Gå til innhold

ERROR melding på Viasat boksen


Anbefalte innlegg

TV signalene våre er borte vekk, og har vært det i to dager nå! Litt dumt i jula kan man trygt si, og Viasat sin kundetelefon er ikke helt grei å skjønne seg på nå i jula. De er i allefall stengt i dag, da det er søndag.

 

Uansett, vi har hatt storm her for noen dager siden, og signalene var ut og inn. Deretter begynte det å snø, og jeg gikk ut å børstet snøen av hodene. Siden da har vi ikke fått inn noe som helst, det står ERROR på boksen, og på skermen står det at vi ikke får signal.

Noen som vet hva dette kan bety????

 

Har vært uten signal før, men det har aldri stått ERROR på boksen, og det er det som forvirrer meg....leste også at noen hadde hatt samme problemet, og at de hadde funnet ut at problemet deres var at TS ID var satt til 0000 (????), og etter en sjekk ser jeg at vår TS ID faktisk er 0000! Så han holdt på å lete etter hvordan han kunne fikse dette, men han slapp å gjøre mer da plutselig alt var ok!

Dermed kom jeg ikke nærmere løsningen der heller....

 

Har sikkert trukket ut ledningene 50 ganger og prøvd å restarte...men kommer bare opp samme ERROR meldingen....holder på å bli sprø snart jeg!!!!!!!!!!

 

Her er et bilde:001.jpg

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis gir Error i frontpanelet meldingen "Check connection between STB and LNB". Litt avhengig av programvareversjonen i mottakeren. Error oppstår når mottaker ikke har kontakt med satelitt. En sjekk på "Signal test" vil nok fortelle deg at både signalstyrke og signalkvalitet er null. Juster parabolen din til du får signal. Se på naboers parabol om parabolen har kommet betydelig ut av kurs.

 

Denne mottakeren, Pace 460, er noe vanskelig å feilsøke signaler på. Har du en eldre mottaker som kan vise signastyrke/spenning uavhengig av signalkvalitet, kan du koble til denne og justere til det gir resultat. Har du Viasat på flere TVer i huset?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...