Kuldesjokk Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Mulig du spilte lengre på level 70 enn Bear^ gjorde da. Dinget etter det ble endret til honored og var honored med så og si alt når jeg dinget
Snorre Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Et innlegg med reaksjon på moderering er fjernet. Som alltid skal reaksjoner på moderering tas opp med den respektive moderator (moderatoren som utførte moderatorhandlingen). Å lufte reaksjoner på moderering i tråder er ikke ønskelig, og fører som alltid bare til dårlig stemning. Snorre
John Keats Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Ah beklageligvis jobber jeg 5 dager i uken, 8 timer om dagen så de "usle" 6000 reputation du snakker om er mer enn nok når det var slik at du trengte det, eller mer, med flere faksjoner bare for å få heroics tilgang. Heldgivis er du ikke ansatt som noe innenfor Blizzard, da hadde WoW bestått av 10 spillere og 1 server. Vel om det er sant at du ikke hadde tid til dette så er fakta at du overhodet ikke burde spille et MMO.
Bear^ Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Det er jeg ikke enig i for fem flate øre og beviset er intet annet enn Wrath of the lich king som fint beviser at du kan ta vekk mye av grinde elementene uten at dette går utover spillbarheten for det som blir klaget på slik jeg ser det er at raidene er for lett. Eller ønsker dere at man skal introdusere meningsløs grinding igjen?
John Keats Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Igjen Bear^. Det virker som du har et problem med å lese inlegg. For kan quote et inlegg i tråden her hvor noen sier det er nødt til å være grinding for at noe skal være vanskelig?
Thombr86 Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 har tid til er og et vagt utrykk, jobber selv 5 dager uka, 7.5 timer dagen, og er borte 50% av helgene, alikevell finner jeg tid til å kose meg med endgame, all går på prioriteringer.
Bear^ Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Det er klart men det bringer likevel ikke under en stol det faktum at enkelte elementer kan reduseres uten at det går på bekostning av andre ting. Grinding av reputation var en slik ting og det er ikke noe som "påkrevet" lengere, tilgangen for folk flest på instanser er og mer tilstede. Som jeg har sagt og skjønner jeg de som sier at de ikke får nok ut av spillet på endgame men jeg ser ikke at det blir noe bedre å endre tilbake til en tidkrevende repeterende kjedelig endgame slik det var i store deler av TBC. Da må løsningen heller være at de over tid legger til en progresjon i raid instansene slik at det blir mer utfordrene men ikke på bekostning av eksludering av enkelte grupper. PSV nevnte et fint system som jeg tror kunne fungere, og nå som mange har fått tilgang til end instanser vil de og ha gear og mulighet til å være med. En progresjon som gagner alle i spillet.
mad_arab Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Slutt grinde maset. Ingen liker grinding. Skal det være noe slitsom grinding, så la det være for noe tullerewards som wintersaber f.eks. Men "grinding" i form av en veldig vrien raid instance, er jeg veldig for. Bare lag nok content til casuals også. Det WOW mangler nå er bare det neste raid dungeonet. Håper Blizzard vil ligge litt i forkant på release av de vanskelige tingene.
Thombr86 Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 (endret) Mener akkurat det samme, jeg har absolutt ingenting imot spillet som det er nå, ja det er lett (bonus for casuals som vi alle er enige om), rep systemet fungerer fint, er vel nesten bare sons of hodir som er et lite grinde prosjekt. Savner som alle andre en ekstra instance, om den hade vært på launch, så ja, casuals hadde hunget litt etter, men med tiden så vil de komme etter pga at instancer / raid blir nerfet (ref TBC med attunements, bosser nerfet etc jeg var ikke hardcore i tbc før BT var clearet, men koste meg godt i instancene som kom før alikevell, og hadde ingen problemer med at folk hadde bedre gear, kom til steder jeg ikke kom etc. akkkurat samme før TBC kom, da kom jeg alldri lengre enn mid BWL, og det var med PUG.. Om ting er vanskeligere i starten, så har det lite å si, det blir nerfet for "almuen" etterhvert, slik at alle får, eller alle har muligheten til å se alle instancene (som TBC var i slutten) litt OT: Sarth 3D akkurat drept, konge fight som krever at man flaggrer med øya for å få med seg alt som skjer som healer og si noen ord på vent i samme slengen. (26 forsøk måtte til) Endret 8. januar 2009 av BrAtTeRn
Gar0 Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 som bear^ sier så booster hardcore spillere opp casual nå, og han mener at casual vil få være med på raid senere fordi de har gear. det er ikke saken i mine øyne, casual ble gearet opp i kara når vi hadde kara på farm i TBC. men de fikk aldrig lov til å bli med på SSC/TK og oppover. grunn casual har altfor lite erfaring, de spiller rett og slett for lite. på vår server holdt casual seg i kara og kanskje gruul innimellom. de kom aldrig lengre, samme var d med vanilla. der holdt casual seg i MC når alle andre progress guilder hadde clearet allt. så når du sier de vill få være med på raid senere så sier jeg lykke til men jeg tviler.
