Gå til innhold

Kåre Willoch, rasist?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har kommentert for øvrig din meget originale og nærmest underholdende påstand om at du kritiserte islam når du avfeide en person på bakgrunn av hans muslimske navn. Du omtalte ikke religion i det innlegget.

Nå må du lære deg en gang for alle at islam er en religion, ikke et folkeslag. Før du lærer deg det er det nytteløst å prøve å forklare noe som helst for deg.

I denne sammenhengen er det faktisk irrelevant om man snakker om en religiøs gruppering eller en etniske gruppering. I denne sammenhengen mener jeg det kan sidestilles med rasisme. Det kan ikke beskrives med samme begrepsform, men det er i praksis det samme.

 

Har vi noe begrep som samsvarer til rasisme, men med betoning på religiøse grupperinger, ikke etniske? Åpent spørsmål.

Lenke til kommentar
Jeg har kommentert for øvrig din meget originale og nærmest underholdende påstand om at du kritiserte islam når du avfeide en person på bakgrunn av hans muslimske navn. Du omtalte ikke religion i det innlegget.

Nå må du lære deg en gang for alle at islam er en religion, ikke et folkeslag. Før du lærer deg det er det nytteløst å prøve å forklare noe som helst for deg.

Du kritiserte en person, ikke en religion. Før du annerkjenner hva du selv skrever er det nytteløst å prøve å forklare noe som helst for deg.

 

Likevel skal jeg gi deg en ny sjanse. Hva ved Hassane Zerouky er det du reagerer på bortsett fra at han skriver for en kommunistisk avis?

 

PS: Du ignorer glatt alt annet ser jeg. Det er forståelig. Å fronte rasisme er ingen lett sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...