Gå til innhold

Du er ikke lei Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min iPhone med brutt binding godtar ikke SIM kort fra Telenor og Tele 2

 

Da trenger du bare å kjøre en gjenoppretting i iTunes, så blir den flagget som operatørfri. Hjelper ikke det så kontakter du Netcom slik at de kan fikse opp i at imei-nummeret til telefonen din blir korrekt flagget som operatørfri av Apple sine servere.

 

Min iPhone 3G, som jeg kjøpte fra Netcom og brøt avtalen dagen etter jeg fikk sim-kortet, har vært brukt med Telenor siden.

Lenke til kommentar
Min iPhone med brutt binding godtar ikke SIM kort fra Telenor og Tele 2

 

Da trenger du bare å kjøre en gjenoppretting i iTunes, så blir den flagget som operatørfri. Hjelper ikke det så kontakter du Netcom slik at de kan fikse opp i at imei-nummeret til telefonen din blir korrekt flagget som operatørfri av Apple sine servere.

 

Min iPhone 3G, som jeg kjøpte fra Netcom og brøt avtalen dagen etter jeg fikk sim-kortet, har vært brukt med Telenor siden.

 

Takk for info. Dette er en vanlig restore og instalering av firmware? Kan jeg bruke backup slik at jeg slipper å instalere alt igjen?

Endret av Limberbatov
Lenke til kommentar
Så du vil si at det er enten noe galt med min iPhone, eller at Netcom har gjort noe her de ikke skal gjøre?

 

I så fall vil jeg snakke med dem om saken slik at jeg får fikset det.

 

Har du kjørt en gjenoppretting i iTunes etter du brøt bindingen til Netcom-abonnementet ditt? Hvis nei så må du gjøre det for at telefonen skal bli operatørfri, hvis ja så bør du kontakte Netcom.

Lenke til kommentar
Så du vil si at det er enten noe galt med min iPhone, eller at Netcom har gjort noe her de ikke skal gjøre?

 

I så fall vil jeg snakke med dem om saken slik at jeg får fikset det.

 

Har du kjørt en gjenoppretting i iTunes etter du brøt bindingen til Netcom-abonnementet ditt? Hvis nei så må du gjøre det for at telefonen skal bli operatørfri, hvis ja så bør du kontakte Netcom.

 

Nei, men skal gjøre det i morgen eller noe.

Lenke til kommentar
Takk for info. Dette er en vanlig restore og instalering av firmware? Kan jeg bruke backup slik at jeg slipper å instalere alt igjen?

 

Dette er en full restore ja, etterpå kan du gjenopprette fra nyeste backup og telefonen skal bli slik den var før du kjørte restoren.

 

Husk at hvis du har en jailbreaket telefon så mister du eventuelle programmer og instillinger du har lagt inn fra Cydia/Installer. :)

Lenke til kommentar
Da har du nok ikke fulgt med i timen er jeg redd. Det er fullt mulig ved hjelp av en knapp å slå av telefon og wifi funksjonalitet. Ved å gjøre dette kan en iPhone ikke utgjøre noen fare for resten av passasjerene/besetningen.

 

Da har heller ikke du fulgt med i timen, fordi han spesifiserte at personen brukte iPhonen under take-off, da skal all elektronikk være helt avslått! Ergo er jeg enig med sgiga i at fyren var en tufs.

 

Edit: Og mens jeg knotet til svaret mitt har sgiga allerede påpekt hvorfor fyren var en tufs. :)

 

Men den er fremdeles operatørlåst. Det er fremdeles bare Netcom abonnemang som kan brukes selv om du har brutt bindingtiden på det abonnemanget du kjøpte med mobilen.

 

Helt feil, den er ikke operatørlåst lenger når du har brutt bindingstiden på abonnemenetet til Netcom!

Har ikke sett at det har vært annonsert på de reiser jeg har deltatt på, men jeg tar gjerne i mot kilder som sier dette så jeg ikke forstyrrer vitale instrumenter under kritiske deler av flyturen.

Lenke til kommentar
Sier de ikke at alt elektronisk utstyr må være avslått under takoff og landing da?

Mener de gjør det og at det er totalforbud mot alt frem til flyet er i luften.

Det jeg mener at de sier er at alle mobiler og laptoper skal slås av eller settes i flymodus under hele turen, men kan ikke si at jeg har hørt noe spesielt angående take-off og landingsdelen av turen.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Sier de ikke at alt elektronisk utstyr må være avslått under takoff og landing da?

Mener de gjør det og at det er totalforbud mot alt frem til flyet er i luften.

Det jeg mener at de sier er at alle mobiler og laptoper skal slås av eller settes i flymodus under hele turen, men kan ikke si at jeg har hørt noe spesielt angående take-off og landingsdelen av turen.

 

Vi får håpe vi har noen flyvertinner på forumet her som kan hjelpe oss :p

Lenke til kommentar

Har iPhone selv, men er likevel griselei de utrolig mange tåpelige "nyhetene" man kan lese hver dag. Er stort sett veldig fornøyd, men det finnes tider hvor den kan irritere meg veldig - i hovedsak pga software feil. I tillegg syns jeg den har veldig mye uutnyttet potensiale, som jeg ikke skjønner hvorfor ikke er utnyttet.

Lenke til kommentar
På jobben gjør MANGE kunder dette, altså bryter operatør låsen. Fungerer veldig godt!

