Tror du at han satt seg ned å tenkte; "Å ja, nå skal jeg søren meg slakte Killzone 2. Bare for å sverte sony svina og drittmaskinen ps3!, for det vil hjelpe så utrolig mye"

 

 

Jeg blir slapp.

Lenke til kommentar

La meg på forhånd starte med å si at jeg på ingen måte er en fanboy, og er heller ingen fan av fanboys. Ikke har jeg spilt Killzone 2 og ikke vet jeg hvordan spillet igrunn er og hva den lever opp til. Likevel kan jeg ikke annet gjøre enn å kommentere annmelderens artikkel:

 

Når jeg nå har lest anmeldelsen, må jeg innrømme at jeg hittil aldri har lest maken til anmeldelse. Det er tydelig at Skribenten her har forhåndsdømt spillet utfra spillets forgjengere. Det er ikke til å unngå at skribenten er "fan" av Gears of war 2, da han konstant sammenligner Killzone 2 med nevnte spill samt andre. Min mening er at man ikke kan sammenligne spill med andre, på lik linje som en anmelder sjelden sammenligner to filmer eller musikk plater. Et spill er for seg selv et verk og bør kun i sitt rom sammenlignes.

 

Det er også uheldig at anmelder fra første tastetrykk går i defansiv posisjon, noe som ofte tyder på at han allerede vet hvilket feil han begir seg ut på.

Denne anmeldelsen er på ingen måte nøytral, og slike anmeldelser liker jeg som leser aldeles ikke, og håper det er siste gang slikt tull dukker opp her, da dere setter dere i fare for å miste deres lesere, vi som bringer deres levebrød.

 

Likevel skal det igjen sies at jeg ikke vet hva spillet lever opp til og er kanskje fortjent karakteren, dog artikkelen som nevnt bare var tull og tøys.

Lenke til kommentar
Mistet nettop massse respekt for Gamer.no og all respekt for Marius Jentoftsen.

Synd at hele anmeldelen så og si er oppramsing av negative ting, istedefor å trekke fram noe positivt...

Det at anmelderen nevner halo- og gears of war-serien like ofte som killzone 2 viser også at han mangler evnen til å se objektivt på saken, synd :no:

 

Dårlig argument, en god anmelder omtaler alltid spill subjektivt.

 

Hvis en god anmelder alltid anmelder subjektivt, hvorfor ligger Killzone 2's gjennomsnitt-score på 96/100? Og så kommer Gamer.no med sin 60/100?

 

Betyr dette at alle de som ga spillet 9+/10, ikke var subjektive?

Lenke til kommentar
"Frykter du for dine "helter" i gears, halo og slikt såpass mye at du må bruke din posisjon som anmelder til å sverte Sony og PS3??"

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Tror du virkelig at han har planlagt en svertekampanje? Tror du at han satt seg ned å tenkte; "Å ja, nå skal jeg søren meg slakte Killzone 2. Bare for å sverte sony svina og drittmaskinen ps3!, for det vil hjelpe så utrolig mye"

 

 

Jeg blir slapp.

 

Sier ikke at Marius gjør det, men det er skremmende mange som faktisk gjør det, eller ville gjort det om de kunne.

Lenke til kommentar
Så spill som "Madagascar: Escape 2 Africa" er bedre? :blink:

 

Vi som skriver for Gamer slipper heldigvis å adoptere hverandres spillsmak. Madagascar 2 er et spill jeg liker kjempegodt, men det har absolutt ingenting med denne anmeldelsen å gjøre.

 

Er vel ikke det det handler om.. Handler vel om at anmelderen dysser ned det positive med spillet og trekker frem det negative så godt han kan, for så å kunne forsvare en så laber karakter som 6/10. Rett og slett et fint triks av en tydlig xbox 360 fanboy.. Sitter selv med både 360 og PS3 og forventer at spillene på begge konsollene blir behandlet likt i anmeldelsene.

Lenke til kommentar

Merkeligt at folk her tror at et spillmagasin prøver å ødelegge for seg selv ved å bevisst pisse av brukerene sine. Det ble skrevet en subjektiv anmeldelse av et spill, som alle andre ganger. Se på hans tidligere anmeldelser. Stemmer karakterene hans med deres oppfatning? Ja, så ta ham på ordet. Nei, så kjøp spillet og prøv selv.

 

Det er ikke sikkert at spillet er så dårlig som skribenten vil ha det til, det kan og godt være at andre anmeldere er for feige til å kalle dette et dårlig spill. Alt jeg vet, er at GTA IV ble hyllet opp i skyene av "alle" og jeg personlig mener det er et dårligere spill enn Crackdown, GTA:SA og SR2. Det fikk meg faktisk til å begynne å lure på om mange anmeldere får tåkeslør over øynene når det er pen grafikk i et spill. At de blir ignorante over mangler et spill. Da tenker jeg f.eks. på spillanmelderen tidligere som tydeligvis legger veldig stor vekt på grafikk og lyd. Personlig mener jeg at spillmekanikk er mye viktigere og det kan se ut som om KZ2 er "just another FPS."

Lenke til kommentar

Folk reagerer vel på måten han skriver på :hmm:

Og at det er så hinsides stor forskjell på det han skriver og andre skriver...men vi har jo egne meninger heldigvis.

Vi får bare vente til vi får testet det selv.

Det jeg reagerte på var starten, du vet at det blir mye negativt når du legger opp starten slik.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Vi som skriver for Gamer slipper heldigvis å adoptere hverandres spillsmak. Madagascar 2 er et spill jeg liker kjempegodt, men det har absolutt ingenting med denne anmeldelsen å gjøre.

 

Er vel ikke det det handler om.. Handler vel om at anmelderen dysser ned det positive med spillet og trekker frem det negative så godt han kan, for så å kunne forsvare en så laber karakter som 6/10. Rett og slett et fint triks av en tydlig xbox 360 fanboy.. Sitter selv med både 360 og PS3 og forventer at spillene på begge konsollene blir behandlet likt i anmeldelsene.

 

Nå snakker du om noe helt annet her, og teoriene dine akter jeg ikke å diskutere.

 

Om jeg gir et spill 7 av 10 er ikke det det samme som at alle verdiene dette spillet besitter kan sammenlignes med de i et annet spill som får 5 av 10, for så å hevde at det er et bedre spill. Folk er forskjellige, skribenter som lesere, og alle anmeldelsene er ment å reflektere skribentens individuelle mening. Karakterskalaen er ikke der for å fortelle folk hvordan spill står i forhold til hverandre, men hvor gode spill de er hver for seg.

Lenke til kommentar
Folk reagerer vel på måten han skriver på :hmm:

Og at det er så hinsides stor forskjell på det han skriver og andre steder...men vi har jo egne meninger heldigvis.

Vi får bare vente til vi får testet det selv.

Det jeg reagerte på var starten, du vet at det blir mye negativt når du legger opp starten slik.

 

Yup. Er ikke karakteren det blir klagd på. Og hvorfor i det hele tatt ha "diskuter artikler", hvis man ikke kan gi kritikk til artikelen ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...