Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Ost = galemattias

__

Bob III., kjenner du til MF Doom? Han har gitt ut mange gode album under diverse alias.

 

god
eksempler
youtube.

 

Det der ble kanskje litt linkeoverkill, men absolutt verdt å få med seg. :)

+1 for Doom og en fantastisk RA avatar, hehe.

Litt mer RA for tråden, kan aldri ha nok RA.

Stig of the dump ft RA the rugged man - Braindead

 

og litt mer Stig of the dump, trenger litt mer hip-hop fra nord-england :)

Stig of the dump - Ill billy

Stig of the dump - White rhino

Stig of the dump & Dr Syntax - Fatty & Speccy

http://www.youtube.com/watch?v=VPKwoFsREgc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wise Intelligent: Mannen kan snakke sannheten! Selv om den selvfølgelig er fryktelig.

Wow, det var virkelig en sterk sang. Likte den! Takk for linken, Lansky.

Jeg tror du skal ta mye av det han rapper om der med en liten skje salt. Konspirasjonsteorier er ikke helt min greie, men om du liker sånt vil du garantert like mye av Immortal Technique.

Man skal alltid ta alt med en klype salt.

 

Men det Wise Intelligent sier på den sangen, er for det meste sant. Du tenker kansje først og fremst på HIV og AIDS påstandene hans. Faktisk er det hold i dem. Jeg har lest meg opp en god del på HIV og dens opprinnelse. Man kan selvsagt ikke bevise det, men det mest sannsynlige er at WHO(World Health Organisation) var de som var opphavet til HIV og AIDS i Afrika. Det er helt sykt, ja helt ubegripelig! Å jeg er ikke en som tror på noe, med mindre det er sannsynlig og påviselig.

 

Jeg vet ikke om det var den nevnte Hilary Koprowski, men det er andre som mer linkes som opphavet til HIV. Bare hør på hva vitenskapsmenn sier er opphavet til HIV! De sier det mest sannsynlige var at det var "grønne" apekatter som smittet mennesket med det. Dette er det som faktisk har mest oppslutning hos forskere. Men det er 2 problemer med den teorien: 1. Viruset som utvikler seg til HIV, er ekstremt sjeldent hos dyr. Det er et fenomen som nærmest kun mennesket bærer. 2. Mennesket har jaktet aper i tusenvis av år i Afrika. Men hiv er aldri påvist før 1981. AIDS oppstod mellom 1970 og 1981. Altså ikke lenge etter WHO inntreden i Afrika. Om det skulle vært aper - hvorfor skjedde ikke smitte lenge før.

 

Mye kan sies, men folk burde heller lese seg opp på emnet. Jeg er overbevist om at WHO skapte HIV og AIDS. Men om det var uhell. Om det var bevisst - enten for å utrydde Afrikanerne eller bruke det som biologisk våpen mot Sovjet. Om det var en eller flere forskeres egen nysgjerrighet om hvordan immunsystemet virker og kan brytes ned. Det tør jeg ikke svare på. Men ikke kom her å si at forskere ikke er villige til å strekke seg langt. Dr. Mengele er et perfekt eksempel på det, det finnes en del andre.

 

Er fryktelig mye elendighet i historien. Mye som holdes skjult! For seiers herrene er de som skriver historien.

Lenke til kommentar
For min del syntes at sangen var ganske så tam, og at han har laget mye bedre sanger enn dette.

 

Det tar du tilbake NÅ, DIN JÆVEL!

Lar deg slippe billig unna nå... :p

Jeg syns igrunnen den Nas sangen er en av de dårligste på albumet. Men merk at jeg ikke sier den er dårlig! Det er bare et godt eksempel på hvor fantastisk godt album "Illmatic" faktisk er. Folk drar frem vidt forskjellige sanger som de beste på albumet. "Life Is a Bitch" og "It Ain't Hard To Tell" er nok mine to favoritter. Men er veldig vanskelig å plukke - å Illmatic er et album hvor man kan forandre syn på sangene fra måned til måned, eller etter hvor mange ganger du hører dem.

 

Hvem vet - kansje sangen du postet blir en favoritt i fremtiden!?

Lenke til kommentar
Tupac lever og verden styres av 77 onde jøder.

hahaha.

Konspirasjonsteorister er favoritt folka mine.

Så lenge jeg kan observere over internett og ikke trenger å komme i personlig kontakt, vel og merke.

 

Lansky, hva mener du om påstandene om at polio vaksiner i afrika faktisk ble brukt for å SPRE polio isteden for å bli kvitt det?

Hva med linken mellom diverse vaksiner og autisme?

Siden du åpenbart er utdannet biokjemiker eller lignende, hahaha.

Lenke til kommentar
Tupac lever og verden styres av 77 onde jøder.

Som sagt, ikke tro på alt.

 

Noen teorier er dummere enn andre. Tupac og Elvis lever, er nok de to dummeste av dem alle!

