Gå til innhold

Du er ikke lei Iphone


Anbefalte innlegg

Jeg har vært veldig fornøyd med min samsung omnia, men etter at jeg kjøpte iphone til dama har jeg blitt frelst. Den er uten tvil den telefonen jeg har brukt med mest flytende menyer og den er utrolig god å surfe på. Sitter å svarer på iphone nå faktisk... Omnia er klart bedre å skrive på da, og har multitasking og er generellt mer avansert, og jeg ville vel ikke bytta, men for de som trenger en enkel, men dyr og fancy telefon er iphone (eller alt apple lager) perfekt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men den er fremdeles operatørlåst. Det er fremdeles bare Netcom abonnemang som kan brukes selv om du har brutt bindingtiden på det abonnemanget du kjøpte med mobilen.

 

Helt feil, den er ikke operatørlåst lenger når du har brutt bindingstiden på abonnemenetet til Netcom!

 

Min iPhone med brutt binding godtar ikke SIM kort fra Telenor og Tele 2

Kanskje du finner forklaringen på hvorfor her: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=431&t=200754

Punkt 4, muligens?

Lenke til kommentar

@ Artikkeltittel

 

Du vil ikke på noen måte kunne skjønner HVOR drittlei jeg er av den forbannede, overhypede, og TOTALT bortkastede telefonen.

 

Jeg HATER denne telefonen inn til benet, jeg HATER apples "selvgode" oppførsel, og jeg kan ikke fordra fanboys som hyller dette makkverket opp i skyene, mens de rettferdigjør feil med den.

 

Det finne sansynligvis rund 842 setninger jeg kan bruke for å beskrive min lengsel etter denne telefonens død.

 

Jeg kan også nevne hvor KVALM jeg blir av de nettsidene som MÅ spytte ut hver minste lille nyhet om denne telefonen.

 

I mine øyne er det FORKASTELIG at jeg har til gode å se EN ENESTE anmeldelse hvor testeren faktisk poengterer at iphone fungerer regelrett DÅRLIG som musikktelefon.

Vis meg EN annen musikktelefon som vil bli tilgitt at du:

- ikke får alle jack headset til å passe (modding av plugg telles ikke)

- speaker høyttalere er dårlige

- lydkvalitet som kommer ut fra jack pluggen er under middels

- blir låst til et distribusjonsprogram (itunes)

 

Og hvor forarget jeg ble når det var snakk om iphone reklamens forbud grunnet falsk reklame, og jeg leste en kommentar fra en typisk fanboy:

"Det er da vel ingen som tror telefonen de kjøper er så rask som på reklamen (...)" (for at det ikke skal missforståes var personen en iphone eier som mente det var HELT GREIT at reklamen løy, fordi det var iphone det var snakk om)

 

Jeg ser på det som et teknologisk skritt bakover når vi hyller en teknisk gjenstand som har EN ny ting, men resten ligger langt bak resten. Ja operativsystemet var nytt, men på langt nær Revolusjonerende.

 

Følelsen som blir sittende igjenn er at hadde dette vært et hvilket som helst annet merke, nokia, se, samsung. ville denne telefonen vært en flopp. Uten fanboys støtte, og den "gadget-faktoren" som full touchskjerm gir, ville kun et fåtall eie denne telefonen og historien ville vært en annen.

 

Jeg kan dessverre ikke gjøre annet enn å applaudere apples markedsføring, jeg vil tillate meg å si at dette er firmaet som kan selge keiserens nye klær og å gjøre bajs til gull.

 

Og som en closer, vil jeg informere om at jeg ikke bare er en normal apple hater. jeg hadde samme type udbrudd om motorola razr i sin tid. Og jeg har flittit prøvd flere apple produkter, ipod, ipod mini, ipod nano, iphone, macbook og mac. I form av testing over tid, ikke 4min og kastet fra meg.

 

Så JO kjære Simen J. Willgohs, jeg er LEI, så fryktelig LEI av denne landeplagen som har forpestet kloden vår.

Jeg ER lei iphone, og ser på det som en GOD ting at den snart er utsolgt, selv om dette også betyr at apple har hatt store inntekter.

Lenke til kommentar
Har iphone og er kjempefornøyd, på tross av itunes.

At enkelte ikke ser at dette er et bra produkt, forstår jeg rett å slett ikke.

