Gå til innhold

kjøpe mobil i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, hadde kanskje tenkt meg å kjøpe mobil igjen om en stund. Men det er en ting som er kjipt med å kjøpe mobiltelfon uten abn. i norge nemlig prisen.... er det mulig å kjøpe mobil i utlandet som fremdeles fungerer i norge. norn so eventuelt har erfaring med dette og vet hvor det kan være lurt å slå til? hvem har med vettet i behold råd til feks en se p800 i norge? referer til ungdom her altså, uten fast inntekt... :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvem har med vettet i behold råd til feks en se p800 i norge? referer til ungdom her altså, uten fast inntekt... :o

Ja, det er sant det, men så er jo se p800 ikke en ungdoms tlf heller dah :woot:

Skrevet

Selvsagt kan du kjøpe fra utlandet. Jeg kjøper selv endel mobiler fra Tyskland, Luxemburg osv (men jeg bor i EU og slipper toll...)

P800 finnes vel i bare en utgave og du kan dermed kjøpe den fra hvilket land som helst, sålenge den er 'SIM-free'.

Men: du må betale 24% toll/moms for innførsel til norge (hvis du ikke klarer å gjøre spesiell avtale med webshoppen om at de sender deg mobilen som 'gave' med verdi kroner null).

Uansett, mobiler er generelt billige i norge, så det er kanskje ikke så enkelt å finne de så mye billigere... :)

Skrevet

mobiler er generelt nillige i norge? kompisen min hadde for bare en uke siden kjøpt p800 i nederland uten simkort til kun 1500 kr. hva den tilsvarende prisen i norge er tør jeg ikke tenke på engang....

Skrevet

mobiler er generelt billige i norge? kompisen min hadde for bare en uke siden kjøpt p800 i nederland uten simkort til kun 1500 kr. hva den tilsvarende prisen i norge er tør jeg ikke tenke på engang....

Skrevet

SIM-free P800 for 1500 må i såfall være brukt, eller bare tull.

F.eks her i UK ligger mobilene generelt 30% dyrere enn i Norge. SMS og ringetid er også generelt billig i Norge (men likevel klager dere :wink: )

Skrevet

SMS: 20 øre i Danmark :(

MMS: 1.50 i Sverige :(

Norges ringepriser er ikke akurat mye å være glad for, men i både Tyskland og Danmark er telefoner ca. 10% dyrere, mens i Sverige er de 10% billigere etter min erfaring...

Skrevet

Hvordan er prisene nede i Singapore?

Faren min skal straks nedover der nå, og kansje han kunne tatt med en telefon hjem? Ville vært phet ass :D

Skrevet

Det stemmer at mobiltelefon er en av få ting som faktisk ligger på samme prisnivå som resten av verden.

Så det er ikke noe særlig å spare på å kjøpe fra utlandet, hvis ikke du klarer å slippe unna moms.

Skrevet

Men, ofte har de mobiler som ikke finnes andre steder, f.eks ME45 Winter Edition. CL50 kjøpte jeg i februar, den var ikke tilgjengelig i andre land enn Tyskland da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...