Gå til innhold

Slutt på permanente utestengelser


Anbefalte innlegg

Forslaget var noe som vi først luftet internt for en del måneder siden og noe som smått alt har blitt praktisert det siste halvåret. Nå var det på tide å iverksette det i full skala og gjøre brukerne oppmerksom på det, siden de først spurte :)

 

Vi slipper ikke inn igjen noen hvis vi tror de vil fortsette å skape kvalme, det sier seg selv. Som nevnt tidligere.

Har det vært smått praktisert i det siste? Jeg fikk inntrykk av at det var svært nylig at flere aktive brukere fikk permban. Enkelte av dem har bidratt mye mer til forumet enn jeg har, og vært mye mindre krasse i formuleringene. Likevel stiller jeg med 0%, mens de har (det som en gang var) permban.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forslaget var noe som vi først luftet internt for en del måneder siden og noe som smått alt har blitt praktisert det siste halvåret. Nå var det på tide å iverksette det i full skala og gjøre brukerne oppmerksom på det, siden de først spurte :)
Da har du uttalt deg krokete i den andre tråden. Her så snakker du som om det nærmest har vært normalen den siste tiden. I den andre tråden så gikk du veldig langt for å forsvare den offisielle linja om permban.

Jeg skjønner at det er viktig å gi inntrykk av at hva som er den offisielle politikken, men det blir feil når en endring er like rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Har det vært smått praktisert i det siste? Jeg fikk inntrykk av at det var svært nylig at flere aktive brukere fikk permban. Enkelte av dem har bidratt mye mer til forumet enn jeg har, og vært mye mindre krasse i formuleringene. Likevel stiller jeg med 0%, mens de har (det som en gang var) permban.

 

Brukere har blitt utestengt på ubestemt tid de siste månedene ja. Men det er ikke en ordning som er iverksatt som generell føring før nå, så det kan ha variert litt. Men de er uansett på lik grunnlag nå, aller er utestengt på ubestemt tid. Jeg vil nok også tro du er litt feilinformert om permanente utestengelser som er foretatt i det siste utifra det inntrykket du gjengir her. Men det har nok med at brukere ikke har fullt innsyn i hva som skjer i enkeltsaker. Ei heller har moderatorteamet permbannet flere aktive brukere i det siste.

Lenke til kommentar
Forslaget var noe som vi først luftet internt for en del måneder siden og noe som smått alt har blitt praktisert det siste halvåret. Nå var det på tide å iverksette det i full skala og gjøre brukerne oppmerksom på det, siden de først spurte :)
Da har du uttalt deg krokete i den andre tråden. Her så snakker du som om det nærmest har vært normalen den siste tiden. I den andre tråden så gikk du veldig langt for å forsvare den offisielle linja om permban.

Jeg skjønner at det er viktig å gi inntrykk av at hva som er den offisielle politikken, men det blir feil når en endring er like rundt hjørnet.

 

Vi må snakke utifra den politikken som har eksistert. I de fleste tilfellene de siste månedene har moderatorer brukt utestengelser på ubestemt tid i slike tilfeller. Men det var ikke feil å permbanne heller, fordi noen føring ikke var iverksatt. Noen behandlet det nok mer som semantisk, nå skal det bli mer konsekvent. Det inngår i et helhetlig arbeid for å få en mer konsekvent moderering på forumet, som vil gjøre det lettere for både brukere og moderatorer. Det vil rett og slett skje endel saker og ting, men det kommer vi mer tilbake til.

Lenke til kommentar
Alle som har postet flere enn 87 innlegg mener du? ;)

 

Nja, noe sånt...... men jeg har faktisk postet der selv ved nærmere ettertanke...

 

Egentlig burde det vært en innstramming. Det kunne ha hjulpet på når det kommer til usammenhengende innlegg som blir låst.

 

Forresten: Er brukeren Pencilcase død? Han er vel ikke bannet?

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Er vel litt vanskelig å argumentere imot når man ikke får vite alt, så jeg antar at du ikke driver med svindel og bedrageri, Dotten.

 

Når det er sagt så er det interessant at du følger Obamas fotspor og fjerner forumets Guantanamo Bay. Kanskje det er på tide med litt mer åpenhet og informasjon rundt f eks brukere som er bannet, innlegg som er slettet, osv? Det ville gjort både idolet mitt og idolet ditt stolt (her sett sammen).

obama-superman.jpg

Lenke til kommentar
Har det vært smått praktisert i det siste? Jeg fikk inntrykk av at det var svært nylig at flere aktive brukere fikk permban. Enkelte av dem har bidratt mye mer til forumet enn jeg har, og vært mye mindre krasse i formuleringene. Likevel stiller jeg med 0%, mens de har (det som en gang var) permban.

Med andre ord bør du bannes på ubestemt tid!

 

:whistle:

 

 

Jeg synes det er en bra endring, det her. Jeg regner med at moderatorene klarer å sortere de som "fortjener" og ikke fortjener å komme tilbake på en god måte.

Lenke til kommentar
Kanskje det er på tide med litt mer åpenhet og informasjon rundt f eks brukere som er bannet, innlegg som er slettet, osv?

 

Nå jobbes det mye med økt åpenhet, her vil det skje enkelte ting om man bare følger med. Når det gjelder utestengte brukere så er det mer for deres skyld enn vår at vi holder en stram linje. De er tross alt ikke her til å kunne forsvare seg, så det blir prinsipielt feil å henge dem ut slik i så måte. Men her jobbes det med en alterntiv løsning for å sørge for at brukerne blir enda mer involvert/informert slik at vi unngår våre egne "justismord".

Lenke til kommentar

Retningslinjene vil framleis gjelde, akkurat som før.

 

Om ein utestengt brukar kjem tilbake og fortsetter å bryte retningslinjene er me sjølvsagt ikkje seine med å kaste vedkomande ut igjen. For å kome inn igjen må dei først av alt ta initiativ sjølv, deretter faktisk oppføre seg. Me har eksempler på både det eine og det andre, brukarar som har tatt seg saman og fått kome tilbake samt brukar som har fått ny sjanse, men misbrukt den.

 

Tid vil og være ein faktor, ein brukar som er utestengt på ubestemt tid vil ikkje sleppe inn igjen etter ei veke fordi vedkomande skriv "Pretty please" i e-post til Dotten.

Lenke til kommentar
Kanskje litt lettere tilgjengelig informasjon om hvordan klage

 

Denne informasjonen mener jeg bestemt at man nå får i mailen som opplyser deg om at du dessverre er fucked et par måneder fremover.

 

Så det jeg egentlig spør om, er om det er mulig å bare sperre muligheten for å poste, men ikke muligheten for å logge inn, og kanskje ikke muligheten for å sende meldinger.

 

Dette lar seg gjøre. Jeg har opplevd at jeg har fått logget inn, men ikke fått postet på grunn av en sperre. Det var riktignok en feil, men det viser jo at det er mulig med programvaren som brukes.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...