Gå til innhold

Jobb og tjen penger hjemmefra?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er en jente på 18 år som går almen påbyggning. å det er veldig slitsomt og krever mye av min tid.

Jeg har egen leilighet og skulle så sårt ha hatt en ekstraintekt.

Som du sikkert skjønner, så er jeg ute etter en jobb man kan gjøre hjemmefra. (via data og internett)

Jeg har søkt på googel osv, men har ikke akkuratt funnet noe.

 

Tiden min går mye til og studere, og jeg har mildt sakt ikke "ork" til og være f.eks butikkmedarbeider.

 

Er det noen der ute som har det svare jeg leter etter?

Hilsen meg :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Kan du noen fremmedspråk flytende? F.eks tysk, da kan du jobbe som oversetter.

 

Edit: mer passende ord putta inn.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Tjener man noe som telefonselger i det hele tatt? Ganske sikker på at 99.99 svarer nei til å kjøpe no.

 

Da jeg var telefonselger tjente jeg usle 80 kr timen... resten gikk på provisjon, også måtte man ha x-antall salg pr. uke for å "starte" med provisjonslønnen :dontgetit: så anbefaller det ikke hvis du ikke er en racerselger

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...
  • 2 år senere...

Korleis har det gått, har du funnet deg ein jobb?

 

 

Eller så vil eg gjerne spørre om sitter kompetanse eller interesse for nokon spesielle områder?

 

Slik eg ser det så har du to muligheiter, enten så leiter du opp ein jobb der du jobber med telefon/chat heimaifrå på vegne av diverse selskaper, mest aktuelt her er selgerjobb eller support.

Problemet her er at det krever ein del innsatts og ein viss grad av talent/kompetanse for å kunne tjene penger.

 

Den andre løysninga er online tjenester som du kan ha som hobby og som også fører til inntekter gjennom annonseinntekter. Ulempen her er at du må ha eit litt større publikum før du tjener noke særlig på dette, men dersom du tar det som ein hobby så kan det bli ei grei ekstrainntekt av det.

Typiske eksempel på slike onlinetjenester er bloggskriving eller produsere youtubevideoer.

Om du ser på linken så viser den eksempler på dei youtubekanalane som tjener mest. Det er verdt å merke seg at mange av dei som troner øverst er slike "play-along" kanalar, så dersom du liker dataspel så kan kanskje det være ei muligheit? At du er jente vil ikkje akkurat skade dersom du skal lage ein dataspelkanal. Men det kan nok være ein fordel å kommentere på engelsk slik at du får lettare får fleire sjåarar.

Lenke til kommentar

Korleis har det gått, har du funnet deg ein jobb?

 

 

Eller så vil eg gjerne spørre om sitter kompetanse eller interesse for nokon spesielle områder?

 

Slik eg ser det så har du to muligheiter, enten så leiter du opp ein jobb der du jobber med telefon/chat heimaifrå på vegne av diverse selskaper, mest aktuelt her er selgerjobb eller support.

Problemet her er at det krever ein del innsatts og ein viss grad av talent/kompetanse for å kunne tjene penger.

 

Den andre løysninga er online tjenester som du kan ha som hobby og som også fører til inntekter gjennom annonseinntekter. Ulempen her er at du må ha eit litt større publikum før du tjener noke særlig på dette, men dersom du tar det som ein hobby så kan det bli ei grei ekstrainntekt av det.

Typiske eksempel på slike onlinetjenester er bloggskriving eller produsere youtubevideoer.

Om du ser på linken så viser den eksempler på dei youtubekanalane som tjener mest. Det er verdt å merke seg at mange av dei som troner øverst er slike "play-along" kanalar, så dersom du liker dataspel så kan kanskje det være ei muligheit? At du er jente vil ikkje akkurat skade dersom du skal lage ein dataspelkanal. Men det kan nok være ein fordel å kommentere på engelsk slik at du får lettare får fleire sjåarar.

 

En annen måte å tjene penger på youtube, er viss du er førsteman til å laste opp noe. For eksempel meteoritten som traff russland. Han duden som lastet opp den videoen ble jo rik! Så du kan faktisk bli rik på youtube ved kun å laste opp en video, hvis du er den eneste som har klippet ;)

Lenke til kommentar

Joda det er klart, men å plutselig sitte på heilt originalt materiale av noke som så mange er opptatt av er jo mindre sannsynleg enn å vinne i lotto.

 

Eit anna problem er at når det blir medieomtale rundt videoen i nettavisene så stjeler nettavisene youtube-visninger ved å laste videoen over i sin eigen avspeler. Tenk berre kor mange fleire views det hadde vært på The Fox videoen til Ylvis om VG og dagbladet hadde linka direkte til youtube istaden for å ta sin del av kaka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...