Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fyfaen å latterlige de er.. Meningsløs vold på det sterkeste - Er da ikke noe bedre enn Israel de? Bare at disse slåss med pinner istedenfor raketter.

 

Om demonstrantene er bedre enn Israel? Ja, uten tvil. Det er en viss forskjell mellom det å bombe skoler og drepe 40 skolebarn i ett angrep, og det demonstrantene i Oslo har gjort i dag.

Er vel lik tankegang som ligger bak?

 

Det ene er kalkulert massemord, planlagt av menn i dress og slips i godt ventilerte lokaler, og det andre er mildt voldelige demonstrasjoner utført av desperate, fortvilte flyktninger, samt en håndfull dumme ungdommer (av typen som like gjerne kunne vært nynazister) som bare er ute etter bråk.

 

Jeg ser ikke sammenhengen.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2009/01/08/nyheter...rasjon/4297737/

Kaster brannbomber

Det er også rapportert at en pressefotograf skal være slått ned av demonstranter. En annen gruppe demonstranter har kastet molotov coctail mot politiet og pressefolk. En person tok fyr, men han ble slukket umiddelbart, melder en av våre journalister på stedet.

 

På Egertorget er det også satt av store mengder fyrverkeri.

 

Det hersker fullt kaos, og demonstranter og ulike folkegrupper løper i gatene rundt Stortinget. Luften er full av tåregass.

Ruller brennende søppelbøtter

En gruppe demonstranter forskanset seg ved Kirkeristen, og har tent på paller og søppelspann som kastes mot politiet.

 

- Det hagler stålrør, flasker, stein og alt som kan kastes mot politiet. Jeg har aldri sett slike tilstander i Oslo før, melder en av våre reportere som følger situasjonen på Karl Johans gate.

 

Det pågår regelrette gatekamper mot politiet flere steder langs paradegaten i hovedstaden. Politiet avfyrer store mengder tåregass for å hindre at demonstrantene forskanser seg.

 

La meg lage en interessant vri på artikkelen:

Kaster brannbomber

Det er også rapportert at en Israelsk mor skal være slått ned av demonstranter. En annen gruppe demonstranter har kastet molotov coctail mot IDF og innbyggere i Tel-aviv. En person tok fyr, men han ble slukket umiddelbart, melder en av våre journalister på stedet.

 

På Gaza er det også fyrt store mengder raketter mot Sderot .

 

Det hersker fullt kaos, og demonstranter og ulike terroristgrupper løper i gatene rundt Gaza by. Luften er full av tåregass.

Ruller brennende søppelbøtter

En gruppe Terrorister forskanset seg ved moskeen, og har tent på paller og søppelspann som kastes mot Israelske soldater.

 

- Det hagler stålrør, flasker, stein og alt som kan kastes mot IDF. Jeg har alltid sett slike tilstander i Gaza før, melder en av våre reportere som følger situasjonen på Israelsk side.

 

Det pågår regelrette gatekamper mot IDF flere steder langs paradegaten i Gaza.

Israelske politi avfyrer store mengder tåregass for å hindre at demonstrantene forskanser seg.

 

Noen som ser "noe" kjent? :whistle:

610x.jpg (Gaza)

320x.jpg (Oslo)

palestine-scuffle.jpg (Gaza)

320x.jpg (Oslo)

610x.jpg (Gaza)

320x.jpg (Oslo)

capt_6d8459030d9c4cc9873f35b0e1811041_mideast_syria_palestinian_dam101.jpg(Gaza)

oslo2_498521b.jpg(Oslo)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

For noen idioter de som lager faenskap nedi byen er. Kan man ikke holde en fredelig demontrasjon her uten at muslimer (og jeg sier ikke at alle muslimer gjør dette) og "venstreradikale" fjortisser skal bruke muligheten til å lage bråk. Håper så mange som mulig av dem blir tatt og må gjøre opp for skadene og hærverket som er begått.

Lenke til kommentar

"Døm ikke en gruppe mennesker etter et helt folk, bestående av millioner"

 

Nei, nå er det ikke slik heller da, jeg har jo mange utenlandske venner, MEN:

FLERTALLET lager faen, det er en mye større prosentandel av de som lager bråk, enn motparten, så de burde jo bli hivd ut. Akkurat som et valg, hvor det er flertallet som bestemmer hva som blir utfallet av valget.

