Gå til innhold

Scientologikirken har tatt et nytt uskyldig liv


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=549955

 

John Travoltas sønn Jett er død, bare 16 år gammel.

 

Gutten led av en nevrologisk sykdom der han ofte hadde anfall. Dette er noe scientologene ikke "godtar", og gutten ble aldri medisinert.

 

Ingen sjekket heller på gutten før han hadde vært 12 timer på badet, og han ble da funnet død. Autismeorganisasjoner har kjempet i årevis for å få medisinere Jett, slik leger og dommere tidligere har beordret livsgivende medisinsk behandling av barn av Jehovas vitner osv.

 

Hvem i all verdens rike lar en 16 år gammel gutt som er utsatt for nevrologiske anfall tilbringe 12 timer på badet? Og hvilken behandling gav foreldrene gutten? Kelly Preston sier ifølge en scientologi-nettside at de valgte å gi den overvektige gutten en slankekur, fordi giftstoffer hoper seg opp i fettvevet i kroppen. Og slikt mener hun og resten av scientologi-frikene åpenbart at kan forårsake autisme, og nevrologiske anfall?

 

De kunne like gjerne ha drept ham selv!

 

Håper de lider mye og lenge, og at de tenker over hva de har gjort. Eventuelt at de blir stilt til ansvar i en rettssal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=549955

 

John Travoltas sønn Jett er død, bare 16 år gammel.

 

Gutten led av en nevrologisk sykdom der han ofte hadde anfall. Dette er noe scientologene ikke "godtar", og gutten ble aldri medisinert.

 

Ingen sjekket heller på gutten før han hadde vært 12 timer på badet, og han ble da funnet død. Autismeorganisasjoner har kjempet i årevis for å få medisinere Jett, slik leger og dommere tidligere har beordret livsgivende medisinsk behandling av barn av Jehovas vitner osv.

 

Hvem i all verdens rike lar en 16 år gammel gutt som er utsatt for nevrologiske anfall tilbringe 12 timer på badet? Og hvilken behandling gav foreldrene gutten? Kelly Preston sier ifølge en scientologi-nettside at de valgte å gi den overvektige gutten en slankekur, fordi giftstoffer hoper seg opp i fettvevet i kroppen. Og slikt mener hun og resten av scientologi-frikene åpenbart at kan forårsake autisme, og nevrologiske anfall?

 

De kunne like gjerne ha drept ham selv!

 

Håper de lider mye og lenge, og at de tenker over hva de har gjort. Eventuelt at de blir stilt til ansvar i en rettssal.

 

Skremmende!!!

 

Personlig har jeg null respekt for scientologene og syntes at Travolta har fått som fortjent når han utsetter ungen sin for scientologisk overtro og vissvass. Kanskje han nå ser hvor galt dette er.... men tror ikke han går ut av svineriet da de helt sikkert har et skikkelig balletak på ham, en sånn skikkelig profilert kjendis som Travolta...

 

Synd for Jett, men til pass for Travolta og scientologene. Skulle ikke forundre meg om døds årsaken til unge Jett ble noe HELT annet enn hva det faktisk er for å dekke over de scientologiske behandlings metodene.... :no:

For en bande....

Lenke til kommentar

Travolta kaster ikke bort noe tid heller. Før han tok turen til Bahamas for å møte familien og for å hente kroppen til sin døde sønn stoppet han over hos scientologenes hovedbase.

 

 

 

Et av flyene til Travolta, registrert på CONSTELLATION PRODUCTIONS INC. ENCINO CA

 

http://flightaware.com/live/flight/N492JT

 

Date Type Origin Destination Departure Arrival Duration

 

02-Jan-2009 GLF2/U Clearwater Intl (KPIE) Grand Bahama Intl (MYGF) 05:16PM EST 10:52PM GMT 0:36

 

02-Jan-2009 GLF2/Q Jacksonville Intl (KJAX) Clearwater Intl (KPIE) 03:20PM EST 03:59PM EST 0:39

 

FlightAware > Live Flight Tracker > N492JT

Lenke til kommentar

Nå vitner ikke akkurat linken du sendte til hva du forklarer i tråden da, men la gå. Det er tross alt et høyt antall av disse super-kjendisene som følger scientologikirkens 'budskap' av Gud vet hvilke årsaker.

 

La oss håpe på at de dager der mennesker bevisst lager nye religioner, enten det er på morroskyld eller makt/penge-ønske, snart er over.

 

Edit: Linken til reportasjen som ble gjort av CNN var mye mer omfattende, og linkes til i artikkelen. :)

Endret av cuadRo
Lenke til kommentar
Alt kommer nok frem i de neste dagene. Scientology.cc har et intervju med Kelly Preston hvor de snakker om sønnen, medisiner, behandling osv. og hun rett og slett sier rett ut det jeg skrev. Jeg kan ikke kopiere innholdet fordi jeg eller Diskujon.no vil bli saksøkt av kirken.

