Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler diskusjonen her har sklidd ut litt. Anbefaler folk å lese Dagbladets artikkel om saken; http://www.dagbladet.no/2009/01/30/kultur/..._media/4620094/ - Hva skjedde med Gamer.no?

 

"- Det har vært endel fram og tilbake om samarbeidet - dette har jo vært et samarbeidsprosjekt - og noen økonomiske betingelser vi ikke er blitt enige om. Det er verken noe mer eller mindre dramatisk enn det, sier administrerende direktør Terje Haug i Edda Digital."

 

Virker som om Edda har skviset Gamer.no ut av nettverket og nå prøver å dysse det ned.

Lenke til kommentar
Føler diskusjonen her har sklidd ut litt. Anbefaler folk å lese Dagbladets artikkel om saken; http://www.dagbladet.no/2009/01/30/kultur/..._media/4620094/ - Hva skjedde med Gamer.no?

 

"- Det har vært endel fram og tilbake om samarbeidet - dette har jo vært et samarbeidsprosjekt - og noen økonomiske betingelser vi ikke er blitt enige om. Det er verken noe mer eller mindre dramatisk enn det, sier administrerende direktør Terje Haug i Edda Digital."

 

Virker som om Edda har skviset Gamer.no ut av nettverket og nå prøver å dysse det ned.

 

Er ikke det å lese vel mye ut av en uttalelse som er mer eller mindre 100% nøytral? Nå kjenner ikke jeg denne skaen i detalj, så det kan godt hende den ene parten har vært mer urimlig enn den andre. Det som er essensen er vel at man har vært uenig om noe økonomisk, og at man desverre ikke samarbeider lengre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Føler diskusjonen her har sklidd ut litt. Anbefaler folk å lese Dagbladets artikkel om saken; http://www.dagbladet.no/2009/01/30/kultur/..._media/4620094/ - Hva skjedde med Gamer.no?

 

"- Det har vært endel fram og tilbake om samarbeidet - dette har jo vært et samarbeidsprosjekt - og noen økonomiske betingelser vi ikke er blitt enige om. Det er verken noe mer eller mindre dramatisk enn det, sier administrerende direktør Terje Haug i Edda Digital."

 

Virker som om Edda har skviset Gamer.no ut av nettverket og nå prøver å dysse det ned.

 

Ja for du bidrar veldig til å hente saken inn igjen :roll:

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere hvordan business fungerer?

Gamer.no var 50% eid av Edda, som ønsket å kjøpe siste 50%.

Tangedal syntes tilbudet var for lavt, og Edda var ikke villige til å betale mer.

Da er det naturlig å gå hvert til sitt, og jeg fatter ikke hvorfor det er så himla nøye for forumfolk å ha en syndebukk.

Lenke til kommentar
Kan ikke nye Gamer.no knyttes til diskusjon.no også? Så kan dere kicke ut den nye spillsiden til Edda? Det blir bra, Dotten. :)

 

Kanskje ikke så veldig bra forslag.

 

For min egen del kunne Diskusjon.no vært knyttet opp mot all verdens mediasider, uavhengig av mediehus. Gjerne flere spillsider også. Men det er vel ikke akkurat noe som er lett å få til. Medier liker å ha makten på tilknyttet forum. Noe som ikke nødvendigvis er særlig bra, fordi et viktig poeng med et forum er blant annet at man skal kunne kritisere media. Det blir vaktbikkjens vaktbikkje. Ellers er det jo lite som forhindrer en redaktør eller journalist å fjerne kritikk mot eget media om man ikke liker det som kommer. Eller for eierne å diktere føringer av kommersielt hensyn og ikke redaksjonelt.

 

Noe som også er grunnen til at forumet vårt har både sørget for et klart skille med de kommersielle kreftene (salg) og nå også de andre redaksjonelle i nettverket (redaktører fra andre nettsider, før hadde alle en representant i forumstyret). Noe jeg tror er sterkt med på å sikre vår integritet på området, så lenge folkene holder seg til sitt mandat. Vi har brukere som modererer og det er enda en god sikkerhetsventil. Det gjør at vi kan fokusere på våre brukere og samtidig kanalisere til de kommersielle kreftene hva som går og ikke går vedrørende forumet og dets brukere.

 

Gamer er ikke lenger tilknyttet fordi de to eierne valgte å skille lag. De kom da til en konklusjon som kan gjøre at brukerne faller litt mellom to stoler. Men jeg håper nå brukerne ikke gir opp forumet, vi skal kjempe hardt for hver bidige en av dere. Det er og forblir brukernes privilegium å avgjøre hvor de vil bidra. Det er vel bare til å sammenligne når et evt. Gamer-forum kommer. Tar de like godt vare på brukerne? Vil eierne blande seg inn i det redaksjonelle der? Vil kvaliteten bli god? Det får nå tiden vise, vi kan ikke annet enn å stå på for dere brukere som best kan. Det var ikke vi som jobber med forumet som førte aktuelle brukere i denne klemma, det var de to eierne som klarte. Kanskje det ikke fantes noen annen utvei, det er strengt talt ikke mulig for oss å svare på. Vi kan ikke annet enn å ønske lykke til for alle parter. Konkurransen vil forhåpentligvis gjøre begge parter skjerpet og bedre. Det miljøet spillbrukerne står for er nå uansett viktigere enn både nettverket og Gamer, jeg håper bare dere brukere innser det og ikke skaper konflikt/splid i eget miljø, uavhengig av hvor dere holder til. Hev dere over det. :)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke vil si noe.

