Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

På 90 tallet fikk vi nye artister som gikk inn på filosofiske, historiske og mytologiske tankerekker. Ellers har man hatt artister opp mot flotte poetiske tekster, dog har ingen klart det sistnevnte på en utmerket måte.

 

Litt snodig det der egentlig, at det er så få poeter. Det kom en dag da jeg innså at tekstene til pac ikke var like kjekke som mannen selv :)

 

 

 

Nesten et år siden jeg postet denne sist, så jeg lar det stå til (Hører ikke så mye hipp hopp om dagen).

 

Zion I - Inner Light (Icey Mix)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Også en Nice klassiker!!

 

Geto Boys - Mind Playing Tricks

 

Også har jo Scarface en nesten helt lik sang..

 

--------------------

 

Hva slags Hodetelefoner bruker dere når dere hører på Musikk? altså Hip-Hop??

 

Bruker selv Koss Porta Pro..

Endret av The Fox
Lenke til kommentar

Prodigy, aka P. fra mobb deep. Han er etter min mening den beste rapperen rent lyrisk sett. Han har blitt bare dårligere og dårligere etter mobb deep signa g-unit, men de var blitt dårligere generelt så de hadde ikke mye valg.

De har for lengst blitt "sell outs" for å si det på den måten

Her er en klassiker fra da mobb deep var best. underground hiphop

NaS er også med i denne videoen, også en av de beste rapperne i historien

 

Mobb Deep - Survival of the Fittest

Se filmen hos Youtube

Yo, yo

We livin this til the day that we die

Survival of the fit only the strong survive

(We still livin it)

We livin this til the day that we die

Survival of the fit only the strong survive

(Thug life, we still livin it)

We livin this til the day that we die

Survival of the fit only the strong survive

(We still livin it)

We livin this til the day that we die

(we livin this til the day that we die)

Survival of the fit only the strong survive

(survival of the fit only the strong..)

Endret av HaLV
Lenke til kommentar
Lil' Wayne har sammen med mange andre forandret sjangeren hip-hop som pleide å uttrykke sterke meninger.

Vil heller si de har brutt seg ut av sjangeren og beverger seg dramatisk mot Pop. Mainstream kommer og går, Hip Hop består.

 

Kveldens låt for min del: Big L - Put It On

 

"I've got the wild style, always been a foul child/

my guns go boom boom and your guns go bow pow"

 

Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous snurrer fortsatt på anlegget med gjevne mellomrom. :)

 

Edit: MKej, går du rundt med de på gaten? Funker det fett?

Endret av stoltz
Lenke til kommentar
--------------------

 

Hva slags Hodetelefoner bruker dere når dere hører på Musikk? altså Hip-Hop??

 

Bruker selv Koss Porta Pro..

Porta pro blir for pinglete :p

Jeg har Sennheiser HD 555 :D

Jeg bruker AKG K 414 P. Er ok fornøyd med de. De skjermer også ekstern støy bedre enn Koss SportaPro som jeg hadde før.

 

Så jeg

kan ikke svare på det. Han må ha en fantastisk manager som har kjørt

han frem, ala manageren til Sissel Kyrkjebø.

Kom igjen, sammenligner du Lil Wayne med Kyrkjebø? Sistnevnte har jo talent! :)

 

 

 

Flipsyde - Happy Birthday

 

Dårlig versjon, samme som jeg hadde på mp3 spilleren for 3 år siden :wee:

Lenge sida jeg sist hørte denne. En av sangene som virkelig fanger en spesiell atmosfære.

Flipsyde - Happy Birthday er, helt ærlig, den eneste rappesangen jeg får gåsehud av hver gang jeg hører den. Belive it or not.

Tror noen synes slike sanger er cheesy, men jeg er uenig med disse og enig med dere. Når man hører på innholdet i teksten blir det for dumt å kalle det cheesy. Jeg er jævli svak for ektefølte og ærlige hip-hop-låter. Så en annen track jeg synes er enorm er den jeg poster under her. Dønn ærlige vers fra samtlige mcs og med gangstere som synger i refrenget. Skal ikke mer til før jeg er solgt, denne er bankers på mp3spilleren ;) Sikkert mange som mener denne er cheesy også, men det driter jeg i :)

 

N.O.R.E. (Noreaga) feat. Capone, Complexions, Gold (Oro) & Musaliny-N-Maze - Love Ya Moms

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar
Flipsyde - Happy Birthday er, helt ærlig, den eneste rappesangen jeg får gåsehud av hver gang jeg hører den. Belive it or not.

Tror noen synes slike sanger er cheesy, men jeg er uenig med disse og enig med dere. Når man hører på innholdet i teksten blir det for dumt å kalle det cheesy.

Jeg syntes på mange måter at det Flipsyde spytter under sangen virker veldig følelsefult. Ikke bare på grunn av teksten men litt også hvordan han gjennomfører sangen. Teksten har jo også i store deler mye av måten han spytter på også.

Lenke til kommentar

MEGET høyt nivå i tråden nå, keep it up! :)

 

-----

 

Noen som har hørt Def Jamaica? Kom nylig på at jeg hørte deler av det albumet back in the days, tror nesten jeg må anskaffe meg det.

 

DEF.jpg

 

 

-----

 

Denne fikk veldig god respons for lenge siden i den forrige hiphoptråden, må dele perlen med de som ikke har hørt:

 

Nasty Crew - Girls Love Nasty

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...