Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Litt shameless self-promotion her. Starta på en beat, prøvd meg litt lignende den japanske hip-hopen som Ayur, Nujabes osv. Ka synes dere, er det verdt å fortsette på? Vet tagget kan bli irriterende, men det er for at ingen skal bøffe den, er litt paranoid av meg :yes:

 

beat39_5.mp3

 

Misbruk av delay hoooo :wee:

 

Ble positivt overraska der phoNte. Stort potensial i mine ører. Utrolig chill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle spørre hodene med peiling her inne om de har noe mer som er verdt sjekke ut? Noe undergrunn/mindre kjent hiphop, og da gjerne noen som har lagd mer enn èn fet låt.

Vet ikke hvorfor du skal ha "undergrunn" rap og hva du mener med det. Jeg vil uansett anbefale artister som El Da Sensei fra Artifacts (som du også kan høre på), Akrobatik, Lost Boyz, AZ,

,
.

 

Nattens sang: Big Daddy Kane - The Garden

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Med undergrunn mente jeg artister som ikke er å finne på det komersielle kartet. Etter noen år med Nas, Jigga, Pac etc, har jeg fått øynene opp litt 'smalere' artister. AZ og Masta Ace har jeg sjekka før, de andre skal sjekkes ut. Masse kudos til phoNte, utrolig mange fete artister han linka til. Sier det jeg, dette forumet er flott<3

Bla deg gjennom biblioteket på Last.fm profilen min. Lover at du finner mye nytt og relevant der.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
Nas - Memory Lane (Sittin' In Da Park)

 

 

 

 

Beste Nas-låta noensinne. Perfekt beat og tekst. Satt og hørte gjennom Illmatic for et par dager sida, og har blitt avhengig av denne.

 

I rap for listeners, blunt heads, fly ladies and prisoners. :wee:

 

For min del syntes at sangen var ganske så tam, og at han har laget mye bedre sanger enn dette. Min personlige favoritt:

Lenke til kommentar
Bob III., kjenner du til MF Doom? Han har gitt ut mange gode album under diverse alias.

Har skumma fort gjennom det på Spotify. Jævla interessant kar, husker jeg så litt av et innslag med han på Lydverket en gang.

 

Talwin: Èn video pr. post.

ah, takker, skal få fikset det med en gang.

 

Og mens vi snakker doom, en av de mest interressante collaboene han har gjordt i det siste, med en flott video i tillegg:

The mighty underdogs featuring MF DOOM - Gunfight

 

 

Og her er link til albumet for de med spotify:

http://open.spotify.com/album/53QOVELkvRtxs4VjyD8FO1

Er desverre ikke så mye annet av doom på spotify enda.

Men hvis du skal sjekke no greier av ham, er mine personlige favoritter Madvillain albumet (med madlib) og begge Viktor Vaughn albumene.

 

Heh, fant litt GAMMEL doom på spotify fra tiden han var i KMD med broren sin:

Third Bass feat Zev love X - The gas face

http://open.spotify.com/track/2w4sUCHa8Nyj0TLzXIRqTb

Vel verdt å sjekke videon på youtube bare for å se en tynn doom uten maske :)

For ikke å snakke om 1990 stilen.

Endret av Talwin
Lenke til kommentar

Bob 3 - Du må ikke overse artister som:

 

Ras Kass: F.eks.

eller
.

Canibus: Trenger vel ikke en introduskjon. I mine øyner den beste MCen, rett foran Rakim.

Killah Priest: Liker mystiske og mytologiske tekster. Heller ikke ukjendt.

Cyne: Utrolig undervurdert gruppe. Kan dog diskuteres om er "underground". Veldig chill sanger.

The Last Emperor: Fantastisk MC. Som du bl.a. ser her, eller den fantastiske og mer triste. Ble tipset om artisten på den andre hip-hop tråden.

Wise Intelligent: Mannen kan snakke sannheten! Selv om den selvfølgelig er fryktelig.

 

For å nevne noen. Wu-Tang har jo mye bra av enkeltmedlemmene. GZA er en av de aller, aller beste lyriske MCene. Men Raekwon har nok gitt ut det beste solo-albumet. Du kjenner sikkert godt til dem dog. Sangen "4th chamber" som det kun finnes live-versjoner av på youtube - er nok min all-time favoritt Wu-Tang sang, selv foran C.R.E.A.M. Sangen blir bare bedre og bedre ved lyttinger - kansje ikke all-verdens første lytting.

 

Da har du noe mer å boltre deg i. Det lyriske henger høyt hos alle de jeg har nevnt.

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Bob 3 - Du må ikke overse artister som:

 

Ras Kass: F.eks.

eller
.

Canibus: Trenger vel ikke en introduskjon. I mine øyner den beste MCen, rett foran Rakim.

Killah Priest: Liker mystiske og mytologiske tekster. Heller ikke ukjendt.

Cyne: Utrolig undervurdert gruppe. Kan dog diskuteres om er "underground". Veldig chill sanger.

The Last Emperor: Fantastisk MC. Som du bl.a. ser her, eller den fantastiske og mer triste. Ble tipset om artisten på den andre hip-hop tråden.

Wise Intelligent: Mannen kan snakke sannheten! Selv om den selvfølgelig er fryktelig.

 

For å nevne noen. Wu-Tang har jo mye bra av enkeltmedlemmene. GZA er en av de aller, aller beste lyriske MCene. Men Raekwon har nok gitt ut det beste solo-albumet. Du kjenner sikkert godt til dem dog. Sangen "4th chamber" som det kun finnes live-versjoner av på youtube - er nok min all-time favoritt Wu-Tang sang, selv foran C.R.E.A.M. Sangen blir bare bedre og bedre ved lyttinger - kansje ikke all-verdens første lytting.

 

Da har du noe mer å boltre deg i. Det lyriske henger høyt hos alle de jeg har nevnt.

One life er vanskelig å høre på.

Stor fan av Gravediggaz, og verset hans om kampen mot kreft er beinhardt.

Lenke til kommentar

Så Lansky postet en selv biografisk låt, så jeg kom til å tenke på noen av de råeste låtene i den leien,

av en av de mest undervurderte artistene jeg vet om ihvertfall, Jean Grae:

Jean Grae - My story:

Jean Grae - Love song:

http://www.youtube.com/watch?v=tslvW_JInCw

Jean Grae - Still a love song:

http://www.youtube.com/watch?v=nFECyjbSC2w

 

Og for de heldige med spotify, her er en link til alle låtene Jean Grae er med på:

http://open.spotify.com/artist/2ipBhKpOYqs6BbysLNGye6

Lenke til kommentar
Wise Intelligent: Mannen kan snakke sannheten! Selv om den selvfølgelig er fryktelig.

Wow, det var virkelig en sterk sang. Likte den! Takk for linken, Lansky.

Jeg tror du skal ta mye av det han rapper om der med en liten skje salt. Konspirasjonsteorier er ikke helt min greie, men om du liker sånt vil du garantert like mye av Immortal Technique.

 

The Last Emperor er en av favorittartistene mine. Han har vanvittige ferdigheter på miccen.

 

En chill sang fra Last Emperor: "Do You Care?"

Se filmen hos Youtube

Endret av stoltz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...