Troenderfury Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 I mine øyne synes jeg man SKAL ha brukt mye tid for å få det beste av det beste gearet. Men som blizzard har lagt det opp nå trenger man ikke jobbe særlig for å få det beste gearet. Jeg kan vel gå under "eliten", og jeg kan si med stor sikkerhet at mange som spiller 3-4 timer mindre enn meg hver dag har samme iLvL på gearet sitt. Synes ikke dette er helt rettferdig, og at det kan sammenlignes med for eksempel skolen; 5'erne og 6'erne kommer ikke av seg selv, og det burde heller ikke de beste epicsene gjøre.
Skosåle Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 (endret) I mine øyne synes jeg man SKAL ha brukt mye tid for å få det beste av det beste gearet.Men som blizzard har lagt det opp nå trenger man ikke jobbe særlig for å få det beste gearet. Jeg kan vel gå under "eliten", og jeg kan si med stor sikkerhet at mange som spiller 3-4 timer mindre enn meg hver dag har samme iLvL på gearet sitt.Synes ikke dette er helt rettferdig, og at det kan sammenlignes med for eksempel skolen; 5'erne og 6'erne kommer ikke av seg selv, og det burde heller ikke de beste epicsene gjøre. Bra poeng der!. Kanskje de burde vurdere og lage enda en modus, som f.eks "Naxxramas Heroic Heroic". Slik at de som clearer all content på 1 2 3 har enda en vansklighets grad og bryne seg på. De morsomste boss fightene jeg har vært med på i wow er Vasjh og Kael (FØR NERF!). Der må faktisk så godt som alle fokusere og jobbe. Det er ikke bare det at casuals nå får det samme gearet lett, de som også er part time afk/tilbakestående får også det samme gearet som de som jobber hardt og veit hva de driver med. Gjorde Naxx 10 man her for noen uker siden, og da var det en rogue i T6 gear/epics fra lvl 80, han klarte overhode ikke stå på siden av Saphiron. Han blei cleavet HVERT try. Vi sa det til han at han MÅ løpe i en stor sving for og komme seg på siden av bossen i starten, for og ikke bli cleavet, men han skjønte det bare ikke. Dette sier jeg bare for og bevise hvor lett content er, når folk som ikke har peiling på hva de driver med går i noe av det beste gearet man kan få/kunne få. Tenk om man skulle innføre Aimbot i cs 1.6, bare fordi noen som ikke har brukt like mye tid på og bli gode som de mest hardcore spillerene klager over at de bare bommer. Litt dårlig eksempel, men det ligger faktisk noe i det. Endret 8. januar 2009 av Kjetil_90
Shiktu Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg kan vel selv innrømme at min guild har gearet opp en del casual spillere i slutten av TBC. Men på noen realms er det vanskelig å recruitere det rette om man ikke er top guilden som vi ikke var på den tiden. Vi kom oss ivertfall til Eredar Twins, men det suger alikevel å gi "pro gear" till folk som ikke greier å spille på top eller kan komme på alle raids. Om grindingen, tja. Er vel ikke så mye grinding. Takk gud for at det er mye gold som er ute å går. Om man er en effektiv raider, burde du cleare content fort, deretter gear opp de fleste før du kan starte "sell runs". Folk har mye gull og folk vil ha gear, spessielt casuals for å komme seg i gode guilder. Om du tar 500 gull ingang summ for Naxx clear + emblems og archivements, deretter 6000 gull per Valorous token og 2000 gull per item fra Kel'Thuzad ville du tjent ganske godt på en uke. Om du lager plass til 3 spillere, 1 bruker av hver token (3 forskjellige tokens) gjør du at sjansen for å få solgt noe er mye høyere. Om du er litt heldig med drops og selger 3 tokens, gunnern fra Kel'Thuzad + ingangs summen. Burde alle guild spillerne i raidet tjent nesten 1000 gull hver. Og om dere ikke wiper så tjener dere en 200 gull fra Naxx. Dette vil gi dere en 1200 gulls fortjeneste. Som burde holde for et par raids når Ulduar åpner. Om dere får gjort dette 5 uker før Ulduar åpner og selger rundt samme sum, burde du ha en 6000 gulls start kapitall for Ulduar raids. Så om man bruker ressurser og hodet, kan man komme ganske langt Og selvfølgelig kommer det nok "Hvilken idioter vil kjøpte loot av lett content da?" Jo, det er faktisk en del. Folk som har føle DKP minuser, folk fra guilder som ikke har kommet så langt og kanskje betaler for å se content og hvordan en high end guild gjør det. Eller casuals som sliter med å finne guild pga dårlig gear some kommer fra lack av raids, men som kan bli "boosted" for å få en plass i et bedre guild. Selv håper jeg at Ulduar blir vanskelig.
