Gå til innhold

Gratis og "ubegrenset" lagringsplass?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan jo laste ned Live addin til Office. fikk det i min windows update i dag

Live addin fra Microsoft kan du kun bruke med Microsoft Office Live Workspaces. Dette har jeg heller ikke tilgang til å legge inn på en PC med begrenset konto. Tenkte på muligheten til å få opp GDrive som en nettverksstasjon i Min Datamaskin. Den muligheten fantes med GDrive før. :love:

Lenke til kommentar
Sikkert fint til å lagre ikke-sensitive filer, f.eks. noen feriebilder og annet småtteri.

Mange vil vel klassifisere feriebilder som ganske sensitivt, men det er vel opp til deg. ;)

 

Selv ser jeg muligheten til å ha en ekstra backup av musikksamlingen min i fullkvalitet.

Som jeg sa, noen feriebilder; f.eks. bilder du kunne tenke deg å vise til bekjente, og da er de lett tilgjengelig.
Lenke til kommentar
Det er selvsagt noen kapasitetsbegrensninger. Jeg tipper rundt 100 GB. Med mindre man er villig til å betale ekstra.

 

Får håpe den blir på over 100 GB. Jeg har ca 150 GB med dokumenter, filer og bilder som jeg har backup av i dag, og betaler i dag ca 70 kr per måned, for en slik backup. Bakdelen er at denne løsningen er treg, så det vil ta år og dag for å laste alt tilbake om uhellet er ute.

 

Tok derfor en bærbar pc jeg hadde til overs, hev på en 500 GB disk og plasserte den hos min mor med ruter etc. Så tar jeg backup når hun sover på natten opp til den pcen via FTP.

Men investerings kostnaden er jo stor (om du regner med hva jeg bruker av utstyr).

Regner med å kutte ut den betalte Backup løsningen nå snart, må bare teste en måned først for å være sikker på at alt fungerer som det skal.

 

Så blir Gdrive rask + over 150 GB med gratis plass, kommer jeg nok til å hive en kopi der også, bare for sikkerhetsskyld. Man kan aldri få for mange backuper.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Tenkte på muligheten til å få opp GDrive som en nettverksstasjon i Min Datamaskin. Den muligheten fantes med GDrive før. :love:

 

Det var ikke ordentlig nettverksstasjon, men noe annet tull. Nettverksstasjoner kan man få opp i andre programmer som ikke baserer seg på explorer som filbehandler (som forøvrig er noe drit) (total commander eller andre filbehandlere hadde ikke tilgang til denne så vidt jeg vet.), men det kunne du ikke med gdrive-stasjonen. Ja, den lå i min datamaskin, men det var ikke en nettverksstasjon.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Høres fantastisk ut. Er noe akkurat slikt jeg er ute etter.

 

Har et spørsmål angående noe lignende. Si at jeg har tatt kopi av et spill, og laster det opp på gmail. Det får ikke samme effekt som at jeg laster noe opp via uTorrent, eller i den duren?

 

Har nemlig blitt banna fra nettet (skolenettet, på hybelen) engang da jeg uploada litt på uTorrent. De kan ikke tracke hva jeg laster opp på mail?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...