Gå til innhold

Hva er din oppetid? V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Servern min

alexanbj@a2thelex:~/stud/lisp/poker-ai$ uptime
09:40:42 up 146 days,  4:44,  5 users,  load average: 0.13, 0.06, 0.01

 

Hadde nok vært en del lenger hadde det ikke vært for at det var strømbrudd på NTNU for 147 dager siden :p

 

edit: nei, 146 dager siden jeg satte "wake on power" når jeg hadde den nede gangen før der

Endret av AlexTheMad
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
 ______________________________________
/ 23:31:10 up 18 days, 10:17, 2 users, \
\ load average: 0.11, 0.13, 0.14	   /
--------------------------------------
	\   ^__^
	 \  (oo)\_______
		(__)\	   )\/\
			||----w |
			||	 ||

Filserver hjemme. Strømbrudd (både sikringer/jordfeilbryter og leverandør) gjør at jeg sjeldent får mer enn 30.

Lenke til kommentar

Anlegget er 15 år gammelt og derfor er jordfeilbryteren er felles for hele skapet. Så hvis noen finner en lampe/gammel varmeovn i garasjen som skal prøves så går det ut over serveren inne også. Eventuelt når noen glemmer å ta inn skjøteledningen og det begynner å regne. Ihvertfall malvparten av strømbruddene kommer vel av slike dumskaper.

Det vanlige i dag er vel å legge opp én jordfeilbryter pr. kurs, men det koster å få det gjort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var litt morrsomt så må bare fortelle den.

 

Her forleden på jobben ringte det inn en same som klaget over at maskinen var treg. Det var kanskje ikke så rart med tanke på at maskinen var en gammel P4 traver. Det som var mer interesangt var at maskinen hadde en uptime på 114 dager! Attpåtil var dette en felles maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...