Johari Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Hardcore spillere skal da ikke lide for at casual noobs ikkje gidder å bruke litt tid på å oppnå noe. Gi vansklige instancer med gear check bosser. Om casuals ikke har "tid" eller ikke gidder å "prioritere" så la vær da, hvorfor på død å liv skal alt bli så lett? Hele poengent med raid er jo at det skal være noen utfordinger og motstand. Det skal ta tid å cleare en raid instance.
bandreas Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Visse casuals har fått det som de vil nå, og tviholder på situasjonen med verdens latterligste argumenter. Sad, but true. "Hvorfor skal de som gjør mer enn oss casuals få bedre ting osv? Jeg ser ikke at det blir riktig bla bla bla..." Folk blir så egoistiske og trangsynte at det ikke er måte på. Håper Ulduar blir en vanskelig raidinstance som krever mye av alle slik at casuals ikke klarer å pløye igjennom den selv med awsome2000 gear.
Gakks Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Syntes det er rart at folk ikke forstår noe jeg føler er ganske simpelt. Vi betaler alle lik sum for å spille WoW. Sålangt er jeg med. Men hva er det vi betaler for? Jo, vi betaler for retten til å spille WoW og ha det gøy med det som er tilgjengelig der inne. Ergo er det opp til spilleren selv hva de vil gjøre. Ergo, vil du raide og se endgame content så må du selv gjøre en innsats for det, du betaler såvidt jeg vet ikke for å bli automatisk levlet og automatisk gearet hver måned.
Troenderfury Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 (endret) Akkurat Gakks. Det burde være en betydelig forskjell på de som gjør en innsats for gearet sitt, og for de som er litt mere casual, men som så det er nå kan dessverre omtrent enhver casual spiller oppnå det samme gearet som den virkelig gir en innsats og spiller mye. Det eneste som faktisk er forskjellen fra det casuals kan oppnå i forskjell til cores kan, er Sartharion heroic. De som virkelig vil ha en utfordring der bør prøve å drepe han, ved å først drepe en, to eller alle dragene (minibossene) før du dreper selve bossen. Man kan så klart også gå for achievementene i naxx 10/25 man, ved å ikke la noen dø i 10 man, og ved å kjøre 20 man i heroic versjonen. Som sagt i min forige post synes jeg blizzard har lagt det opp for lett så langt, og at de som spiller lite ikke bør ha samme utgangspunkt i å få det beste gearet. Endret 8. januar 2009 av Troenderfury
Heart Break Kid Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 (endret) Ah beklageligvis jobber jeg 5 dager i uken, 8 timer om dagen så de "usle" 6000 reputation du snakker om er mer enn nok når det var slik at du trengte det, eller mer, med flere faksjoner bare for å få heroics tilgang. Heldgivis er du ikke ansatt som noe innenfor Blizzard, da hadde WoW bestått av 10 spillere og 1 server. Idiotisk utsagn. Da de fleste som spiller WoW faktisk er innenfor denne gruppen. I tillegg burde du være Honored med alle TBC factions (som hadde Heroics vel å merke) da du dinget 70. Endret 8. januar 2009 av Heart Break Kid
IntelAmdAti Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Er spillet for lett hvis innholdet er tilgjengelig for mange? eller Er spillet for vanskelig om innholdet er tilgjengelig for kun et fåtall?
