Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Meget bra program! Har visst om det en stund, men ikke brydd meg med å sjekke det ut før nå. Både 720p og 1080p fungerer nesten helt utmerket.

Det eneste problemet jeg har hatt er at 1080p-materiale låser seg hvis jeg spoler for fort og lenge. Mulig dette blir bedre med Gbit over hele linja. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Det virker heller ikke som om programmet greier å hente ut subtitles som er hardcoded i .mkv-fila.

.srt-filer fungerer så lenge de ligger i samme mappe, og har samme navn som filmen: filmnavn.mkv og filmnavn.srt. Bare husk på å spill av den øverste fila i transcoded-mappa på PS3-en.

 

Begynte å se Platoon i 720p i kveld, og det fungerte perfekt helt til jeg sovna av. Med dette programmet kan jeg rett og slett pensjonere HTPC-en helt.

 

Jeg stemmer på at denne blir sticky! Spesielt med så mange som lurer på hvordan de enkelt kan spille av .mkv på deres PS3. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk! Har stresset lenge med å få streaming til PS3 å funke!

Kan ikke akkurat kalle meg en ekspert på slike ting, så har ikke turt å prøve så mye. Men har ikke fått noe annet til å funke.

Men dette var en drøm. Lastet ned, åpnet, også vips Dexter i 720. kvalitet :)

Skjønner meg heller ikke helt på de som sier at streaming med trådløst nett er håpløst mtp hakking.

Kjører selv trådløst, og opplever absolutt ingen hakking av noe slag.

 

Jeg er evig takknemlig på at jeg ble gjort oppmerksom på dette UrgeLoL:)

Lenke til kommentar
Kjører selv trådløst, og opplever absolutt ingen hakking av noe slag.

 

Jeg er evig takknemlig på at jeg ble gjort oppmerksom på dette UrgeLoL:)

 

Det blir vel ikke nødvendigvis hakking, men programmet stiller vel ned bitraten/kvaliteten. Det gjør hvertfall TVersity når en sender over trådløst, spes om det er 1080p :)

 

Men nå har jeg lest så mye bra om dette programmet at det er på tide å teste det selv.. skal få kjørt en skikkelig sammenligning mellom 1080p; Streaming over kabel vs avspilling av .vob rett fra harddisk :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Det eneste problemet jeg har hatt er at 1080p-materiale låser seg hvis jeg spoler for fort og lenge. Mulig dette blir bedre med Gbit over hele linja. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

 

Problemet med spolingen er et transcoding problem, ikke ett overførings problem. Transcodingen blir startet som et separat program som koder gjennom filmen så fort den greier på din maskin. Hvis du har en kraftig dual-core så vil transcodingen ligge en del foran det du ser på etter noen minutter. Hvis du begynner å spole i 120x så vil du fort ta igjen transcodingen og da vil problemene starte uansett.

 

Å lage en transcoding engine som greier å følge med på spoling (og dermed automatisk hopper over små deler av filmen når du spoler) vil være mye større jobb enn hva dette programmet har som ambisjon.

 

Det er akkurat dette som gjør at jeg syns det er mer praktisk å remux'e mine MKV filer til VOB så lenge det er mulig.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med sikkerheten? Ser PS3'en kopler seg til automatisk, kan andre med trådløs PS3 kople seg til den dersom de kommer seg inn på nettet?

 

 

Tror ikke det er noe filtrering på klienter. Men hvis andre PS3'er kommer seg inn på det trådløse nettet ditt så er det det trådløse nettet ditt som er sikkerhetsproblemet.

 

Noen som kan hjelpe meg med litt troubleshooting. Det står bare contacting PS3 veldig lenge, uten at de finner hverandre. Har vista 64, ps3en koblet til en phillips-ruter med kabel, og PCen koblet til trådløst.

 

Er det Phillips routeren som er base-stasjonen i det trådløse nettverket også ?

 

Hvilken IP-adresser får PS3'en og PC'n din ?

Lenke til kommentar

Takk for et utfyllende svar, Topguy. Jeg kan altså i teorien sette en film på pause, la transcodingen gjøre seg ferdig på pc-en og deretter spole av hjertens lyst?

 

Hadde vært veldig kjekt med mulighet for å skippe kapitler med kanskje 15 minutters mellomrom. Dette bør da være en enkel sak å implementere i programmet?

 

Kanskje det letteste er å remuxe til .vob. Det tar jo ikke lange tiden på min C2D E6850 @ 3.9Ghz.

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar
Takk for et utfyllende svar, Topguy. Jeg kan altså i teorien sette en film på pause, la transcodingen gjøre seg ferdig på pc-en og deretter spole av hjertens lyst?

 

Hadde vært veldig kjekt med mulighet for å skippe kapitler med kanskje 15 minutters mellomrom. Dette bør da være en enkel sak å implementere i programmet?

 

Kanskje det letteste er å remuxe til .vob. Det tar jo ikke lange tiden på min C2D E6850 @ 3.9Ghz.

 

I teorien kan du det, men vi snakker da om kanskje 30-50 Mbit/s med data som må lagres et sted, hvis det er HD-film vi snakker om. Dette er høyere båndbredde enn på en BlueRay film. Så maskinen din må da kanskje lagre 40-60GB med data for denne filmen. Og disse dataene vil måtte slettes med en gang du trykker stop vil jeg tro. Så dette er som regel ikke noen bra løsning heller. Jeg er litt usikker på om ps3mediasenter cacher til disk eller minne, men det er en innstilling som heter transcoding-buffer som er på max 700MB hvis jeg husker noenlunde riktig, dette skulle kanskje bety at den bruker minne.

 

Å skippe 15min om gangen hadde kanskje fungert, hvis PS3 hadde hatt en slik kontroll da.

Lenke til kommentar

Etter misslykkede forsøk med diverse andre programmer, så skal dette testes!

Eneste, jeg har pc (som burde være mer enn habil nok til å transcode diverse ting "on-the-fly") tilkoblet med kabel til en D-Link DIR-655, Extreme N Wireless, og PS3 trådløst ca 3 meter unna.

Noen som kan si noe om dette kan fungere knirkefritt?

 

Jeg skulle testet selv, men da jeg er 40 mil unna min pc og ps3 er dette litt vanskelig å teste for øyeblikket :)

Lenke til kommentar

Knirkefritt er ordet ja :)

I morra skal jeg begynne å streame video gjennom kabel :)

 

Tror i grunnen det skal gå fint med ditt oppsett, mumsen. Husk på å aktiver WISH i boksen din som du når på 192.168.0.1

Kryptering er ikke anbefalt da det gjør videooverføringa tregere.

 

Sett opp et gjestenett med MAC filtrering så funker alt.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...