Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Fant ikke "Wait for vertical sync" men fant "Wait for vertical refresh". Tok dette på Always off, men det ble ikke.

 

Jeg la merke til at spille går etter FPS'en. Vist jeg ser rett ned, da går alt ekstremt fort. Ser jeg der det er mye omgivelser, mere grafikk, kan spillet gå normalt. :S

 

Har testet Unreal (1), Unreal tournament og Unreal Tournament 2004, og ingen av disse spillene oppfører seg normalt. Bare Unreal Tournament III som funker. :p

 

edit: Jo faen, det funket nå når jeg slo PÅ vsync. Men får fortsatt ikke den flyten jeg vil ha. Alt går så seigt. Må vell ha meg en 100Hz skjerm eller noe. :p

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant ikke "Wait for vertical sync" men fant "Wait for vertical refresh". Tok dette på Always off, men det ble ikke.

 

Jeg la merke til at spille går etter FPS'en. Vist jeg ser rett ned, da går alt ekstremt fort. Ser jeg der det er mye omgivelser, mere grafikk, kan spillet gå normalt. :S

 

Har testet Unreal (1), Unreal tournament og Unreal Tournament 2004, og ingen av disse spillene oppfører seg normalt. Bare Unreal Tournament III som funker. :p

 

 

Denne skal være ON.

Lenke til kommentar
mye å gå på tror dere? tenkte jeg skulle få satt systemet stabilt og så høyt det går..

 

lite svar i OC tråden :p

 

5850 og i5..

 

kjører mitt på 850/1200 (men kan sikkert gå mye mer) med mVolt på 1162 og vifte på 35%. Da går det ikke over 60 grader under spilling.

Endret av zebe
Lenke til kommentar
mye å gå på tror dere? tenkte jeg skulle få satt systemet stabilt og så høyt det går..

 

lite svar i OC tråden :p

 

5850 og i5..

 

 

4ghz på i5 og 1000/1200 på skjermkortet bør gå greitt :) Kjør på :D

 

trykka apply så hang hele dritten seg :p gjør det når jeg starter MSI nå.

what to do?

Lenke til kommentar
Hvilken hastighet har dere klokket 5870 kortene deres til? Og hvor høyt tørr dere å sette volten?

 

 

Jeg kjører mine 2 på 1010/1223 i crossfire. Volten er da på 1.290. Har testa med 1.350 volt uten at det hadde noe så si. Det er ikkje farlig å sette kortet til 1.350. Det er en grunn for akkurat den grensa som ATI har satt. Har auto på vifta og vifta surrer på ca 27-30 % i lukket kabinett :)

 

mye å gå på tror dere? tenkte jeg skulle få satt systemet stabilt og så høyt det går..

 

lite svar i OC tråden :p

 

5850 og i5..

 

 

4ghz på i5 og 1000/1200 på skjermkortet bør gå greitt :) Kjør på :D

 

trykka apply så hang hele dritten seg :p gjør det når jeg starter MSI nå.

what to do?

 

Sett opp volt og les generelt om overklokking :)

Lenke til kommentar

Har nå ein AMD X4 955 BE, 4gb med DDR3 ram ( huser ikkje kva den er innstilt på, er ikkje heime ) og lurer på om det er noko poeng å investere i ein 5870 eller om det er like greitt å gå for ein 5850? Blir sannsynlegvis det siste kortet eg kjøper på ei lang stund så det er no greitt om det kan vare ei stund ;)

Lenke til kommentar
Fant ikke "Wait for vertical sync" men fant "Wait for vertical refresh". Tok dette på Always off, men det ble ikke.

 

Jeg la merke til at spille går etter FPS'en. Vist jeg ser rett ned, da går alt ekstremt fort. Ser jeg der det er mye omgivelser, mere grafikk, kan spillet gå normalt. :S

 

Har testet Unreal (1), Unreal tournament og Unreal Tournament 2004, og ingen av disse spillene oppfører seg normalt. Bare Unreal Tournament III som funker. :p

 

 

Denne skal være ON.

burde være off, veffal vertical refresh/sync, i Team Fortress 2 vil du få ustabil fps vis den er på

Lenke til kommentar
Fant ikke "Wait for vertical sync" men fant "Wait for vertical refresh". Tok dette på Always off, men det ble ikke.

 

Jeg la merke til at spille går etter FPS'en. Vist jeg ser rett ned, da går alt ekstremt fort. Ser jeg der det er mye omgivelser, mere grafikk, kan spillet gå normalt. :S

 

Har testet Unreal (1), Unreal tournament og Unreal Tournament 2004, og ingen av disse spillene oppfører seg normalt. Bare Unreal Tournament III som funker. :p

 

 

Denne skal være ON.

burde være off, veffal vertical refresh/sync, i Team Fortress 2 vil du få ustabil fps vis den er på

 

For at unreal tournament 1 ikkje skal ta helt av og man løper i 100 km/t inne i spillet, så må iallefall vsynk være på hos meg. Test dette spillet, hvis du har 58xx, så skjønner du hva jeg mener :p Spillet ligger nok ute gratis siden det er så gammelt.

 

Dette var vel egentlig et spørsmål om å fikse UT1, og ikkje noen andre spill.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Noen som har testet å klokke 1 og 1 gpu med MSI Afterburner?

Det har jeg og det gikk veldig bra.

 

Her er det kun 5970 som er klokket til 900 på GPU og 1100 på mem.

 

 

Mens her er alle 4 GPUer klokket 5970 til 950/1100 og 2x 5870 til 900/1300.

 

800 poeng mer med klokk på alle GPUene :w00t:

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Kan noe si meg hvilket DP adapter som fungerer uten problemer?

Det eneste jeg har funnet som kanskje fungerer (og som er svindyrt), det er adapteret fra Dell: http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...p;sku=470-10983

http://www.dealextreme.com/search.dx/search.DisplayPort

:)

 

tar et par-tre uker så er den i postkassa di. om linken ikke virker bare søk på DisplayPort op dx.

lykke til med a den til a fungere. Dell, apple og sapphire er dem som har vist seg a funke pa 58xx serien. aktiv ma den dingsen vaere

Lenke til kommentar
Kan noe si meg hvilket DP adapter som fungerer uten problemer?

Det eneste jeg har funnet som kanskje fungerer (og som er svindyrt), det er adapteret fra Dell: http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...p;sku=470-10983

http://www.dealextreme.com/search.dx/search.DisplayPort

:)

 

tar et par-tre uker så er den i postkassa di. om linken ikke virker bare søk på DisplayPort op dx.

lykke til med a den til a fungere. Dell, apple og sapphire er dem som har vist seg a funke pa 58xx serien. aktiv ma den dingsen vaere

 

Var det jeg tenkte på.. hørte folk snakka om aktivt et eller annet overførings greier mellom DP'n og HDMI/DVI. - hørtes ut som en meget smart setning

Men sapphire, mener du da de adapterene som selfølgelig følger med til alle 5970 kort? (og ikke oss 5850 xD)

 

Jeg får vel komme meg ned til eplehuset her i byen på mandag, og kjøpe et da :(

Lenke til kommentar
Har nå ein AMD X4 955 BE, 4gb med DDR3 ram ( huser ikkje kva den er innstilt på, er ikkje heime ) og lurer på om det er noko poeng å investere i ein 5870 eller om det er like greitt å gå for ein 5850? Blir sannsynlegvis det siste kortet eg kjøper på ei lang stund så det er no greitt om det kan vare ei stund ;)

Oppsettet ditt vil klare å hamle opp med begge disse kortene, hva du kjøper kommer an på hvor mye penger du gidder å bruke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...