Bear^ Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 I mine øyne synes jeg man SKAL ha brukt mye tid for å få det beste av det beste gearet.Men som blizzard har lagt det opp nå trenger man ikke jobbe særlig for å få det beste gearet. Jeg kan vel gå under "eliten", og jeg kan si med stor sikkerhet at mange som spiller 3-4 timer mindre enn meg hver dag har samme iLvL på gearet sitt. Synes ikke dette er helt rettferdig, og at det kan sammenlignes med for eksempel skolen; 5'erne og 6'erne kommer ikke av seg selv, og det burde heller ikke de beste epicsene gjøre. Ja og du må bruke tid for å få det beste av det beste, det som er er at folk synes det er for lett fordi andre som de anser casual har fått det samme gearet og dermed er de ikke "verdig" å ha slikt gear. Å sammenligne med skole og karakter er bare tull og har ingen ting for seg, noen kan godt ha jobbet seg fortjent til en sekser i et fag men ender opp med 4 grunnet idiotisk lærer mens andre får 6er fordi de smisker seg inn hos læreren. Ingen relevanse med WoW med andre ord. Ingen ting i WoW kommer av seg selv, jobbet meg nettopp til 450 mining og oppnådde nok penger til å kjøpe meg litt bedre utstyr samt at par gems for bedre stats som jeg overlater til en venn av meg som har jewelcrafting. Har tatt meg litt tid dette men har spillet gjevnt og trutt noen timer her og der. Har jeg ikke fortjent dette utstyret fordi jeg ikke oppfyller maksgrensen på 10 timer om dagen? Er det slik dere tenker? Syntes det er rart at folk ikke forstår noe jeg føler er ganske simpelt. Vi betaler alle lik sum for å spille WoW. Sålangt er jeg med. Men hva er det vi betaler for? Jo, vi betaler for retten til å spille WoW og ha det gøy med det som er tilgjengelig der inne. Ergo er det opp til spilleren selv hva de vil gjøre. Ergo, vil du raide og se endgame content så må du selv gjøre en innsats for det, du betaler såvidt jeg vet ikke for å bli automatisk levlet og automatisk gearet hver måned. Noen som ikke gjør en innsats? Hvorfor skal deres vei være "den rette" og den eneste rette veien? Det er ingen som får noe gratis, det man vil ha jobber man seg til, det som er endret er tiden det tar for å få dette. De som spiller mye får dette innholdet rasker enn en som spiller lite. Dere får som fortjent, dere får utstyret raskere enn andre som jobber litt lenger med det for å oppnå dette, men til syvende og sist har dere nå begge lik mulighet å få dette utstyret. Det ser ut som meg at dette bunner ut i flexing og uberstatus med påhørende smekk. Før har det vært forbeholdt "eliten" å bragge med glinsende utstyr i storbyene, det har vært forbeholdt de som dedikerer liv og lemmer til spillet å ha super utstyr. Nå er det litt mer likestilt og casual har faktisk mulighet til å oppnå dette med den spilletiden de har. Det tar naturligvis litt lengere tid for dem men til syvende og sist har nå de og mulighet til å få dette. Dermed er det ikke "episk" lengere å gå med de skuldrene som knitrer lyn, fyren vedsiden av har det samme. Som jeg tidligere har nevnt er jeg forståelig at enkelte synes raidene er for lette men at det skal ta uhorvelig lang tid og at man "må" bruke lang tid i et MMO er for meg et uforståelig utsagn. Man bruker forsåvidt tid på å få seg bedre utstyr, 80 badges f.eks kommer ikke akkurat av seg selv (om man skal ha en god chest piece). Skal man spille tank kommer ikke de 540 defense av seg selv, skal man spille healer kommer ikke spellpower av seg selv. Man er nødt å jobbe for det, og det gjør folk. Men det er nå innenfor enværs rekkevidde å oppnå dette, dog i forskjellig tidsintervaller. En hardcore kan oppnå på 1 uke det som det tar en casual 2-3 uker, men til syvende og sist er det oppnåelig for begge parter. Dere snakker om belønning, der har dere belønningen deres, dere får utstyet raskere. Eller mener dere at casual spillere ikke har livets rett i WoW, at de for evig skal fordømmes til dårlig utstyr og se på at andre har det morro? Når man nå tar opp dette med skole, minner meg mye om skolegårds metodikken, har man ikke de rette buksene og den rette genseren er man ikke velkommen i "de kules" klubb. Er en syk metodikk som jeg ikke er enig i. Har ikke nevnt noe om dette, og jeg vet enkelte tar det for gitt at jeg er casual spiller, men vil ikke si at jeg er det, kan bruke 5-8 timer i WoW. Jeg har dog ingen ting imot at folk oppnår samme resultat som meg. Synes bare det er morsomt, men så ser jeg etter de sosiale verdiene i spillet fremfor å /flex meg gjennom Orgrimmar eller Stormwind.
Anbefalte innlegg