Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjer med at alle sier at Lil' Wayne er så elendig? Tha Carter III eide hardt og solgte som faen.. så var det noen som sa at det var hjærnevasking med "I'm the best rappah alive". Det er faen meg det dummeste jeg har hørt...

 

Egentlig ikke. Kids biter på det og begynner å tro på det, akkurat som de tror at musikken som spilles ofte må være bra.

 

Lil' Wayne er piss i det siste. Gått fra dette til dette.

 

Hvor ofte har du ikke hørt folk som sier at han er den beste? Ærlig talt rapper han nesten ikke lenger, og har fortsatt den "tittelen".

 

Whoow, hvor fant du den sangen.. den SUGDE.. men han har sanger som 3 Peat og Fly In.

 

BTW: "i'm the best rappah alive" blir ikke nevnt i noen av de 2 sangene.

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar
Kjører på med en Ras Kass sang. Fra albumet Soul on Ice(1996) - som i mine øyner er topp 5 Hip-Hop album of all time. Han viser større talent enn Nas på denne plata. Her snakker vi om en av veldig få album som matcher Illmatic i kvalitet. Sangen er nok den mest "partied up" på plata, men den har også intelligent ordspill.

 

Soul on Ice er muligens det mest intelligente, kontroversielle og ærlige albumet som er laget. Masse referanser til historiske begivenheter, skjulte sannheter, mytologiske og mystiske referanser, statens manipulasjon av individet... Lyrisk er albumet orgasmisk. Det blir ikke bedre! Både ordspillet og kunnskapen er enorm.

 

Ras Kass - Miami Life (kan høres i HQ)

 

 

Kult, skal definitivt sjekke ut Ras Kass!

 

 

 

Skjer med at alle sier at Lil' Wayne er så elendig? Tha Carter III eide hardt og solgte som faen.. så var det noen som sa at det var hjærnevasking med "I'm the best rappah alive". Det er faen meg det dummeste jeg har hørt...

 

Egentlig ikke. Kids biter på det og begynner å tro på det, akkurat som de tror at musikken som spilles ofte må være bra.

 

Lil' Wayne er piss i det siste. Gått fra dette til dette.

 

Hvor ofte har du ikke hørt folk som sier at han er den beste? Ærlig talt rapper han nesten ikke lenger, og har fortsatt den "tittelen".

 

Whoow, hvor fant du den sangen.. den SUGDE.. men han har sanger som 3 Peat og Fly In.

 

BTW: "i'm the best rappah alive" blir ikke nevnt i noen av de 2 sangene.

Kul beat (noe som går til produsenten), men tragisk tekst, med mindre han er ironisk, noe jeg tviler på. Han virker like grunn som Sjoa.

 

E'ery thang stoppin but you can't fool me I know what you watchin

ME!

You watch me

You watch me

Cause I be

WEE-ZY must see t.v.

C3 nigga that's me

And I'm me I'm me

Times three so retreat or suffer defeat

I'm back 3 PEAT

C3

En smule selvopptatt? :D

 

 

 

Immortal Technique - Hip Hop Speech

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
E'ery thang stoppin but you can't fool me I know what you watchin

ME!

You watch me

You watch me

Cause I be

WEE-ZY must see t.v.

C3 nigga that's me

And I'm me I'm me

Times three so retreat or suffer defeat

I'm back 3 PEAT

C3

 

latterlig tekst, dårligere enn dette skal du lete lenger etter

lil wayne er generelt elendig uansett, noen få sanger er han heldig på men det hjelper ikke.

 

og stemmen hans er helt fucka. pluss han er homo med birdman, herregud jeg kan fortsette hele kvelden.

Endret av HaLV
Lenke til kommentar
E'ery thang stoppin but you can't fool me I know what you watchin

ME!

You watch me

You watch me

Cause I be

WEE-ZY must see t.v.

C3 nigga that's me

And I'm me I'm me

Times three so retreat or suffer defeat

I'm back 3 PEAT

C3

 

latterlig tekst, dårligere enn dette skal du lete lenger etter

lil wayne er generelt elendig uansett, noen få sanger er han heldig på men det hjelper ikke.

 

og stemmen hans er helt fucka. pluss han er homo med birdman, herregud jeg kan fortsette hele kvelden.

Greit du misliker ham, men han er ikke homse med Birdman. Han var "faren" hans (en fars figur) da han mistet den biologiske faren sin som ung. Og stemmen hans syntes jeg er festlig av og til. Litt kjedelig med stemmer som nesten ligner hele tiden.

 

Alle her høres jo ut som 30 år gammle gangstere. Skulle likt å se dere i person. "Old Boys ftw!" instillingen er latterlig. Greit du liker de (jeg gjør det også), men trenger faen meg ikke å gå så langt som å kalle en homse.

Lenke til kommentar

Aight, here it goes. Jeg har hørt på hiphop i noen år nå, men jeg har hovedsakelig holdt meg til "de store"(Pac, Dre, Busta, Jigga etc). Etter jeg flytta til Trondheim og fikk meg venner med god innsikt i hiphop, + å være aktiv i denne tråden, har jeg oppdaga jævla mye god hiphop. Artister som R.A The Rugged Man, Black Milk, EPMD, Little Brother, Army Of The Pharaohs, Aesop Rock, Immortal Tehcnique.

Tenkte jeg skulle spørre hodene med peiling her inne om de har noe mer som er verdt sjekke ut? Noe undergrunn/mindre kjent hiphop, og da gjerne noen som har lagd mer enn èn fet låt.

Lenke til kommentar

Fint at du har funnet den rette veien ;)

Hmm, du kan sjekke ut Rookadamus, Non Phixion,

, Mos Def,
, Miilkbone,
, og Common Market. Du kan også se på denne channelen, den har mye bra.

 

Litt shameless self-promotion her. Starta på en beat, prøvd meg litt lignende den japanske hip-hopen som Ayur, Nujabes osv. Ka synes dere, er det verdt å fortsette på? Vet tagget kan bli irriterende, men det er for at ingen skal bøffe den, er litt paranoid av meg :yes:

 

beat39_5.mp3

 

Misbruk av delay hoooo :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...