 

Ingen av partene ser ut til å ville si noe mer enn det som alt er sagt. De anser det vel som bedre å fokusere fremover, da en offentlig skittentøysvask sikkert vil skade begge partene. Synd noen løper anonymt til media, man kan ikke legge mye i slike uttalelser. Spillsamfunnet er i hvert fall ikke tjent med noen konflikt, så det spørs vel hvor mye man skal forvente heller. Selv om jeg forstår nysgjerrigheten, så er det vel kanskje best å sette fokuset fremover og ikke bakover? :)

Lenke til kommentar
Ja for du bidrar veldig til å hente saken inn igjen :roll:

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere hvordan business fungerer?

Gamer.no var 50% eid av Edda, som ønsket å kjøpe siste 50%.

Tangedal syntes tilbudet var for lavt, og Edda var ikke villige til å betale mer.

Da er det naturlig å gå hvert til sitt, og jeg fatter ikke hvorfor det er så himla nøye for forumfolk å ha en syndebukk.

"Forretninger er forretninger." Selvsagt. Tipper derimot at saken ikke er så svart/hvit som du vil ha det til. Eddas behandling av Gamer.no etter bruddet virker meget uprofesjonell, og gjør ikke annet enn å underbygge mitt syn på Edda Media som den "store, stygge ulven." Om Gamer.no ble forespeilet å få ha nettstedet oppe til en ny side var på plass - hvorfor fikk Edda brått hastverk?

 

Har absolutt ingen problemer med å se for meg at Edda Medias første tilbud var av den latterlige typen og muligens også kom med noen bemerkninger om at "dette nok er best for Gamer.no". Jeg har overhodet ingen innsikt til denne saken utover det som har kommet fram i media, og kan ikke si noe annet enn hvordan det ser ut for meg. Om du er uenig har du selvfølgelig all rett til det. : )

Lenke til kommentar

Hvis man ikke klarer å bli enige om økonomiske betingelser for et samarbeid så er det helt normalt at man bryter samarbeidet. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor noen forsøker å plasser en part som synder her.

 

Begge parter på opprettholde sine økonomiske interesser i en drift som faktisk koster penger og ressurser.

 

Jeg er også helt sikker på at begge parter har blitt enig om når DNS endringer skulle skje. Men husk at den nye DNS koblingen vil kunne ta opptil 48 timer og normalt opptil 24 timer. Deretter er det opp til gamer.no å ha innhold dit den nye pekeren går, ikke Edda.

 

DNS pekeren er nå også oppdatert, men det er ikke noe innhold å finne annet enn en kommentar til det som er skjedd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
"Forretninger er forretninger." Selvsagt. Tipper derimot at saken ikke er så svart/hvit som du vil ha det til. Eddas behandling av Gamer.no etter bruddet virker meget uprofesjonell, og gjør ikke annet enn å underbygge mitt syn på Edda Media som den "store, stygge ulven." Om Gamer.no ble forespeilet å få ha nettstedet oppe til en ny side var på plass - hvorfor fikk Edda brått hastverk?

 

Det var en avtale om drift ut uken i følge Gamer.no, og selv om det kanskje kom brått på noen er tross alt fredag siste arbeidsdag av uken, så så veldig rart at den ble tatt ned når den gjorde var det da ikke.

Det blir bare spekulasjon for å finne syndebukk det du driver med.

 

Har absolutt ingen problemer med å se for meg at Edda Medias første tilbud var av den latterlige typen og muligens også kom med noen bemerkninger om at "dette nok er best for Gamer.no". Jeg har overhodet ingen innsikt til denne saken utover det som har kommet fram i media, og kan ikke si noe annet enn hvordan det ser ut for meg. Om du er uenig har du selvfølgelig all rett til det. : )

 

Om tilbudet var så lavt da. Hva er det som er så himla galt med det?

Hvis det var prisen Edda syntes Gamer.no var verdt, så la de nå få lov til å mene det.

Trolig var prisen riktig et sted midt i mellom kravet Gamer og tilbudet til Edda, men ingen av partene var villige til å gå dit, og da går det som det går.

At du spekulerer i hva som er sagt osv sier meg at du ønsker veldig å finne en å legge skylden på, og da er vi nok uenige ja, for i mitt hode virker det som en vanlig forhandling som ikke førte frem.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

"Plutselig" er vel feil ord, dette her skjedde ikke alt sammen i forrige uke.

 

Oppkjøpsønsket startet i fjor vår, altså våren 2008, nesten 1 år siden - ifølge dagbladet.

 

Så plutselig blir fullstendig feil. Tror du de ikke har snakket sammen hele dette året eller? At de bare brukte en dag i 2008, og så skjer ingenting, og så TUPP?

 

Legg merke til at partene er ENIGE om å splitte. Ingen kaster ut noen.

Lenke til kommentar
Det stod vel på at Dagbladet at Edda Media ville kjøpe oppe de siste 50% av gamer.no. Gamer sier at budet er for lavt og plutselig er gamer ikke en del av tek.no nettverket lengre.

 

Og dermed har Edda på noe vis utpresset Gamer.no?

 

Er så mange faktorer her som du og jeg ikke har et fnugg peiling på, så hva som skjedde etter det første tilbudet får man aldri vite.

Hva er verdien til Gamer.no?

Hva bød Edda?

Hva krevde Gamer.no for sine 50%

osv

osv..

 

Det man vet er at en helt normal forhandling om eiereskap ikke førte frem, og at det mest naturlig for begge parter var å gå hvert til sitt.

Dette skjer hver dag rundt omkring i dette landet, og har ingenting med hverken skittent spill eller utpressing å gjøre som regel.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...