 

Så du vil si at det er enten noe galt med min iPhone, eller at Netcom har gjort noe her de ikke skal gjøre?

 

I så fall vil jeg snakke med dem om saken slik at jeg får fikset det.

 

Jeg regner med at du har gjort dette, men for sikkerhetsskyld:

Telefonen på oppdateres i iTunes for å få vekk operatørlåsen.

 

Ikke betal bruddgebyret hvis det ikke fungerer!

 

EDIT: Leste innleggene over igjen;)

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Har ikke sett at det har vært annonsert på de reiser jeg har deltatt på, men jeg tar gjerne i mot kilder som sier dette så jeg ikke forstyrrer vitale instrumenter under kritiske deler av flyturen.

Både SAS og Norwegian har dette. Kilden er alle mine reiser de siste par årene, hvor de konkret gir beskjed om at ALT skal være avskrudd når setebelte-ikonet lyser. Også mobiler i flight mode, mp3-spillere osv.

 

Fra en flykaptein:

 

As I fly a rather advanced commercial jet, I have seen a noticeable increase in system "anomalies" over the years (most just nuisance stuff, not dangerous!) but the big question begs: Do you REALLY want to take a chance? I am an advanced techno geek and licensed aircraft mechanic and I am the first to make sure my phone is off.

 

For Flight Attendants it has become a nightmare of electronic gadgets on every flight and they are just complying with regulations when bugging passengers. Their concern is someone from the FAA might be on board and may notice that they are not enforcing the regulation and get violated. My worry is something eventually may happen that can be attributed to the use of PED's (Portable Electronic Devices) causing a ban on carrying PEDs as a shotgun method to make sure it is turned off.

 

Use of the PED with the cell phone off (PDA part on) is considered safe during cruise flight. They ask that ALL electronic devices be turned off (including electronic noise canceling headphones eg: Bose) while operating in close proximity to the ground since takeoff and landing is classified as a "critical phase of flight". Heck, we are not even allowed to "chit-chat" on the flight deck until above 10,000 feet because of the importance of being vigilant on the task at hand.

 

The greatest concern from passenger phones is their proximity to navigational and communication antennas on the top and bottom of the aircraft and the proximity to the Avionics Bay (big room of system computers, navigation radios, communication radios). Each aircraft is configured differently and even though each system/computer is shielded from EMF and even EMP, the big issue is at what point can PED's break through those defenses?

 

I have to pass this story on also. In the early 90's (way before PED's and cell phones) I was operating a flight from Atlanta to Cincinnati and at cruise flight a very loud buzzing was heard from our radios. My co-pilot and I tried everything to establish communication with controllers but we could hear nothing through the loud buzz. After several minutes of trying different radios and frequencies, I called the lead Flight Attendant to walk through the cabin and see if anyone was using some kind of electronic device. A minute later the buzzing stopped and the FA called to say the only thing she found was a passenger using a 1960's vintage electric shaver in the aft lavatory. Turns out this old shaver had a brush type motor that emitted so much EMI that it rendered our radios useless! Of course, I submitted a safety report to our union over that.

 

(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=449056)

 

Tilstrekkelig?

Lenke til kommentar
Har ikke sett at det har vært annonsert på de reiser jeg har deltatt på, men jeg tar gjerne i mot kilder som sier dette så jeg ikke forstyrrer vitale instrumenter under kritiske deler av flyturen.

 

Det har jeg vanskelig for å tro, jeg flyr ca 2-3 dager i uken pga jobben og da sier alltid flyvertinnen at alt elektronisk utstyr må være avslått under take-off og landing og mens setebelte-lyset lyser. Se over dette innlegget for mer kilder.

 

Edit:

Ta deg en tur til sas.no hvor du kan lese følgende:

 

Bruk av elektronisk utstyr om bord

Elektronisk utstyr som utstråler elektromagnetisk energi må ikke brukes ombord i flyene, fordi dette kan påvirke de elektroniske flysystemene. Følgende utstyr er forbudt å bruke under avgang og landing, samt når skiltet med "Fest setebeltet" lyser:

 

Bærbar PC med eksterne enheter

Radio- og TV-mottaker

Lyd- og videoopptaker- eller avspillingsutstyr

CD-spillere, Mini Disk og MP3-spillere

Elektroniske leke

Portabel GPS

Personsøker

Kalkulator

Elektronisk barbermaskin

Annet elektronisk utstyr; hårføner, tannbørste o.l.

 

Følgende utstyr kan bare brukes når flyet er parkert: Mobiltelefon (Vi oppfordrer til begrenset bruk av mobiltelefon, av hensyn til medpassasjerer)

Følgende utstyr er forbudt å bruke ombord: Annet elektronisk utstyr som ikke er nevnt ovenfor

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
iPhone 3G 16GB koster ca. 4800kr uten binding.

 

Kjøp iPhone 3G 16GB med NetCom-abonnementet Mewe800 og bryt bindingen.

 

iPhone 8GB koster fortsatt ca. 4200kr.

Enten så lyver du eller så er du veldig dårlig til å regne

 

iPhone 3G 16GB med Mewe800 = 1190 kr

1mnd forbruk = 800 kr

Brudd på bindingstid = 3700 kr

SUM = 5690 kr

 

Bytter du ut 16GB med 8GB (som koster 490 kr) blir totalen 4990 kr.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...