 

At så og si alle anmeldere gir telefonen skryt, og at den snart er utsolgt kan ikke bare skyldes hardcore apple-fans.

 

 

jeg (og andre her) nevnte gadget og eyecandy faktoren + markedsføring. men mye av det bugner jo ned i fanboys.

 

iphone -> Fanboy anmelder opp i skyene -> sau kjøper alt som blir sagt -> sau kjøper iphone

 

fanboy har kjøpt iphone -> viser venn/kollega etc EN fet funksjon -> venn/kollega kjøper iphone

 

fanboy er sjef i firma -> undersått vil imponere sjef/se viktig ut -> udnersått kjøper iphone.

 

selvfølgelig satt på spissen.

 

 

 

 

Når det gjelder at det er et bra produkt... nei, det tar fyr og du mister garanti viss det er en bulk i dekseleet. og koster viss man var så lur å kjøpe med netcom, menllom 7 og 10 000.... kunne fått en bra laptop OG en descent telefon for 10k.

 

Go1den3ye :thumbs:.

 

Det eneste Iphone kan skryte av blingbling-eyecandy GUI.

 

 

:thumbs:.

 

 

ooh, bare 4 post til på deg nå så... :p

Lenke til kommentar

Nei, jeg gikk lei iphone for flere mnd siden. Kvittet meg med skiten og kjøpte en skikkelig mobiltelefon istedenfor. Og internett bruker jeg like flittig etter som før, og faktisk mer enn når jeg hadde iphone da den begrenset meg til kun å surfe på telefonen. Kunne ikke bruke den som modem til laptopen.

 

At butikker er utsolgt forundrer meg ikke. Slikt lar seg lett styre. De rapporterer at telefoner ikke er å få tak i. Nokia selger nok langt bedre.

Lenke til kommentar
Nei, jeg gikk lei iphone for flere mnd siden. Kvittet meg med skiten og kjøpte en skikkelig mobiltelefon istedenfor. Og internett bruker jeg like flittig etter som før, og faktisk mer enn når jeg hadde iphone da den begrenset meg til kun å surfe på telefonen. Kunne ikke bruke den som modem til laptopen.

 

At butikker er utsolgt forundrer meg ikke. Slikt lar seg lett styre. De rapporterer at telefoner ikke er å få tak i. Nokia selger nok langt bedre.

 

<3 you

Lenke til kommentar
fanboy har kjøpt iphone -> viser venn/kollega etc EN fet funksjon -> venn/kollega kjøper iphone

 

Og hvor mange 'fete' funksjoner får man med f.eks Touch HD? Jeg har sett en 'in action' og det var ikke noe bemerkelsesverdig som gjorde den verdt de 1500 kronene mer enn en Iphone.

 

Når det gjelder at det er et bra produkt... nei, det tar fyr og du mister garanti viss det er en bulk i dekseleet. og koster viss man var så lur å kjøpe med netcom, menllom 7 og 10 000.... kunne fått en bra laptop OG en descent telefon for 10k.

 

Hva slags telefon som er billigere enn Iphone har like mye å 'tilby'? Jeg kommer ikke på noen.

 

At butikker er utsolgt forundrer meg ikke. Slikt lar seg lett styre. De rapporterer at telefoner ikke er å få tak i. Nokia selger nok langt bedre.

 

Like greit. De får kose seg med Symbian.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Goldeneye, du bør kanskje følge med på utviklingen også før du skal gå i strupen på telefonen.

Ikke kunne bruke valgfri jackplug? Det er fortid, så argumentet er i beste fall avlegs.

 

Dårlig lyd på jack utgangen?

Hvilken telefon (ja, telefon)har så mye bedre lyd da?

Selv om øreplugger som følger med fra fabrikk er dårlig, betyr ikke at lyden er dårlig med skikkelig headset.

 

At du velger å dra alle over en kam, selv om det er satt på spissen, og kaller alle som har en Iphone for fanboys sier vel du har endel å lære om at mennesker kan ha forskjellig smak.

Man trenger hverken være dum eller fanboy for å like noe annet enn deg, og slik du skriver vil jeg vel nesten påstå man er nærmere om man mener det du skriver er fornuftig.

Lenke til kommentar
fanboy har kjøpt iphone -> viser venn/kollega etc EN fet funksjon -> venn/kollega kjøper iphone

 

Og hvor mange 'fete' funksjoner får man med f.eks Touch HD? Jeg har sett en 'in action' og det var ikke noe bemerkelsesverdig som gjorde den verdt de 1500 kronene mer enn en Iphone.