 

Er vel det samme som burde gjelde her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Det ene er kalkulert massemord, planlagt av menn i dress og slips i godt ventilerte lokaler, og det andre er mildt voldelige demonstrasjoner utført av desperate, fortvilte flyktninger, samt en håndfull dumme ungdommer (av typen som like gjerne kunne vært nynazister) som bare er ute etter bråk.

 

Jeg ser ikke sammenhengen.

Begge går i hvert fall utover uskyldige. Der: sivile. Her: Politiet. (?)

Men hvem som er bedre enn den andre skal jeg ikke si noe på, det har jeg ikke grunnlag til. Er vel ikke sammenlignbart, nei. Uansett synes jeg det er helt utrolig at frustrasjonen tar utløp mot politi, og i hele tatt i den form som det har vist seg i Oslo i kveld, sist søndag, og en av de to før der igjen. Å angripe rettsvesenet som beskytter dem er jo ganske idiotisk...

Lenke til kommentar

Må innrømme underholdninga tok pause da Siv Jensen forpestet TVen min. Blei litt uvel og måtte gå ut for å ta en røyk. Hadde vært fantastisk ironisk om politiet måtte bruke gass på Israeldisiplene, som forøvrig er jæææævlig tamme! EN brostein klarer vel de rullestolavhengige, halvlamme folka som ikke greier en 60-meter i gåtempo uten pause å kaste?

Lenke til kommentar
"Døm ikke en gruppe mennesker etter et helt folk, bestående av millioner"

 

Nei, nå er det ikke slik heller da, jeg har jo mange utenlandske venner, MEN:

FLERTALLET lager faen, det er en mye større prosentandel av de som lager bråk, enn motparten, så de burde jo bli hivd ut. Akkurat som et valg, hvor det er flertallet som bestemmer hva som blir utfallet av valget.

 

Er vel det samme som burde gjelde her?

 

 

 

 

Jepp, korrekt.

Men akkurat palestienrene, så trenger man ikke flere enn en! Holder med en som representerer hele palestina befolkningen

Endret av laffe
Lenke til kommentar
...det andre er mildt voldelige demonstrasjoner utført av desperate, fortvilte flyktninger, samt en håndfull dumme ungdommer (av typen som like gjerne kunne vært nynazister) som bare er ute etter bråk.

 

Jeg ser ikke sammenhengen.

 

Jøsses, mildt sa du? Dette er gatekamper og terrorisme, at disse desperate flyktningene velger å jule opp eldre menn, knuse politibiler, skyte rakketter, kaste molotov cocktailer m.m i raseri over at en annen gruppe får benytte seg av sin lovfestede rett til å ytre sin mening er per definisjon terrorisme og lite annet. Alle forstår at Israels maktbruk i konflikten er uproporsjonal - men virkemidlene disse "desperate flyktningene og dumme ungdomenne" benytter seg av er minst like uproporsjonale. Det blir ikke bedre levevilkår for de sivile i Gaza av at man knuser politibiler på Karl Johan det forstår alle.

Lenke til kommentar

Imponerende profesjonell oppførsel av det norske politiet, forresten. Hadde dette vært i USA, ville det stått åtte rabiate politifolk med bart rundt hver demonstrant og brukt tasere til personen sluttet å bevege seg. Eller rett og slett bare drept noen av dem.

 

Det triste med disse voldelige opptøyene er at det hever terskelen for hva som kan aksepteres under demonstrasjoner i Norge, når de mest voldelige personene forstår at de kan komme unna med slikt uten så veldig dramatiske konsekvenser. Jeg frykter at Norge blir et mer brutalt samfunn av slike hendelser. Men det er vel dette Israel-vennene ønsker, slik at de får sin ønskede politistat.

Lenke til kommentar

Ikke bland IS inn i det, Spenol. Du er gankse blind eller stokk dum om du ikke klarer å se at det var PS som lager bråk her. Utifra videoene som er kommet hittil ser man IS stå i ro og er nervøse, og man ser PS som knuser politibiler, skyter raketter og roper Allahu Aqbar.

 

At det skal så lite til før sinnet står i kok hos disse menneskene overrasker meg.

 

Dette er nok ikke så mye sinne. Det er mer folk som benytter enhver anledning til å lage faenskap. De synes sikkert de er utrolig tøffe der de holder på. TV-kamera og alt. Håper de får sin fortjente straff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...