Gå til innhold

Slik blir teknologiåret 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gleder meg til disse fiffige små prosjektorene kommer. Er jo her i militærteknologi har jeg skjønt, men var hardt å få det ut til almmennheten da..(laserprosjektor tror jeg det var)

 

Liker spesielt at man kan koble konsoll til denne(en prosjektor som sikkert ikke er koblet direkte til telefonen men.) men er jo kjempe liten og er praktisk på mitt lille rom!

 

Microvision

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

"Med mulighet for rundt 15 000 sanger på mobilen er det ikke lenger noe stort poeng i å ha en klumpete MP3-spiller ved siden av."

 

Du verden! Ikke visste jeg at min Samsung T10 med de beskjedne mål av 41 x 96 x 8 mm er en klumpete mp3-spiller! :cry:

 

Hva med å lese gjennom artikkelen minst én gang for å luke ut vrøvl og vås før den publiseres? :hmm:

Lenke til kommentar

Dere som whiner om at analytikerne tar feil.. Det er bra at de tar feil, slik at de forskjellige mobil-/andre tekno merker får opp gassen. "wow, vanlig med super bluetooth, 1337TB minne og nasa gps på mobiler til 1000kr!!1, la oss få opp gassen omg haxx0r n00bz?!1"

 

Hvis analytikerne hadde spådd at det ikke ville bli noe ny spennende i 2009, kanskje litt 2010. Hadde de tatt det roligere. "lol n00bz l4zy work ftw?"

 

Heie analytikerne :w00t:

Lenke til kommentar

Siden den ble laget.

 

Iphone UI'et ser like mye ut som barne/leke-design som Google logoen. Folk som er vandt med en ekte smarttelefon gremmes av hvor barnslig og overenkelt det ser ut og fungerer på Iphone. Hvordan jeg vet det? Jeg har en mobil som kjører S40, og synes Iphone er uorganisert og leketøyaktig i forhold.

 

Dette er min bestemte mening, og jeg håper folk skjønner at jeg ikke har tenkt å forrandre den, sammme hva.

Lenke til kommentar
Siden den ble laget.

 

Iphone UI'et ser like mye ut som barne/leke-design som Google logoen. Folk som er vandt med en ekte smarttelefon gremmes av hvor barnslig og overenkelt det ser ut og fungerer på Iphone. Hvordan jeg vet det? Jeg har en mobil som kjører S40, og synes Iphone er uorganisert og leketøyaktig i forhold.

 

Dette er min bestemte mening, og jeg håper folk skjønner at jeg ikke har tenkt å forrandre den, sammme hva.

 

Har selv eid 3 Windows Mobile-telefoner (min første var Qtek S100, som jeg fikk før det var fler enn en håndfull her på forumet som brukte WM-telefoner) og kan med trygghet si at Microsoft har ligget alt for mye på lavsiden mtp hvordan brukeren skal føle seg mens han bruker produktet. Forøvrig har det blitt veldig godt beskrevet her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1052600

 

Personlig syntes jeg det er latterlig at Windows Mobile har sett likt ut siden jeg fikk min første telefon med det. Like responsivt har det også vært gjennom alle. Touch FLO ser forøvrig ut som programvare som bare MS kjøpte av noen andre for å kunne henge med i svingene.

 

Virker som om dere merkehatere vil hate et merke uansett hva. Greit å ikke like et produkt fordi det ikke er bra, men det er rett og slett ikke tilfellet her.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Virker som om dere merkehatere vil hate et merke uansett hva. Greit å ikke like et produkt fordi det ikke er bra, men det er rett og slett ikke tilfellet her.

Helt enig med deg. Jeg var storfan av Windows mobile telefoner, men etter at iPhone kom gikk det opp for meg hvor elendig Windows Mobile faktisk er. iPhone UI'et/touch'en er så latterlig mye bedre at Microsoft (og en del andre) burde vært flau.