 

Når det gjelder at det er et bra produkt... nei, det tar fyr og du mister garanti viss det er en bulk i dekseleet. og koster viss man var så lur å kjøpe med netcom, menllom 7 og 10 000.... kunne fått en bra laptop OG en descent telefon for 10k.

 

Hva slags telefon som er billigere enn Iphone har like mye å 'tilby'? Jeg kommer ikke på noen.

 

At butikker er utsolgt forundrer meg ikke. Slikt lar seg lett styre. De rapporterer at telefoner ikke er å få tak i. Nokia selger nok langt bedre.

 

Like greit. De får kose seg med Symbian.

 

vel, symbian ER bedre, mere åpent samme med wm. windows mobile er også mere åpent vil jeg si. i forhold til at du kan manipulere mere, er du kreativ kan du kjøre det meste, android, emulatorer, quake 3, remote desktop, whatever

 

hva har iphone å TILBY akkurat? touch skjermen?

 

Touch hd er ikke noe mere fantastisk enn iphone, de har mye de samme svakhetene. men skjermen og oppløsningen er bedre på Hd. .

 

hvor fikk du det fra at touch koster 1500 mere? 2000 for iphone pluss 699 i mnd blir fort MYE penger, touch koster vel ikke så mye. man kan jo alltids argumentere for at abo prisen ikke gjelder, menmen det er det du har betalt til slutt.

Lenke til kommentar
vel, symbian ER bedre, mere åpent samme med wm. windows mobile er også mere åpent vil jeg si. i forhold til at du kan manipulere mere, er du kreativ kan du kjøre det meste, android, emulatorer, quake 3, remote desktop, whatever

 

Begynner å bli litt lei av akkurat det argumentet der. Ja, ut-av-boksen så får man ikke gjort veldig mye med iPhone men etter jailbreak får man lagt inn det meste som man har bruk for/har lyst på. Hvem over-middels interessert i gadgets kjøper en iPhone og ikke jailbreaker den?

 

Android kommer aldri vil å være støttet på HTC-telefoner som primært var laget for WM. Dette har HTC selv sagt.

Emulatorer får man også på iPhone? Remote desktop har jeg personlig ikke behov for - hvordan skal du klare å fjernstyre noe med en så liten skjerm uansett? Eneste jeg har behov for er en skikkelig god SSH-klient.

Quake 3 på en 2.8"? "Ja." :roll:

 

hva har iphone å TILBY akkurat? touch skjermen?

 

Quoter meg selv (nei, alt er ikke heeeelt riktig - tenker da mest på prisen) fra et annet forum når jeg skulle velge mellom iPhone og Touch HD:

 

+ Amazing GUI

+ Easy to use

+ Feels fast when you use it

+ 2000 NOK / 280 USD cheaper than the Touch HD

+ Amazing MP3 player

 

Personlig har jeg aldri vært noen fan av Apple sine produkter. Hadde en gang en iPod som fort ble solgt igjen. Ja, man blir voldtatt i ræva av iTunes, men hva så? Hva bruker man det til bortsett fra og av og til synce musikk? Lekte med iTunes store i går kveld og jeg syntes det virker meget bra.

 

Touch hd er ikke noe mere fantastisk enn iphone, de har mye de samme svakhetene. men skjermen og oppløsningen er bedre på Hd..

 

Sant nok. :)

 

hvor fikk du det fra at touch koster 1500 mere? 2000 for iphone pluss 699 i mnd blir fort MYE penger, touch koster vel ikke så mye. man kan jo alltids argumentere for at abo prisen ikke gjelder, menmen det er det du har betalt til slutt.

 

Sammenligner priser fra Netcom.no (FlexiTalk 199):

 

iPhone 3G 16GB White: 2999

HTC Touch HD: 4399

 

Ca 1500 kroner.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Goldeneye, du bør kanskje følge med på utviklingen også før du skal gå i strupen på telefonen.

Ikke kunne bruke valgfri jackplug? Det er fortid, så argumentet er i beste fall avlegs.

 

Dårlig lyd på jack utgangen?

Hvilken telefon (ja, telefon)har så mye bedre lyd da?

Selv om øreplugger som følger med fra fabrikk er dårlig, betyr ikke at lyden er dårlig med skikkelig headset.

