Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Å skippe 15min om gangen hadde kanskje fungert, hvis PS3 hadde hatt en slik kontroll da.

 

Om du trykker "FIRKANT" når du ser film så vil du få en oppdeling i scener nederst på skjermen. Du kan så velge å dele opp scenene i 1 minutt, 2 minutt og 5 minutters intervaller. Genialt spør du meg. Funker også ved streaming.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å skippe 15min om gangen hadde kanskje fungert, hvis PS3 hadde hatt en slik kontroll da.

 

Om du trykker "FIRKANT" når du ser film så vil du få en oppdeling i scener nederst på skjermen. Du kan så velge å dele opp scenene i 1 minutt, 2 minutt og 5 minutters intervaller. Genialt spør du meg. Funker også ved streaming.

 

Trykk "trekant" og "hopp til" eller "jump to", så kan du selv sette tidspunktet den skal hoppe til. Fungerer også ved streaming.

 

 

Er det forresten noen som har lekt mye med WEB.conf? Hadde vært veldig bra å fått inn NRK sin nett-tv der.

Lenke til kommentar

Fikk det ikke til å funke til å begynne med (ref. tidligere post), men viste seg at jeg bare hadde glemt å aktivere mediasenter i ps3en på den nye jeg har fått :whistle:

 

Nå funker iallefall alt fint. Måtte klokke opp PCen litt men nå funker det å spille av 1080 mkvfiler. Litt mye info noen ganger, peek på over 100Mbit, men har ikke sett noe lagg eller lignende.

 

Anbefales!

 

Men nå er det så at dette kom litt for sent for meg. Har tvix sånt som det er nå og kommer ikke til å bytte ut den med det samme. Funker fremdeles bedre mener jeg.

 

 

 

 

Noen som har testet Display Share forresten? http://www.goldensignals.com/ Skal streame bilde på PCen din til ps3en uten noe mer om og men. Men fikk det aldri til å funke. Hadde iallefall vært digg med noe sånt og.

 

Edit: Oh, koster penger forresten. Men de har en 30dagers gratis prøve.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Har testet ut programmet nå og det fungerte med en gang hos meg. Har bare et spørsmål. Er koblet opp på Sio sitt nettverk, så når jeg kobler ps3 opp til nettet gjennom pcen og switch får jeg automatisk opp veldig mange media servere på ps3en. Flere av disse er sperret, men mange får jeg "leke" meg med. Når jeg nå godkjenner dette programmet gjennom brannmuren min vil alle de andre på nettverket se filene mine uten videre godkjenning fra meg eller vil de måtte godkjennes en og en av meg som de ville ha blitt om jeg hadde brukt WMP 11?

 

Forresten, sykt bra og enkelt program!

Lenke til kommentar

Funket som fjell helt til jeg skulle spille av en .avi-film. I debug.log-filen står følgende:

 

[main] TRACE 12:08:29.828 AVISynth not found! Transcoder profile AviSynth/FFmpeg will not be used!
[main] TRACE 12:08:29.828 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 12:08:29.828 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 12:08:29.828 AVISynth not found! Transcoder profile Avisynth/MEncoder will not be used!

 

Jeg installerte cccp-pakken også, så drivere skal det da ikke være mangel på. Tydeligvis trøbbel et sted... Noen med råd?

Lenke til kommentar
Har testet ut programmet nå og det fungerte med en gang hos meg. Har bare et spørsmål. Er koblet opp på Sio sitt nettverk, så når jeg kobler ps3 opp til nettet gjennom pcen og switch får jeg automatisk opp veldig mange media servere på ps3en. Flere av disse er sperret, men mange får jeg "leke" meg med. Når jeg nå godkjenner dette programmet gjennom brannmuren min vil alle de andre på nettverket se filene mine uten videre godkjenning fra meg eller vil de måtte godkjennes en og en av meg som de ville ha blitt om jeg hadde brukt WMP 11?

 

Forresten, sykt bra og enkelt program!

sio? Kan du utdype?

Lenke til kommentar
Når jeg nå godkjenner dette programmet gjennom brannmuren min vil alle de andre på nettverket se filene mine uten videre godkjenning fra meg eller vil de måtte godkjennes en og en av meg som de ville ha blitt om jeg hadde brukt WMP 11?

 

Jeg har ikke sett noe client-filtrering i programmet så det kan godt tenkes at andre med PS3 kan se filene dine. Vet litt for lite om nettverks oppsettet hos Sio (og hos deg) til å kunne si noe mer.

Lenke til kommentar
Funket som fjell helt til jeg skulle spille av en .avi-film. I debug.log-filen står følgende:

 

[main] TRACE 12:08:29.828 AVISynth not found! Transcoder profile AviSynth/FFmpeg will not be used!
[main] TRACE 12:08:29.828 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 12:08:29.828 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 12:08:29.828 AVISynth not found! Transcoder profile Avisynth/MEncoder will not be used!

 

Jeg installerte cccp-pakken også, så drivere skal det da ikke være mangel på. Tydeligvis trøbbel et sted... Noen med råd?

 

Det der er vel meldinger som kommer ved oppstart uansett. Er det direkte streaming av .avi filen som feiler eller er det via "Transcoding" katalogen ?

 

Det er ikke vanskelig å lage en AVI som PS3 ikke vil spille direkte, men mencoder burde greie å transcode ganske mange av dem. Den egentlige feilen finner du i debug.log filen, men den har en tendens til å bli stor.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem med dette programet.

 

Jeg får den til å fungere og spille av flere filmer på ps3n, men hver eneste enn, er litt for mye "zoomet" inn, på "full screen", når jeg går "normal"(i ps3 playeren) så kan jeg see hele bildet, men da er bildet krympet ned.

 

Noen enkel måte å fikse dette på?

Lenke til kommentar
Jeg har et lite problem med dette programet.

 

Jeg får den til å fungere og spille av flere filmer på ps3n, men hver eneste enn, er litt for mye "zoomet" inn, på "full screen", når jeg går "normal"(i ps3 playeren) så kan jeg see hele bildet, men da er bildet krympet ned.

 

Noen enkel måte å fikse dette på?

 

Hvis filmene ikke blir transcodet, dvs. at de er i et format som PS3 støtter uansett så kan nesten ikke dette være programmets feil. Da burde resultatet være det samme som du hadde spillt filmen ifra minnepinne.

 

Det er heller ingen parametre i programmet som skulle "zoome" ved transcoding heller, noe som ville både vært dumt og unødvendig.

 

Sjekk heller tv-innstillingene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...