Gå til innhold

Elkjøp priser online vs butikk


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om Elkjøp har de samme prisene i butikkene som de har online? Og om de ikke har det i utgangspunktet, har de det om man bruker collect@store?

 

Og om de ikke har det igjen. Har Lefdal fortsatt prisgarantien sin? Og fungerer denne opp mot internettpriser?

Endret av zicoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei de har forskjellige priser. Det prisene som avviker er vel merket med "internettpris" om jeg ikke husker helt feil.

 

Benytter du deg av collect@store vil jeg da sterkt anta at du får internettpris da det i praksis blir et internettsalg der du henter varen selv.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Ja, men samtidig så er det forståelig da det er høyere priser siden det er høyere utgifter i butikkene også, men da er det fint at de har slike løsninger, men ble veldig overasket over at fjernkontrollen var såpass billig. Hos Elprice koster den 1500kr og prisguiden har den på 1300kr, så da måtten den bare kjøpes :)

Lenke til kommentar
Var det ikke noe oppstyr rundt at elkjøp skrev "internettpris!!!" på en del produkter, men så var prisene forskjellige også for varer som ikke var merket internettpris? Har de sluttet med dette?

Prisene som ikke var merket med internettpris kan muligens variere litt fra distrikt til distrikt pga lokal konkurranse og at man setter prisen deretter :) Skal helst være noen kroner under konkurrentene til enhver tid :) Dette skjer ikke alltid så litt innspill fra dere kunder hjelper alltid oss som står ute i butikkene også. Ingen av elkjøps ansatte kan bruke flere timer av sin arbeidstid på å reise rundt i området hver eneste dag for å sammenligne priser naturligvis, så vi trenger litt hjelp fra dere også. Er nok med et lite "den varen så jeg akkurat i går på spaceworl til xxx" så endrer vi prisen og får laget ny prislapp på den så fort tiden strekker til.

 

Det gir meg en trygghet som selger når jeg står og forklarer kunden at vi jobber hardt med prisene og er billigst her i byen på akkurat dette kameraet!

 

-Øivind-

 

edit: Æsj, det ble jo dobbelpost :( beklager mod!

Endret av branick
Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte Canon 450d hos lefdal var internett pris 4995. På den lokale butikken var det 5495. Men det er veldig enkelt.

Jeg gikk bort til en selger og sa: "Får jeg kamera til 4995 eller må jeg hjem og bestille og komme tilbake til deg om 2 timer?" Fikk kamera med en gang til nettpris. ingen problem.

Selgerene er ikke så vanskelige.

Lenke til kommentar
Når jeg kjøpte Canon 450d hos lefdal var internett pris 4995. På den lokale butikken var det 5495. Men det er veldig enkelt.

Jeg gikk bort til en selger og sa: "Får jeg kamera til 4995 eller må jeg hjem og bestille og komme tilbake til deg om 2 timer?" Fikk kamera med en gang til nettpris. ingen problem.

Selgerene er ikke så vanskelige.

 

Jeg opplevde det motsatte da jeg kjøpte et annet kamera rett før jul. Selgeren ba meg om å gå hjem og bestille collect@store og komme tilbake etter 2 timer for å hente varen.

Mulig dette varierer fra produkt til produkt, for han prøvde å legge inn prisen fra internett, men fikk ikke "lov" av systemet.

 

Ser nå at de selger dette kameraet til "internettprisen" i romjula - ifølge siste reklameavis.

 

Ellers har jeg tidligere opplevd at de alltid gir meg prisen fra nettsidene når jeg påpeker differansen i butikken.

Lenke til kommentar
Når jeg kjøpte Canon 450d hos lefdal var internett pris 4995. På den lokale butikken var det 5495. Men det er veldig enkelt.

Jeg gikk bort til en selger og sa: "Får jeg kamera til 4995 eller må jeg hjem og bestille og komme tilbake til deg om 2 timer?" Fikk kamera med en gang til nettpris. ingen problem.

Selgerene er ikke så vanskelige.

 

Jeg opplevde det motsatte da jeg kjøpte et annet kamera rett før jul. Selgeren ba meg om å gå hjem og bestille collect@store og komme tilbake etter 2 timer for å hente varen.

Mulig dette varierer fra produkt til produkt, for han prøvde å legge inn prisen fra internett, men fikk ikke "lov" av systemet.

 

Ser nå at de selger dette kameraet til "internettprisen" i romjula - ifølge siste reklameavis.

 

Ellers har jeg tidligere opplevd at de alltid gir meg prisen fra nettsidene når jeg påpeker differansen i butikken.

Å sende hjem en kunde for å be kunden bestille via "collect @ store" og så komme tilbake igjen er jo dårlig kundebehandling på en måte. Greit, kunden visste kanskje ikke om at muligheten var der, men la nå kunden for guds skyld slippe en bomtur bare for at selger er firkantet på regelverket. Må jo være kremmer innimellom også :)

 

At man ikke "får lov" av systemet til å endre prisen på en vare er regelrett "bs" ;)

Desverre møtte du en som ikke var helt oppdatert med hva han skulle gjøre tror jeg, men uten at jeg har hørt samtalen må jeg bare anta at han var fersk i faget. Får ihvertfall håpe han var der!

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

Sagt på en litt enkel måte: "Internettpris" = stor sjanse for forskjellig pris på nett og i butikk. Ikke merking = kan være forskjeller enkelte ganger.

 

Det meste som ikke er markert med internettpris kan uansett bestilles på Collect@Store, så selgeren vil gi deg nettprisen dersom du gjør han/hun oppmerksom på forskjellen. Det er som Øivind nevnte elendig kundebehandling å sende folk hjem slik.