Men fordi det er en del idiotiske og paranoide teorier, så må du ikke utelukke alle. Det er fryktelig mye elendighet i historien. Manipulering, løyner, oppdekking av sannheten... Selv i dag foregår det mye suspekt. Problemet med de fleste konspirasjonsteoriene er at de tar det for langt. NWO er en av dem. Vi VET at mange ønsker en annen verden. Jeg er en av dem. Jeg ønsker samme språk, felles valuta, åpne landegrenser... Det er jo nærmest utelukkende positivt! Men noen driver med dette NWO tullet. Som er knyttet mot Bilderberg (mange av verdens rikeste møtes å snakker om verdenstyre osv). Annet enn at teoriene er far fetched, så er de også inkonsekvente. At verden går under 21. des. 2012 er litt morsomt - spesielt når noen faktisk tror på det. :!:

 

Men ikke utelukk alt Thendrup! Det er ikke umulig at noe meget kontroversielt kan være sant, eller ha sannhet i seg. Å være ignorant hjelper ingen. Frykt og ignoranse er meget farlig. Hvorfor tror du vi aldri blir kvitt de dumme religionene? Men hvor mye folk tror på religion, illustrerer også hvor lettlurte folk er!

Lenke til kommentar
Tupac lever og verden styres av 77 onde jøder.

hahaha.

Konspirasjonsteorister er favoritt folka mine.

Så lenge jeg kan observere over internett og ikke trenger å komme i personlig kontakt, vel og merke.

 

Lansky, hva mener du om påstandene om at polio vaksiner i afrika faktisk ble brukt for å SPRE polio isteden for å bli kvitt det?

Hva med linken mellom diverse vaksiner og autisme?

Siden du åpenbart er utdannet biokjemiker eller lignende, hahaha.

Du må skille hveten fra klinten!

 

Hva er en konspirasjonsteori? De aller fleste mener at holocaust fant sted. Men noen fornekter det. Er holocaust en konspirasjonsteori eller ei? Nei, det er det ikke. Det er heller ikke en konspirasjonsteori at hvite kristne tok Afrikanere til slaver. KKK er heller ikke konspirasjonsteori, eller rasisme. Det er heller ikke påstanden om at WHO skapte AIDS i Afrika! Dette er en teori, det er det som er mest sannsynlig. Spør deg selv: Tror du på teorien at en grønn apekatt bet en Afrikaner i rompa? Selv om Afrikanerne har jaktet aper i TUSENVIS AV ÅR - så oppstod HIV og AIDS ikke før 1970-1981. Eller tror du det kan være WHO? HIV og AIDS oppstod kort tid etter deres inntog i Afrika. Tilfeldig?

 

Jeg sier ikke bastant at det er sant. Men jeg sier at jeg anser det som det mest sannsynlige. Forskernes andre teorier er jo idiotiske. Du ser vel ikke teorien om en grønn apekatt som sannheten?

 

Ok, blir ikke mer off-topic skriving på meg nå.

Lenke til kommentar

Det er alltid tid for litt Wu-Tang. :)

 

En flått video med masse cheesy effekter: Wu-Tang Clan - Triumph :wee:

Se filmen hos Youtube

 

Og en klassiker:

 

Maken til energi skal du lete lenge etter. Klarer ikke å bestemme meg for hvilket vers jeg liker best, men Inspectah Deck sitt stiller sterkt.

 

Terrorize the jam like troops in Pakistan/

swingin through your town like your neighborhood Spiiiderman!

 

Og til dere som ikke har hørt noe særlig av klanen(dere vet selv hvem dere er); få fingern ut!

Lenke til kommentar

har alltid hørt på klanen men en ting jeg alltid har lurt på, hva i all verden betyr wu tang? hva det står for liksom, har det en slags betydning eller kunne de like gjerne ha het ying yang clan?

mobb deep er fortsatt på toppen av lista mi når det gjelder underground hiphop

her har vi en av mine favoritter, annbefales hvis du likte mobb deep - survival of the fittest som jeg posta tidligere i denna tråden, eller shook ones.

 

Mobb Deep - Cradle to the Grave

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
har alltid hørt på klanen men en ting jeg alltid har lurt på, hva i all verden betyr wu tang? hva det står for liksom, har det en slags betydning eller kunne de like gjerne ha het ying yang clan?

 

Fra Wikipedia: The name "Wu-Tang" is derived from the name of the mountain Wu Dang (Wudang Shan) in northwest Hubei Province in central China with long history associated with Chinese culture, especially Taoism, martial arts and medicine. The RZA and Ol' Dirty Bastard adopted the name for the group after the film Shaolin and Wu-Tang.

 

De har jo ofte mange linjer fra denne filmen Shaolin i låtene sine. Og de fleste musikkvideoene baserer seg jo på martial arts. :) Tror faktisk de har vært å trent med noen shaolin munker også.

 

Flotte låter av Wu-Tang over.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Og en klassiker:

 

Maken til energi skal du lete lenge etter. Klarer ikke å bestemme meg for hvilket vers jeg liker best, men Inspectah Deck sitt stiller sterkt.

 

Terrorize the jam like troops in Pakistan/

swingin through your town like your neighborhood Spiiiderman!

 

Liker best GZA sitt vers.

Niggaz so stingy they got short arms and deep pockets

This goes on in some companies

With majors they're scared to death to pump these

First of all, who's your A&R

A mountain climber who plays an electric guitar

Endret av Mastema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...