Gå til innhold

Nye oppdateringer til N78 og N82


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skriver dere bare om utvalgte modeller angående FW oppdatering? Og merkelig nok er det Nokia...

(don't feed the troll) :)

 

Sony Ericsson har nå sluppet en oppdatering som skal ordne flere problemer med P990i. :)

 

Som du sikkert selv ser, er dette en gammel artikkel. SE har da oppgradert FW utallige ganger, til utallige modeller etter dette, uten at Amobil slår dette opp som en nyhet. Siste telefonen som fikk en ny FW oppdatering er X1i, en oppdatering som har vært etterlengtet hos brukerne, og som flere andre nettsteder finner interessant nok til å skrive en artikkel om. Men ikke amobil, de lager heller en artikkel om to ubetydelige Nokiamodeller som har fått en bugfiks eller to. Men så er jo amobil kjent for å være ett av Nokia sitt fremste utstillingsvindu...

Lenke til kommentar
Hva gjør SE X1i mer betydelig enn N82 og N78?

 

Nei hva tror du? At det er første Windows mobil fra SE, og kan nærmest regnes som en konseptmobil. At den er den mest avanserte telefonen på markedet. At den har unike paneler, som aldri før har blitt sett. En FW oppdatering er meget interessant da denne mobilen er så og si unik.

 

N82 og N78 er to av ørten symbiantelefoner fra Nokia, der man egentlig forventer at alt skal fungere fra dag en. Og en ny FW vil isåfall dreie seg om små bug-fiks og ubetydeligheter. Var dog litt interessant å lese om hvordan nokia sin oppdatering ødelegger minnekort, og hvor dårlig den for øvrig fungerer. Meget interessant. Enda et styr-unna argument.

 

Har forøvrig redigert bort resten av ditt innlegg da dette helt sikkert vil føre til advarsel og utestengelse hvis noen sladrer til en moderator. Råder deg til å gjøre det samme ;)

Lenke til kommentar
Enkelte ting som at telefonen låser seg på bestemte steder er imidlertid ikke rettet.

Hvilke bestemte steder er dette?

 

Vi anbefaler også på det sterkeste at du tar minnekortet ut av telefonen før du starter, da en firmware-oppdatering erfaringsvis kan skade minnekortet.

Skade minnekortet? Det er vel ikke det dere virkelig mener?

 

Fint med oppdateringer :)

 

De bestemte stedene kan du se hos kildene.. Var en lang liste som vi valgte å ikke bruke plass på :)

Serviceverksteder anbefaler å ta ut minnekortet, og jeg har opplevd minnekort som blir ubrukelig etter firmwareoppdatering. Mulig det finnes ord som passer bedre enn "skade"..

 

 

Oppdatert:

Vi har fått informasjon fra Nokia nå om at det bare er N82-oppdateringen som har blitt tilgjengelig for norskregistrerte terminaler, så N78-oppdateringen er nok ennå ikke tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Vi har fått informasjon fra Nokia nå om at det bare er N82-oppdateringen som har blitt tilgjengelig for norskregistrerte terminaler, så N78-oppdateringen er nok ennå ikke tilgjengelig.

 

Ehh? Hva betyr det?

 

 

Jeg har hatt v20.149.051.1 på min N78 i snart tre uker...

Lenke til kommentar

Fra kompabilitetslista til Pioneer DEH-P9800BT:

 

"Nokia N-series phone with software after 10/2007 may have difficulty to establish connection"

 

Det har altså vært problemer med å tilkoble N-serie telefoner til handsfreen på noen bilstereoer etter en tidligere firmwareoppdatering.

 

Det hadde vært fint om disse firmwareoppdateringene hjalp mot oppkoblingsproblemene med Pioneer-produkter siden problemene oppsto etter en slik oppdatering... Men det virker usannsynlig.

 

Pioneer har selv sluppet ny firmware til enkelte produkter for å patche supporten mot Nokia N-serien men ikke alle bilstereoene kan firmwareoppdateres.

Lenke til kommentar
Hva gjør SE X1i mer betydelig enn N82 og N78?

 

Nei hva tror du? At det er første Windows mobil fra SE, og kan nærmest regnes som en konseptmobil. At den er den mest avanserte telefonen på markedet. At den har unike paneler, som aldri før har blitt sett. En FW oppdatering er meget interessant da denne mobilen er så og si unik.

 

N82 og N78 er to av ørten symbiantelefoner fra Nokia, der man egentlig forventer at alt skal fungere fra dag en. Og en ny FW vil isåfall dreie seg om små bug-fiks og ubetydeligheter. Var dog litt interessant å lese om hvordan nokia sin oppdatering ødelegger minnekort, og hvor dårlig den for øvrig fungerer. Meget interessant. Enda et styr-unna argument.

