Gå til innhold

[Løst]Forbrenner mer enn jeg spiser


Anbefalte innlegg

Jeg forstod ikke helt innlegget. Opp 1kg i uken var det jeg mente hvertfall.

 

Men Hvor mye er det jeg skal ha i meg på mandager, tirsdager og torsdager?

 

Edit: Jeg mener. Da bør jeg ta 3 gainere mandag, tirsdag og torsdag. 2 gainere andre dager. Right? Hva med hviledagene? Holder det med 1 gainer? (lørdag, søndag)

Endret av Prince_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg mente er at 1kg opp i uken er mye. Enten må du få i deg ufattelig mye bra mat (noe du ikke gjør, med alle gainerene og karbohydratene), eller så må du være en gud. 1kg opp i uken betyr mye fettlagring, med andre ord kommer du til å ha mye arbeid foran deg når du skal få vekk dette fettet.

 

Bare se på tallene:

 

1 kg opp i uken betyr 52 kg opp i året. Tror du det er realistisk at selv halvparten av dette er muskler? At man går opp 26kg muskler på et år? Du legger på deg altfor mye fett på en slik diett...

Endret av Patrick de Maar
Lenke til kommentar

For at du skal kunne bygge må det være overskudd.

For å våre sikkerpå at du har overskudd må du spise til fettprosenten øker så vidt. Øker den ikke så kunne du ha bygget mer pga det ikke er overskudd.

Siden den øker betyr det at man må ta seg en deff 1-2 ganger i året for å få fettprosenten ned igjen.

Optimalt er å starte på 12% , bulke til du når 18% og deffe til 12% igjen.

 

Du kan gjøre det på en annen måte som betyr mindre deffing, det er å ha et antatt overskudd som er lite, da vil du sakte men sikkert øke i vekt uten å legge på deg noe særlig fett men det vil være sakte.

 

Opp 0,5 kg i uka er ganske optimalt før man når 95kg.

Væske, glykogen og masse er ene siden og fett den andre siden.

Opp 20kg betyr ikke 50/50 masse/fett.

Heller 5kg masse/10kg væske/glykogen og 5kg fett.

Lenke til kommentar

Men da tar jeg opp spørsmålet mitt fra forrige side.

 

I kostholdet mitt med 3 gainere dagen får jeg faktisk i meg 3759 kcal daglig. Dette blir passelig på mandager vil jeg tro.

 

 

Da bør jeg ta 3 gainere mandag, tirsdag og torsdag. 2 gainere andre dager. Right? Hva med hviledagene? Holder det med 1 gainer? (lørdag, søndag)

Endret av Prince_
Lenke til kommentar
For at du skal kunne bygge må det være overskudd.

For å våre sikkerpå at du har overskudd må du spise til fettprosenten øker så vidt. Øker den ikke så kunne du ha bygget mer pga det ikke er overskudd.

Siden den øker betyr det at man må ta seg en deff 1-2 ganger i året for å få fettprosenten ned igjen.

Optimalt er å starte på 12% , bulke til du når 18% og deffe til 12% igjen.

 

Du kan gjøre det på en annen måte som betyr mindre deffing, det er å ha et antatt overskudd som er lite, da vil du sakte men sikkert øke i vekt uten å legge på deg noe særlig fett men det vil være sakte.

 

Opp 0,5 kg i uka er ganske optimalt før man når 95kg.

Væske, glykogen og masse er ene siden og fett den andre siden.

Opp 20kg betyr ikke 50/50 masse/fett.

Heller 5kg masse/10kg væske/glykogen og 5kg fett.

dette var ikke poenget mitt. Jeg tenkte ikke på alle faktorene, men poenget var å få frem at 52 kilo er... mye.

Lenke til kommentar
Da bør jeg ta 3 gainere mandag, tirsdag og torsdag. 2 gainere andre dager. Right? Hva med hviledagene? Holder det med 1 gainer? (lørdag, søndag)

Forstår ikke spørsmålet, det sier seg jo selv.

Det du ikke får i deg ved mat , drikker du i shake.

Så du slipper å drikke kun shakes utover kvelden så kan du regne litt på det du har tenkt til å spise for å så se hvor det passer inn.

 

Nå er det sånn at kalorioverskudder skal være alle dagene, ikke bare treningsdager.

For eks 40kcal pr kg kroppsvekt pr dag hele uka.

Så kommer 500kcal ekstra kun på dager med fotball i tillegg.

 

Hadde du ikke hatt fotball skulle det ha sett slik ut

2516 (uten trening) + 500kcal som er grunnoverskuddet:

Uten forball vil hele uka se slik ut:

3016*3016*3016*3016*3016*3016*3016 alle dagene = likt

 

Om du spiller forball 2 dager blir det slik:

3016*3016*3516*3016*3516*3016*3016

Da har du 500kcal ekstra , over grunnoverskuddet de dagene.

Lenke til kommentar

Aha, da skjønner jeg. Trodde det holdt å ligge i overskudd i forhold til hvor mye jeg hadde trent den dagen, og ikke hele uken. Jeg får i meg 3700 kcal daglig om det er som det er nå, 3200 med 2 shaker. Da ligger jeg 200 kcal over overskuddet. Så de 200 kaloriene blir lagret til fett?

Lenke til kommentar

Kroppen er ikke 100% energieffektiv.

Jeg ville ha sluttet med overanalyseringen og kun brukt 40kcal pr kg kroppsvekt og brukt dette hver dag i en uke.

Ingen oppgang, øk til 42.

Ingen oppgang, øk til 44.

Når du treffer på en uke med oppgang så hold deg der.

 

Blir det formye oppgang med 40 , kutt til 38 osv.

 

I teorien er opp til 28 slanking, ca 33 stabilt og alt over bulk.

Lenke til kommentar

Det skal fungere på deff, siden kroppen i virkeligheten skal ha for eks

1300 1200 1700 1300 1100 2000 1200

og ikke

1300 1300 1300 1300 1300 1300 1300

 

Kjenner man kroppens signaler har man gode resultater på deff, men da må alle måltidene bestå av protein, karb og fett.

 

På bulk kan jeg ikke tenke meg at det er særlig smart.

Det overskuddet man trenger er jo i teorien utover sultfølesen.

Ren balanse så er vel den fornøyd.

Det blir også veldig vanskelig å justere etter fremgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...