Gå til innhold

Slutt på permanente utestengelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi andre regler gjaldt da de ble bannet. Lover og regler skal ikke ha tilbakevirkende kraft. Punktum.

 

 

Hvorfor skal ikke dette ha tilbakevirkende kraft?

Fordi det er grunnlovsstridende. Og hvis det er en ting jeg er opptatt av, så er det at forumet skal følge grunnloven.

 

Rettsprinsippet om tilbakevirkende kraft er kun mot gjeldende lover og regler, og forsåvidt grunnloven, om det må antas å være til ulempe for den det gjelder.

Altså om det er et påbud eller en plikt.

De aller fleste vil nok hevde tilgang til forumet som et eget gode, mer enn en straff om man ønsker å delta.

Lenke til kommentar
Om jeg hadde opplevd å bli permbannet så hadde det vært et nederlag å måtte lage ny konto. Man må hele tiden passe på hva man sier så man ikke blir avslørt. Det hadde lagt alt for store dempinger på min posting til at jeg hadde likt det. Jeg hadde vel antagelig gjort det likevel, men jeg hadde ikke LIKT det. :p
*Bookmarked så dette utsagnet ikke går i glemmeboka* :D
Lenke til kommentar
Synes at dem som registrerer bare for å utføre et blankt brudd på rettningene bør bli permanent utestengt.

 

Som jeg forstår av Dotten så skal det være mulighet etter en begrunnet forespørsel for å komme tilbake, ikke en selvfølgelighet.

*Slettet litt beskrivelse om en annen bruker*

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Det er ingen selvfølge at en bruker som er utestengt på ubestemt tid kommer inn igjen. >Dette vil også føre til at det kreves noe av den som blir suspendert for å komme inn igjen.

 

Oppretter en bruker flere kontoer så vil mulighetene for å komme inn bli tynnere. Vi har også hatt tilfeller der brukere som ble permanent utestengt for 5- 6 år siden har spurt om å få slippe inn igjen.

 

Men som sagt så er dette også en reaksjonsform som først benyttes etter mange advarsler. Og i disse advarslene vil det som oftest stå at ved neste regelbrudd så vil man bli utestengt på ubestemt tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...