Gå til innhold

Konkurranse: Nattfoto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt å ta meg en tur ut for å ta noen bilder til konkurransen i kveld. Fint med sånne konkurranser, det blir første gang jeg tar bilder om kvelden/natta, egentlig blir det vel første gang min D-SLR er utendørs. Blir spennende å se om det blir noen brukbare bilder.

Hvis det mot all forventning skulle bli et brukbart bilde, hvilken størrelse på bildet er det mest fornuftig å bruke i konkurransen.

Skrevet (endret)

Wow. Dette virker trivelig, jeg er definitivt med. Ut i kulden, ut i mørket...

Nå skal julegaven få testet seg for fullt (stativ). På tide...

Endret av svenni84
Skrevet (endret)
Kan noen ta seg et kurs i å nedskalere bildene sine ?

Enkelte er så svære at man bare ser 5% av bilde over hele skjermen...

Skaff deg en ordentlig nettleser. Ser alle bildene helt fint her i firefox med min 12" skjerm.

edit: elsket forresten Snodig sitt bidrag. Strålende bilde!

Endret av phax
Skrevet (endret)

Skaff deg en ordentlig nettleser. Ser alle bildene helt fint her i firefox med min 12" skjerm.

høhø, Firefox er jo intuitiv som scalerer bildene ned automatisk i forhold til IE :p

Endret av Inc
Skrevet

høhø, Firefox er jo intuitiv som scalerer bildene ned automatisk i forhold til IE :p

Skjønner ikke helt problemet, bruker IE 7 og bildene blir automatisk skalert til "skjermstørrelse". Hvis jeg vil zoome inn på bildet, er det bare å klikke der jeg vil zoome inn, ett klikk til så zoomes det ut til "skjermstørrelse igjen". Magisk.

Skrevet (endret)

verre er det med opera som viser full størrelse. Jeg aner ingen måte å nedskalere i alle fall (ved enkle og få tastetrykk...)

Edit: Fant det ut no faktisk: nedi hjørnet, trykk "fit to page", voilà.

Endret av svenni84
Skrevet

Angående dette innlegget hvor en medarbeider i Tek-nettverket har lagt ut et bilde men sier han ikke skal være med i noe poll, har vi i redaksjonen kommet frem til at han godt kan få delta i de fire rundene, hvor det ikke er vi som avgjør hvem som vinner, men han vil ikke få delta i konkurransen om hovedpremien, hvor Akam-redaksjonen utgjør juryen sammen med en representant fra FotoVideo.

Noen som har protester/synspunkter på dette?

Skrevet
Angående dette innlegget hvor en medarbeider i Tek-nettverket har lagt ut et bilde men sier han ikke skal være med i noe poll, har vi i redaksjonen kommet frem til at han godt kan få delta i de fire rundene, hvor det ikke er vi som avgjør hvem som vinner, men han vil ikke få delta i konkurransen om hovedpremien, hvor Akam-redaksjonen utgjør juryen sammen med en representant fra FotoVideo.

Noen som har protester/synspunkter på dette?

Jeg synes det er greit.

Tom

• Opprett ny...