 

Har forøvrig redigert bort resten av ditt innlegg da dette helt sikkert vil føre til advarsel og utestengelse hvis noen sladrer til en moderator. Råder deg til å gjøre det samme ;)

 

Rart at en så unik telefon er blitt en så stor flopp da ;) Skulle tro den solgte i bøtter og spann med tanke på hvor langt den ligger foran alle andre telefoner på markedet. Men, det ligger nok i at ikke alle har fått med seg firmware-oppdateringen. Som du sier, ingen andre har jo vært i nærheten av å stille til bords med slik teknologi som SE har kommet opp med, dermed må man vel la litt feil her og der være lov.

 

Hadde vi fått et realt oppslag på Amobil.no med fw-update til X1i (som jo nok sannsynligvis er tidenes mest betydningsfulle mobil fra ende til annen)så hadde den kanskje solgt litt mer.

 

Usj a meg, tenke seg til for en partisk nettside Amobil.no egentlig er. Tenker bare på Nokia vettu.

 

Tusen hjertelig takk for at du redigerte innlegget mitt. Trenger virkelig noen som kan passe litt på meg, ikke at jeg vet for hva, men igjen, takk skal du ha! <3

 

Forøvrig kommer det ikke mer fra meg i denne tråden da jeg aner vi to turtelduer muligens har sporet ganske så kraftig av med tanke på trådens opprinnelige mening og formål.

Lenke til kommentar
Rart at en så unik telefon er blitt en så stor flopp da

 

Tusen hjertelig takk for at du redigerte innlegget mitt. Trenger virkelig noen som kan passe litt på meg, ikke at jeg vet for hva, men igjen, takk skal du ha! <3

 

Dette kan du selvfølgelig dokumentere?

 

Og det jeg klippet bort var et personangrep, der du blant annet kalte meg for et av de verste fy ordene her på forumet, fanb**. Men du står for det du skriver, og vil ikke redigere, ser jeg. Ja, ja, du er herved advart. Siste gang jeg brukte denne bokstavkombinasjonen, ble jeg belønnet med en mnd utestengelse. Men da var det selvfølgelig en pingle som løp til moderatorene og sladret.

Lenke til kommentar
Hva gjør SE X1i mer betydelig enn N82 og N78?

 

Nei hva tror du? At det er første Windows mobil fra SE, og kan nærmest regnes som en konseptmobil. At den er den mest avanserte telefonen på markedet. At den har unike paneler, som aldri før har blitt sett. En FW oppdatering er meget interessant da denne mobilen er så og si unik.

 

N82 og N78 er to av ørten symbiantelefoner fra Nokia, der man egentlig forventer at alt skal fungere fra dag en. Og en ny FW vil isåfall dreie seg om små bug-fiks og ubetydeligheter. Var dog litt interessant å lese om hvordan nokia sin oppdatering ødelegger minnekort, og hvor dårlig den for øvrig fungerer. Meget interessant. Enda et styr-unna argument.

 

Har forøvrig redigert bort resten av ditt innlegg da dette helt sikkert vil føre til advarsel og utestengelse hvis noen sladrer til en moderator. Råder deg til å gjøre det samme ;)

 

Har du denne mobilen, eller har du prøvd den siden du snakker så varmt om den?

Jeg har den, og kjenner flere som har. Men selv etter oppdatering er dette ikke noen god mobil, og har mange av mine kjente med meg om den konklusjonen.

Selv om en oppdatering til denne mobilen sto øverst på akams forside hver dag, ville mobilen være like dårlig.

Skal kjøpe ny mobil etter helga, men har ikke bestemt meg for hvilken.

Lenke til kommentar
Har du denne mobilen, eller har du prøvd den siden du snakker så varmt om den?

Jeg har den, og kjenner flere som har. Men selv etter oppdatering er dette ikke noen god mobil, og har mange av mine kjente med meg om den konklusjonen.

Selv om en oppdatering til denne mobilen sto øverst på akams forside hver dag, ville mobilen være like dårlig.

Skal kjøpe ny mobil etter helga, men har ikke bestemt meg for hvilken.

 

Har den ikke, men har testet den grundig. En flott mobil som etter min mening er den absolutt beste på markedet pr i dag.

Hvorfor skulle egentlig akam trykke artikler om oppdatering av FW til mobiler? Akam gjør forøvrig en langt bedre jobb enn søstersiden amobil, der alle produsenter får like mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Innlegg som går på reaksjon på moderering er fjernet. Dette for å unngå at tilbakemeldinger blir spredd rundt på hele forumet, da det gjør det særdeles uoversiktlig for moderatorteamet og forumstyret å oppdage tilbakemeldingen. I tillegg er ikke moderering emnet for denne tråden. Er man uenig i moderering så kan man sende en pm til den aktuelle moderator. Eventuelt p_report.gif moderatoren eller klag moderator inn for forumstyret på e-post [email protected]. Da vil en administrator behandle saken og gi deg en tilbakemelding.

 

Tilbkameldinger som går på det generelle (eksempelvis retningslinjer) kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Vi oppfordrer alle til å komme med innspill og tilbakemeldinger, men det må gjøres på riktig måte.

 

Bevisst forsøk på å undergrave en moderators autoritet vil bli slått hardt ned på og brukere frarådes sterkt å gjøre det. Vi håper dere viser forståelse for dette.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...