Gå til innhold

Ekstramateriale det er verdt å sjå


magnusbe

Anbefalte innlegg

Kopierer inn dette frå filmprat-tråden.

 

Idi i smotri: Introduksjonen til regissøren gav meir dybd til filmen.

 

Ocean's 13 hadde ein veldig underhaldande dokumentar om bløffmakarar.

 

Sum of All Fears har eit utruleg festleg kommentarspor der Tom Clancy slaktar filmen.

 

Shrek the Third har nokre "deleted scenes" der animatørane pitchar idear, det var faktisk veldig gjevande.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle Kevin Smith-filmane har godt ekstramateriale, men eg vil nemna

Clerks: den animerte ekstrascena om det som skjedde på livaka.

Mallrats: ekstrascenene som skaper ein heilt ny historie.

Clerks II: dokumentaren Back to the Well: Clerks 2 er en eigen liten film på nesten 90min. Eg fekk ein liten tåre i auget av den, eg.

 

Teller kommentatorspor? De fleste filmer med to eller flere personer som lager kommentatorsporene er veldig interessante.

 

Ja, men trekk gjerne fram nokre ekstra gode.

Lenke til kommentar
Ja, men trekk gjerne fram nokre ekstra gode.

 

Uti Vår Hage 2 husker jeg har et morsomt kommentarspor, Superbad, Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Ikke akkurat nyttige eller så veldig innviklet med at de forteller hvilken linse som er brukt, men de forteller morsomme historier fra settet og viser oss ting vi ikke tenker over.

 

Spesielt Hitchhiker's Guide to the Galaxy, den inneholder veldig mange referanser og snedigheter fra bøkene.

Lenke til kommentar
Jeg har de exstended versjonene. Bør jeg virkelig bruke så mange timer på det?

Er vel en grunn til at jeg anbefaler det :p

 

Den er så utrolig bra delt opp med menyer for hvert av emnene. Den er morsom, utrolig interessant og faktisk veldig rørende. Man blir så godt kjent med skuespillere og crew at man blir rørt når det hele er over. Uansett, se en del av filmen som du vil vite mer om, f.eks Gollum. Jeg og madammen så opp igjen filma nå nylig og hu ville egentlig bare se hvordan de skapte Gollum. Det endte opp med at hu så store deler av Two Tower-bonusen. Tiden går veldig fort m.a.o.

Lenke til kommentar

Kommentatorsporene på The Simpsons sessongene er til tider enda mer underholdene enn serien selv. Hvertfall tredje og fjerde sessong.

 

Kommentatorsporet på Fight Club er også interresant.

 

BD-live funksjonene til Transformers er veldig underholdene.

 

Tilslutt vil jeg nevne The Dark Knight. Hvordan de fikk til å flippe traileren er veldig spennende.

Lenke til kommentar
Det er INGENTING som kan slå ekstramateriale til LOTR som er på extendedversjonene. 6t per film og jeg kjedet meg ikke et sekund.

 

Indeed. Har selv en utgivelse på 12 DVDer med ekstramateriale.

Har også en 5disk boks med ekstram. av Blade Runner som jeg liker veldig godt.

Endret av Sunset
Lenke til kommentar
Det er INGENTING som kan slå ekstramateriale til LOTR som er på extendedversjonene. 6t per film og jeg kjedet meg ikke et sekund.

 

Indeed. Har selv en utgivelse på 12 DVDer med ekstramateriale.

Har også en 5disk boks med ekstram. av Blade Runner som jeg liker veldig godt.

 

Har den med 12 jeg, og jeg har bare sett "making of the film" sekvensene med intervjuer av diverse folk som jobbet på filmen, og hvordan de fant forskjellige locations. Har ikke sett på det om animasjon og musikk.

Lenke til kommentar
Hot Fuzz og Shaun of the Dead har nokre artige animerte "Filling the plotholes"-sekvensar, der ein får sjå kva som eigentleg skjedde ved ymse punkt i filmane.

Begge filmene har også en egen subtitle-sak der det står alle referansene deres.

 

 

Ellers er de fleste kommentarsporene med Bård og Harald morsomme å høre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...