Gå til innhold

[Løst]Forbrenner mer enn jeg spiser


Anbefalte innlegg

Veier du 60-70kg, så prøv og spis omtrent som dette:

 

 

Frokost:

Havregryn 120 gram (3dl)

1 banan

en liten håndfull mandler

Proteinshake med 30 gram pulver

2 spiseskjeer tran

 

 

Lunch:

1 kyllingfilet eller 130 gram kjøtt/fisk

80 gram (1dl tørrvare) ris

en liten håndful mandler

+grønnsaker

 

 

Mellommåltid:

1 proteinshake med 30 gram pulver, og 1 spiseskje olivenolje oppi.

1 frukt

 

 

Før trening:

20 gram proteinpulver

20 gram karbohydratpulver

 

 

Etter trening:

40 gram proteinpulver

80 gram karbohydratpulver

 

 

Middag:

1 kyllingfilet eller 150 gram magert kjøtt/fisk

100 gram (1,25 dl tørrvare) ris

+grønnsaker

 

 

Kveldsmat:

1 proteinshake med 30 gram pulver

1 spiseskje tran

 

 

Dette gir ca: 230 gram proteiner, 70 gram fett, 360 gram karbohydrater og 3100kcal

 

 

Ekstra tilskudd

5 gram kreatin før og etter trening. På treningsfrie dager 5 gram om morgenen.

Zma før leggetid

Spiser du variert med frukt og grønt, er det unødvendig med multivitaminer.

 

Hvis dere synes det er rart/teit å ta med en plastboks med mat i på skolen eller på jobb, så kan lunsjen byttes ut med 3-4 brødskiver fullkornsbrød og en boks makrell i tomat. eller 3-4 brødskiver med dobbelt lag ost og kjøttpålegg eller egg.

 

 

Vil bare nevne at dette er mer enn man trenger om man veier ca. 65kg. For å bulke om man har 62kg fettfri kroppsvekt som jeg har, da trenger man 2500kcal for å bulke ordentlig. Antall gram protein er også for høyt egentlig, dette tilsvarer noe man ville tatt på deff. For en på ca. 65kg uten noe fett blir det ca. 130g protein hver dag.

 

Ellers vil jeg nevne at det ikke har noe å si når du tar ZMA på effekten, ei heller om du har tom mage eller ikke, bare ikke ta det sammen med kalsium.

 

Og så vil jeg igjen nevne at antall gram protein per dag som blir anbefalt her tilsvarer over 16000 kr per år med et godt proteinpulver, noe jeg tror selv de mest seriøse synes blir litt mye. Det er en månedslønn ffs.

 

Forresten tror jeg særs få av oss vil ha en hel dag omtrent bestående av pulver-måltider, men ellers er det jo nok næring her. Kan det være farlig for nyrene å innta såpass store mengder pulver?

 

Det er ikke noe farlig for nyrene nei.

 

Så hva er det jeg trenger av kosttilskudd, og hvor er det billigst å kjøpe akkurat (disse) tilskuddene? Vitaminer og tran har jeg i boks. Nå begynner jeg mest trolig fra neste uke med skikkelig kosthold og trening.

 

Mandag: Fotball - tirsdag: Fotball - onsdag: styrke - torsdag: fotball - fredag: styrke

Lørdag og søndag hvile..?

Om jeg får i meg nok mat og spiser mye karbo, vil jeg kanskje få nok overskudd til at jeg kan ha en styrketrening mandag også, eller?

 

Jeg trenger også et treningsprogram, og har sett RYP er populært?

 

Et vanlig wheyprotein ville jeg brukt pengene på først. Det er forholdsvis rimelig og, se her:

http://www.x-life.no/shop/index.php?cPath=...7753b578cef8119

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har hørt jeg trenger karbo-pulver også. Er gainer en god blanding, eller bør jeg ha både proteinpulver og karbo-pulver?

 

Blir litt forvirret, noen sier protein, andre sier karbo og kreatin. Vil helst bestille fra samme plass. Mitt mål er merkbar forskjell til etter sommeren. Tror dette skal gå, men da må jeg i hvert fall vite hva jeg skal ha i meg.

Lenke til kommentar

Denne gaineren : http://www.x-life.no/shop/product_info.php...products_id=169

 

Og dette proteinpulveret: http://www.x-life.no/shop/product_info.php...products_id=189

 

Vil fungere som en fin kombinasjon :)

 

Bland 2 scoops mutant mass med 1 scoop x-whey 2 ganger daglig, og du bør oppleve fin vektøkning.

