Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Møte i retten for å ikke betale for CSS server?


eminem1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Snakker med han jeg leier server av og det er idag jeg skal betale, MEN jeg har ikke penger akkurat nå siden jeg og en kompis skal etter hvert leie sammen

 

kan han gå til retten med dette? Han sa han ville gjøre dette hvis jeg ikke betalte innen en tid?

 

Kan han faen meg gå i retten mot en unge? Hva er det jeg bryter da?:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Snakker med han jeg leier server av og det er idag jeg skal betale, MEN jeg har ikke penger akkurat nå siden jeg og en kompis skal etter hvert leie sammen

 

kan han gå til retten med dette? Han sa han ville gjøre dette hvis jeg ikke betalte innen en tid?

 

Kan han faen meg gå i retten mot en unge? Hva er det jeg bryter da?:S

du sier ikke noe om hvem du leier det av? utenlandsk side eller norsk? og du sier "Kan han faen meg gå i retten mot en unge?" unge? hvor gammel er du?

Lenke til kommentar

Snakk med personen, hvis det er privat person sier du hvorfor.

Si din alder til han?

Du kan ikke betale akkurat nå fordi...

Spør han pent om du kan betale dobbelt ved neste betaling =)

Lenke til kommentar

Dette er et utenlansk firma og jeg er 14 år

 

Har nå snakket med han en stund og sakt at jeg syntes at det er latterlig å gå til retten pågrunn av dette siden jeg har/hadde planer om å forsette å leie hos han

 

Virker som han har ombestemt seg etter jeg sa hva jeg mente om saken, men veit forsatt ikke om jeg vil forsette å leie hos han da:/

Lenke til kommentar

uansett må han sende purring til deg først, hvis ikke du betaler den, blir den sendt til inkasso, dermed får du brev fra inkasso om at du må betale innen minimum 14 dager. Hvis ikke du gjør det da heller, kan det bli rettslig pålegg og da er det mest sansynligvis foreldrene dine som må betale.

Lenke til kommentar
uansett må han sende purring til deg først, hvis ikke du betaler den, blir den sendt til inkasso, dermed får du brev fra inkasso om at du må betale innen minimum 14 dager. Hvis ikke du gjør det da heller, kan det bli rettslig pålegg og da er det mest sansynligvis foreldrene dine som må betale.

Så lenge foreldrene ikke har samtykket, så tror jeg ikke de har lov å sende inkasso til personer på så ung alder.

Lenke til kommentar

Nå vet vi ikke hvor dette firmaet holder til, bortsett fra at det ikke er i Norge. Vi vet heller ikke hva trådstarter har bekreftet overfor firmaet for å få inngå leiekontrakt. I verste fall ender mor og far opp med regninga her mens "veslegutt" har fått en lærepenge om hvorfor man ikke skal inngå avtaler man ikke har lov til å inngå.

 

Hvilket serverfirma er det snakk om her?

Lenke til kommentar
Snakker med han jeg leier server av og det er idag jeg skal betale, MEN jeg har ikke penger akkurat nå siden jeg og en kompis skal etter hvert leie sammen

kan han gå til retten med dette? Han sa han ville gjøre dette hvis jeg ikke betalte innen en tid?

Kan han faen meg gå i retten mot en unge? Hva er det jeg bryter da?:S

Du bryter avtaleloven ved å ikke holde en inngått avtale. Utrolig dustete å bestille en tjeneste man ikke har råd til å betale for. Du påfører andre mennesker problemer og økonomiske tap.

 

Forøvrig er det nok av flere grunner ikke voldsom grunn til bekymring som de andre her sier. Hvis dere skal fortsette å ha denne tjenesten foreslår jeg at du og kompisen din skraper sammen det det koster og betaler så raskt som mulig.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at personer under 18 ikke har lov å inngå leieavtaler uten foreldrenes samtykke? Trodde ikke det var slik at personer under 18 kunne inngå noen form for juridisk kontrakt uten at foreldre eller verge var med på det.

 

Alastor nevner jo nettopp dette, så om det stemmer har ikke utleier noen bein å stå på ettersom kontrakten for leie da er ugyldig.

Lenke til kommentar
Om han ikke er opptatt av det så er vel det norske rettsvesene opptatt av den :)

Dersom både utleier og servere ikke er i Norge tviler jeg på at utleier bryr seg nevneverdig.

 

Hvordan fungerer det egentlig, om du kjøper en tjeneste som f.eks server leie fra utlandet med tanke på lover og regler? Man kan vel ikke forfølge en nordmann bosatt i norge med f.eks det engelske reglemanget hvis serveren og tjenesteleverandør er satt i England. Eller?

Lenke til kommentar
Om han ikke er opptatt av det så er vel det norske rettsvesene opptatt av den :)

Dersom både utleier og servere ikke er i Norge tviler jeg på at utleier bryr seg nevneverdig.

Hvordan fungerer det egentlig, om du kjøper en tjeneste som f.eks server leie fra utlandet med tanke på lover og regler? Man kan vel ikke forfølge en nordmann bosatt i norge med f.eks det engelske reglemanget hvis serveren og tjenesteleverandør er satt i England. Eller?

Man benytter seg av lovverket der firma og utstyr befinner seg, med mindre det foreligger andre avtaler mellom landene. For å trekke en paralell, dersom du bestiller deg en laptop fra en kinesisk webshop, hvilket lands rettigheter tror du at du må foholde deg til når det oppstår feil?

Lenke til kommentar
Ante ikke at 14 åringer kunne handle med visa-kort/gjøre nett transaksjoner til utlandet. :ph34r:

 

 

eg spilte wow i 2 år. accounten min var registret på meg 13 år ( da ) og eg kunne bruke visa korte til mamma til og kjøpe div tjenester uten at det ble spurt om eg hadde tilatelse...

 

og til trådstarter. ville ikke leid oss en som truer med retten med engang du ikke har penger.

bare min menning:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...