 

Dette forbeholder jeg meg å tvile på. Eventuelt kan du sende meg direkte link på PM, så kan jeg ta meg av distrubering av linken offentlig. Man kjønnsbehandler ikke sannhet bare p.g.a. visse personer og menigheter, sekter, som er innblandet ikke er helt tipp og tå i hodet.

Lenke til kommentar

Hvis det er bevislig at John Travolta nekta ungen sin medisiner som kunne forhindret dette anfallet fordi sekten hans mente at det ikke var nødvendig, så burde han rett og slett bli saksøkt. Vi har sett det samme eksempelet i kristene miljøer hvor de nektet barnet sitt medisiner fordi de trodde at sykdommen var Guds vilje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Forhåpantlegvis vert John Travolta dømt for drap av sin eigen son. Som forelder har ein ansvar for ungen sin og viss du som forelder var så inkompetent at din idioti førte til ungen din sin daud så er det drap.

Lenke til kommentar

http://www.scientology.cc/articles/603292245311.vm

 

I dette intervjuet ifra 2006 snakker hun om Kawasaki-syndrom, og at kroppen til gutten var fyllt med "toxins", og at de satte ham på diett for å fjerne disse. Autismen hans er f.eks ikke nevnt med ett eneste ord. Scientologikirken erkjenner ikke at slike tilstander (mentale sykdommer, selv om de er fysiske) finnes. De satte ham på "The Rundown Purification Diet" istedet for medisiner mot anfall og behandling for autisme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Først trodde jeg dette bare var en tragisk ulykke. Trist for Travolta-familien er det uansett.

 

De sier at de medisinerte gutten med Depakote (Valproate semisodium) som er en psykiatrisk medisin som også brukes til å behandle epilepsi. Her ser vi hva moren til gutten, Kelly Preston, mener om slike medisiner:

vsosye.jpg

 

Advokatene deres sier at medisinens effekt begynte å avta - noe som ikke er uvanlig - og at de tok ham av medisinen fordi de var redd for at den skulle skade ham. Medisinske eksperter synes det er rart at en medisin ikke ble byttet ut med en annen. Istedet ble han tatt helt av all medisin. Det skal ha vært leger inne i bildet, men i hvilken grad og om det var eksperter eller en Scientologi-osteopat eller nevrolog er ukjent.

 

Det stilles også spørsmål ved kvalifikasjonene til påpasserne.

 

Her er en tråd som kan være interessant for dere som følger denne:

Anonymous vs Scientologikonsernet vår 2009

Lenke til kommentar
og syntes at Travolta har fått som fortjent

Mener du virkelig at han fortjente å miste sin eneste sønn?

Hvis han mistet sønnen fordi han trodde at leger ikke kunne hjelpe på sønnens sykdom? Ja absolutt! Men slike folk skulle ikke hatt barn, det er vel egentlig DER problemet ligger...

 

:no:

Lenke til kommentar
Det er en slik eiendomstenking om barn som fører til folk som mener de har rett til å ha barn osv.

 

Jeg mener barnas rett kommer først, og Jett Travolta fortjente ikke å dø.

Nei for all del, ingen fortjener å dø...

 

Men hvis et menneske er så eitrende dum at det lar tilfeldighetene få rå når det mennesket kunne reddet barnet sitt ved hjelp av leger... vel, da er det mennesket jammen høyt oppe på den lista over folk får som fortjent!

 

Syntes jeg!

 

Jeg syntes heller ikke at Jett fortjente å dø! Det var da vel ikke han som truet faren inn i scientolog kirken, var det vel?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Gutten var jo 17 år(?) stemmer ikke det.

Burde ikke denne karen se hva som er best for seg selv, hva han må gjøre vist han skal overleve.. Tenker som så at han burde klart og tenke selv..

 

ELler det er kanskje ikke så lett, det ville sikkert vært en skam for john sjøl vist sønnen vendte seg vekk fra kirken han sin..

Synd er det uansett.

Lenke til kommentar
Jett Travolta var høyst sannsynlig autistisk, delvis mentalt tilbakestående, og avhengig av hjelp på grunn av anfallene. Han var heller ikke myndig. Mener du virkelig at han skulle ha rømt sin veg på egenhånd?

 

Oi sann.. Hadde kanskje hjulpet og lese litt før jeg uttalte meg, trekker innlegget tilbake. Trodde ikke det var så ille..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Jett Travolta var høyst sannsynlig autistisk, delvis mentalt tilbakestående, og avhengig av hjelp på grunn av anfallene. Han var heller ikke myndig. Mener du virkelig at han skulle ha rømt sin veg på egenhånd?

 

Oi sann.. Hadde kanskje hjulpet og lese litt før jeg uttalte meg, trekker innlegget tilbake. Trodde ikke det var så ille..

 

Det er lov å gjøre feil :)

 

Men uansett lurer på hvem neste uskyldige liv blir jeg :(. Stakkars folk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...