Ta den ene shaken etter trening, og den andre shaken en gang i løpet av dagen som et eget måltid.

Endret av Freddy K
Lenke til kommentar

Da kjøper jeg Mutant Mass + denne, siden den koster 100kr mindre :) Noe annet? Jeg kan kjøpe shaker en annen plass.

 

Edit: Vil det ikke være bedre å kjøpe karbo-pulver istedenfor? Siden jeg skal kjøpe "egnet" proteinpulver.

Endret av Prince_
Lenke til kommentar
Da kjøper jeg Mutant Mass + denne, siden den koster 100kr mindre :) Noe annet? Jeg kan kjøpe shaker en annen plass.

 

Edit: Vil det ikke være bedre å kjøpe karbo-pulver istedenfor? Siden jeg skal kjøpe "egnet" proteinpulver.

Gainer inneholder karbopulver, protein og essensielle fettsyrer i ett og samme produkt. hvis du handler karbopulver separat, kan du blande gainer selv. da anbefaler jeg at du kjøper nøytral smak, de er som regel billigst og så egner de seg bra til å mikse kreatin monohydrat i da begge er smakløse og påvirker ikke hverandre.

 

Nå vet jeg ikke om du finner det billigere, men du får 12 kg for 599 hos pf her. hadde du hatt et rabattkort ville du fått det for 449, men det er nå ikke all verden i dette tilfellet. 4 bøtter varer jo en stund, egner seg fint til før og etter trening og gjennom dagen hvis du trenger påfyll. Hvis du ikke handler gainer da, det er opp til deg.

Lenke til kommentar
Da kjøper jeg Mutant Mass + denne, siden den koster 100kr mindre :) Noe annet? Jeg kan kjøpe shaker en annen plass.

 

Edit: Vil det ikke være bedre å kjøpe karbo-pulver istedenfor? Siden jeg skal kjøpe "egnet" proteinpulver.

 

Du trenger nok ikke stort mer, når du allerede har vitaminer-mineraler. Det ville vært kreatin i såfall. 3-5 gram om dagen holder bra, så det er ikke dyre tilskuddet det heller.

 

Det funker nok fint å blande vanilje og sjokolade. Har ikke prøvd det selv men, kan se for meg at det smaker fint :)

 

Shaker får du jo kjøpt på alle treningssentere og helsekostsjapper.

Lenke til kommentar
Det er vel heller ingrediensene og ikke prisen man må sette spørsmål ved her...

 

De ingrediensene som mutant inneholder er da mye bedre enn vanlige gainere, som kun er 75-80% billigkarbo og litt myse.

 

Ingredienser:

 

Clean-Carb PreBlend:

(Vextrago Karbohydrat (fra bygg stivelse og maisstivelse), maltodekstrin, levulose, inulin, soja fiber, hvete fiber).

Iso-Stack PreBlend:

(CFM-92 og ISO-95 myseprotein isolat, WPC-85 og WPC-80 myseprotein konsentrat, Whey-80P mysepeptider, melkeproteinisolat, micellar kasein, kalsium kaseinat, fettfri eggehvite og fettfri eggeplomme protein isolat).

Lipotherm Sport Oil PreBlend:

(MCT-fett fra fraksjonert kokosnøttolje, CLA, linfrøolje).

Intrasorb Calorie Uptake PreBlend:

(Bio-Immune Colostrum (Immuno-globulin, laktoferrin, EGF, IGF-1, IGF-2),

InsuDrive Complex: D-Pinitol, Inositol).

Vanillin, naturlig smakstilsetning, søtningsstoffer (sukralose), soja lecitin.

Lenke til kommentar
Anbefaler rent myseprotein, dere vet ikke hva dere snakker om en gang.

 

Hva mener du? Jeg ble ganske forvirret nå. Er Mutant Mass noe for meg da? Føler det er bedre å kjøpe karbo og protein istedenfor en blanding av karbo og protein (mutant mass) og protein.

 

Edit: Er det virkelig SÅ stor forskjell på konsentrat og isolat? Ifølge disse her er det ikke det.

Endret av Prince_
Lenke til kommentar

Det er noen få % forskjell i proteininnhold per 100 gram, til en dyrere pris. Om det er verdt de ekstra pengene må du avgjøre selv, jeg synes ikke det er det.

 

Et vanlig whey protein og mutant mass er en fin og rimelig blanding å ha. Karbohydratkilden er noe bedre i mutant mass enn et rent maltodekstrin, samt det inneholder MCT-olje, hvilket gjør det mer komplett som et måltid.

Endret av Freddy K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...