Lenke til kommentar

Synes Collect@store løsningen fungerer greit og er en grei måte å kunne handle på, og som sikrer en forutsigar pris når man kommer i butikken.

 

Men en kan jo stille spørsmålet om det er god kundebehandling å la kunder som ikke bruker nettet betale betraktelig mer. Jeg kjøper ett argument om att dette er kunder som kanskje krever mer av betjeningen i butikken. Men det må vel føles litt rart noen ganger å la kunder betale dobbel pris fordi de ikke har sjekket nettet, når man jobber i en kjede som så aktivt fokuserer på lave priser?

Lenke til kommentar
Synes Collect@store løsningen fungerer greit og er en grei måte å kunne handle på, og som sikrer en forutsigar pris når man kommer i butikken.

 

Men en kan jo stille spørsmålet om det er god kundebehandling å la kunder som ikke bruker nettet betale betraktelig mer. Jeg kjøper ett argument om att dette er kunder som kanskje krever mer av betjeningen i butikken. Men det må vel føles litt rart noen ganger å la kunder betale dobbel pris fordi de ikke har sjekket nettet, når man jobber i en kjede som så aktivt fokuserer på lave priser?

Derfor er det heller ingen som sier at Elkjøp-butikkene har samme pris som på nettsiden. Men Elkjøp har fremdeles en skjult prisgaranti, noe som betyr at om kundene finner varen billigere på nettsiden eller i andre butikker, så får man varer for den billigste prisen.

 

Etter det jeg har hørt, så skal Elkjøp i fremtiden få samme pris i butikk som på nettbutikken. Men dette skjer ikke på en dag. Dette skulle prøves ut i Trondheim i første omgang, om jeg ikke husker feil.

 

Men at nettbutikkene ikke har samme pris som butikkene gjelder og de andre el-kjedene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

innser at dette er en gammel tråd, men bare må kommentere

 

Elkjøp har prisgaranti: skjult, men den er der - den gjelder kun mot butikker (ikke nettbutikker) og i hovedsak mot bevis av billigere vare - mange selgere er snill og stoler på kundene. Prisgarantien gjelder heller ikke på spesialtilbud som åpningstilbud og konkurssalg. Men vanlige tilbud fra konkurrenters kundeavis fikser de.

 

Elkjøp har annonsegaranti: Dvs at i de første 3 dagene annonsen gjelder kan man få kjøpt produktet hos elkjøp, men man må kanskje vente litt. Om produktet ikke er inne innnen 10 dager etter at du kjøpte varen har du krav på et tilsvarende, evt bedre produkt til samme pris.

 

Elkjøp har 30 dagers returrett: Dette er det mest geniale - selgerne er klar over at om de lurer noen så vil de i stor sannsynlighet få produktet tilbake og miste en kunde. Denne gjelder også som prisgaranti, med tanke på at om produktet du har kjøpt blir billigere, eller du ser det billigere innen 30 dager kan du få mellomlegget igjen.

 

Mange kunder velger å handle der pga god service og garantiene de tilbyr, derfor kan de fleste forstå at det blir litt kø.

 

Når det gjelder det faktumet at selgeren ikke fikk "lov" til å selge det til den prisen var det nok pga han fant ut at han tapte penger på det. Og JA, elkjøp taper penger på mange produkter og stort sett alle tilbudsvarer. - Dette betyr ikke at det var en akseptabel kundebehandling, for det var det ikke.

 

Mange kritiserer elkjøp, pga manglende kunnskaper, priser, service etc.. I snitt jobber det 40 stk per varehus og har flere tusen varer i sortimentet sitt, da sier det seg selv at de ikke får tid til alt eller kan hver eneste detalj om alle produktene slik som mange kunder krever. (og ja, vet at butikkene er delt inn i avdelinger)

 

Gjør meg en tjeneste å gå inn i butikkene, alle for den saks skyld ikke bare el-butikker uten kranglehumøret og med forståelse på at de fleste selgerene er bare studenter som prøver å tjene penger til livets opphold. Butikkene er klar over at 5% av Norges befolkning kan mer om produktene enn de kan, men de vet hvilke produkter som passer til ditt bruk - hør på selgerne i stedet for å være en kronkverulant og en kranglefant.

:)

 

EDIT: Og for dere som tror at selgerene får provisjon av salgene sine så tar dere skammelig feil, slik er det i hvert fall ikke hos elkjøp.

Expert får for noen produkter men generelt sett er det for det meste provisjon hos telefonselgere og bilselgere. De fleste andre går stort sett på månedslønn/timelønn - evt akkordlønn.

Endret av mrp89
Lenke til kommentar
Elkjøp har annonsegaranti: Dvs at i de første 3 dagene annonsen gjelder kan man få kjøpt produktet hos elkjøp, men man må kanskje vente litt. Om produktet ikke er inne innnen 10 dager etter at du kjøpte varen har du krav på et tilsvarende, evt bedre produkt til samme pris.

 

Den garantien er mange ganger ubrukelig, spesielt gjelder dette for mobiltelefoner. (Nei, jeg snakker ikke om mobiler merket med et begrenset antall).

 

Når madammen absolutt skulle ha seg en SE telefon til 1 kr. inkl. printer så hadde de selvfølgelig ikke dette inne på lager, så dette måtte bestilles.( Greit, dette skjer nesten bestandig når Elkjøp reklamerer. Har opplevd at de reklamerer mange ganger for ting som de har inne.). Når hun da hadde ventet x antall dager (over 10 dager ihvertfall) så fikk hun kun tilbud om Se telefonen til 1 kr. Heldigvis kjøpte hun ikke denne telefonen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...