Gå til innhold

Ekstramateriale det er verdt å sjå


magnusbe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommentatorsporene til Evil Dead 2 og Army of Darkness er nesten like bra som selve filmene. Har ikke sett kommentatorsporet til ED1 ennå.

 

Notes About Nothing i Seinfeld er ganske interessant.

 

For ikke å glemme alt bonusmaterialet i Alien Quadrilogy. Der blir man sittende en stund. ;)

 

Edit: Er en del bra i The Thing også.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Kommentatorsporene til Evil Dead 2 og Army of Darkness er nesten like bra som selve filmene. Har ikke sett kommentatorsporet til ED1 ennå.

 

For ikke å glemme alt bonusmaterialet i Alien Quadrilogy. Der blir man sittende en stund. ;)

 

HD DVD-utgåva av AoD har ikkje noko ekstramateriale. Blæ.

 

I tillegg kjøpte eg den Alien/Predator-boksen som er Qudarilogy utan bonusdiskan pluss Predator 1, 2 og Aliens vs Predator. Angrar på det no...

Lenke til kommentar
Kommentatorsporene til Evil Dead 2 og Army of Darkness er nesten like bra som selve filmene. Har ikke sett kommentatorsporet til ED1 ennå.

 

For ikke å glemme alt bonusmaterialet i Alien Quadrilogy. Der blir man sittende en stund. ;)

 

HD DVD-utgåva av AoD har ikkje noko ekstramateriale. Blæ.

 

I tillegg kjøpte eg den Alien/Predator-boksen som er Qudarilogy utan bonusdiskan pluss Predator 1, 2 og Aliens vs Predator. Angrar på det no...

 

"Look at that guy. The tooth, the whole tooth and nothing but the tooth." :p

 

"Never walk backwards in a horror movie, folks..." :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

- Alle de 15+ timene jeg har brukt, opptil flere ganger, på LOTR-ekstramaterialet på extended-boksene var fantastisk givende.

 

- Dokumentaren Baraka: A Closer Look anbefales for de som er interessert i historiene om hvordan filmcrewet reiste jorda rundt i flere år for å filme Baraka.

 

- Ekstramaterialet på MGM 2-disc nyrestaurerte utgavene av Dollars-trilogien fra 2004 er også meget bra.

 

- Ekstramaterialet på alle Star Wars dvd-ene er moro og interessant.

 

- Ekstramaterialet på 2-disc utgavene av Parks' hevntrilogi anbefales.

 

- Den slettede scenen "destruction of Kurtz' compound" fra Apocalypse Now Redux-dvden er 11/10.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
- Alle de 15+ timene jeg har brukt, opptil flere ganger, på LOTR-ekstramaterialet på extended-boksene var fantastisk givende.

Indeed

 

Det er ingen "storfilm", men Phone Booth hadde en del som var ganske OK. Morsomme fakta mht at nesten hele filmen blir spilt inn rundt den lille telefonboksen.

Ellers har jeg altfor mye godt omtalt ekstramateriale liggende som absolutt burde fått litt mer oppmerksomhet...

Lenke til kommentar
Bonusmaterialet på Frankenstein er ganske bra. Veldig interessant å se hvordan de sminket Boris Karloff. det er og en jævlig artig kortfilm, Boo!

 

"Frankenstein Files" var veldig interessant, ja. Boo! var vel mest interessant som tidsbilete. Takk for tipset, plukka boksen ut av hylla i kveld.

Lenke til kommentar
Det er INGENTING som kan slå ekstramateriale til LOTR som er på extendedversjonene. 6t per film og jeg kjedet meg ikke et sekund.

 

Fullstendig enig! Eneste gangen jeg hadde antydning til en gjesp, var når ei dame viste frem noen kjoler hun hadde sydd. Ellers var alt utrolig interessant. De har jo med hele produksjonen: Manusskriving, lokasjonsleting, modellering og bygging av kulisser, laging av kostymer og rekvisita, datalagde effekter (+ gollum-del), lyd-design, musikk, klipping og frem til filmpremieren. I tillegg er det Tolkien-dokumentarer, viser masse om vennskap mellom skuespillerne, artworks og storyboards. (nå har jeg sikkert glemt en god del også)

 

Hvis du ser ekstramateriale i rekkefølge, vil du føle det som en reise i produksjonen. Du kan nesten føle at du er tilstede og blir kjent med Peter Jackson & co, derfor blir det trist når det hele er over... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...