 

Jeg hater iPhone's begrensninger (og at det er et Apple produkt) så ingenting hadde jeg satt mer pris på enn en Windows mobile, med et UI som er like bra som iPhone sitt (jeg ønsker Windows Mobile fremfor Android/linux baserte OS pga Exchange, og at det er latterlig mye enklere å lage programvare til takket være Visual studio + .Net compact framework).

 

Dessverre har jeg ingen tro på at vi får se dette i 2009 - iPhone kommer til å dominere på touch og UI i 2009 også. Årsaken er rett og slett at konkurrentene, 1,5 år etter iPhone kom ut, fremdeles ikke er i nærheten av å kunne tilby noe lignende :(

 

2010 derimot kan det imidlertid være at konkurentene tar igjen Apple, for Apple kommer nok til å fortsette å melke iPhone, slik de har gjort siden den første iPhonen kom. I 2009 kommer nok en ny iPhone, og jeg kan nesten ikke vente til å se video fra når Steve Jobs presenterer copy/paste, MMS og andre "revolusjonerende oppgraderinger", til vill jubel blant Apple zealots. :roll:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Når iPhone 4g kommer blir det 08 all over... På samme måte som iPod satte standarden for mp3-spillere, har iPhone satt standarden for hvordan en telefon skal brukes.

 

Øhm, hvilken standard er det iPod har satt for MP3-spillerne sa du? Jeg blir så provosert av slike utsagn. iPod har ikke satt en annen standard enn "design" som visstnok er flott i følge de titusenvis av sauene som kjøper et overhypet produkt i tro om at den får de beste MP3-spilleren in the world.

 

Dette ér og blir en underlegen MP3-spiller om den sammenlignes med Cowon, iRiver, Sandisk (og Samsung Creative..?)

Gjorde nylig en test mot nyeste ipod 8GB Nano, nyeste gen mot en iRiver H340. Begge gjort i WAV. iPod har for fader ikke oppløsning i diskanten for en femmer.

 

 

Må bare holde meg unna disse "iPod er bedre enn alt"-trådene...

 

On another note: Vi får håpe 32GB flashspillere blir standard i året som kommer, med SD slot-in, standard usb, 60t batteri, støtte for flac og plug'n'play.

Lenke til kommentar
2010 derimot kan det imidlertid være at konkurentene tar igjen Apple, for Apple kommer nok til å fortsette å melke iPhone, slik de har gjort siden den første iPhonen kom. I 2009 kommer nok en ny iPhone, og jeg kan nesten ikke vente til å se video fra når Steve Jobs presenterer copy/paste, MMS og andre "revolusjonerende oppgraderinger", til vill jubel blant Apple zealots. :roll:

Haha, husker fortsatt når Jobs stolt presenterte "Flush headphone jack" til ellevill jubel. Jeg holdt på å dø av latter.

Lenke til kommentar

Mp3-spillere kommer garantert ikke til å forsvinne, hvertfall ikke bare på grunn av større minnekort. Jeg jobber i detaljvarehandel med et solid utvalg av mp3 spillere, og årets 8gb nano gruste alt annet i salg i julen. Foreløpig har ingen kommet tilbake for å bytte heller. Stor og klumpete? Nå får du faktisk lille sansa clip i 4gb, og jeg ser ikke bort fra at denne kan bli større i 2009.

Lenke til kommentar
Personlig syntes jeg det er latterlig at Windows Mobile har sett likt ut siden jeg fikk min første telefon med det. Like responsivt har det også vært gjennom alle. Touch FLO ser forøvrig ut som programvare som bare MS kjøpte av noen andre for å kunne henge med i svingene.

 

TouchFLO 3D er det HTC som har lagd, det finnes mange andre GUIs til WM. Uansett er det lett og genialt, jeg bruker det hele tiden på min Xperia.

 

Om du skal klage, så lage noe bedre selv!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...