 

At du velger å dra alle over en kam, selv om det er satt på spissen, og kaller alle som har en Iphone for fanboys sier vel du har endel å lære om at mennesker kan ha forskjellig smak.

Man trenger hverken være dum eller fanboy for å like noe annet enn deg, og slik du skriver vil jeg vel nesten påstå man er nærmere om man mener det du skriver er fornuftig.

 

jeg skal innrømme at jeg ikke har testet en egen jack plugg i iphone 3g, kun standard, men i vanlige iphone passet de ikke.

 

jeg er klar over at det er forskjell på headset, det var snakk om med et eget. jeg vil si N95 8gb har bedre lyd, som ett eksempel. mulig sony ericsson sine, men disse blir kanskje disket siden de ikke har jackplugg.

 

jeg har aldri ment at alle skal mene det samme som meg, man får like hvem telefon man vil, men jeg føler at iphone (og razr) er altfor populære i forhold til pris og funksjoner. jeg står på mitt og mener man ER dum når man ender opp å betale mellom 7 og 10 000 for en telefon (kjøpt i norge med abo)

 

man trenger selvsagt ikke være fanboys eller dumme for å eie en iphone, men grunnene for å kjøpe virker som:

- det er apple

- den er fin

- liker touchscreen

- andre har den

 

jeg setter uansett pris på sakelig tilbakemelding, og tar kritkk på at iphone 3g IKKE trenger å modifisere jack pluggen før bruk. ¤smekk¤ på lanken

Lenke til kommentar

Ok, du har rett i det og ble nok provosert i første omgang.

 

Uanset, om noen betaler 7-10 000 for en telefon, og da Iphone inkludert så er man rimelig tette ja.

Nå koster jo Iphone 3G 5 lapper frikjøpt, noe som da ikke gjør den så ille i pris mot andre liknende telefoner uten binding.

Jeg må bare si at med nytt headsett synes jeg lyden i Iphone er veldig god, men den skal ha trekk for en håpløs EQ for de som liker å bruke slike.

Ingen SE jeg har eid har vært i nærheten på lydnivået, selv om de er såkalte Walkman telefoner og tar man med brukervennligheten på musikkspilleren til Iphone går den jo de SE telefonen jeg har vært borti en høy gang.

Nokia N95 har jeg aldri hørt på lyden i, så skal ikke påstå hverken det ene eller andre, men da er man fort oppi samme pris for telefonene også.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Begynner å bli litt lei av akkurat det argumentet der. Ja, ut-av-boksen så får man ikke gjort veldig mye med iPhone men etter jailbreak får man lagt inn det meste som man har bruk for/har lyst på. Hvem over-middels interessert i gadgets kjøper en iPhone og ikke jailbreaker den?

 

Android kommer aldri vil å være støttet på HTC-telefoner som primært var laget for WM. Dette har HTC selv sagt.

Emulatorer får man også på iPhone? Remote desktop har jeg personlig ikke behov for - hvordan skal du klare å fjernstyre noe med en så liten skjerm uansett? Eneste jeg har behov for er en skikkelig god SSH-klient.

Quake 3 på en 2.8"? "Ja." :roll:

 

hva har iphone å TILBY akkurat? touch skjermen?

 

Quoter meg selv (nei, alt er ikke heeeelt riktig - tenker da mest på prisen) fra et annet forum når jeg skulle velge mellom iPhone og Touch HD:

 

+ Amazing GUI

+ Easy to use

+ Feels fast when you use it

+ 2000 NOK / 280 USD cheaper than the Touch HD

+ Amazing MP3 player

 

Personlig har jeg aldri vært noen fan av Apple sine produkter. Hadde en gang en iPod som fort ble solgt igjen. Ja, man blir voldtatt i ræva av iTunes, men hva så? Hva bruker man det til bortsett fra og av og til synce musikk? Lekte med iTunes store i går kveld og jeg syntes det virker meget bra.

 

 

 

Sammenligner priser fra Netcom.no (FlexiTalk 199):

 

iPhone 3G 16GB White: 2999

HTC Touch HD: 4399

 

Ca 1500 kroner.

 

får se om jeg klippet dette riktig :S

 

PRIS: jeg kan jo arumentere at prisforskjellen ligger på telefonens alder og at iphone var dyrere når den kom :) en sleip en, men den funker.

 

PROGRAMMER ETC: nei android har ikke støtte sier de, men det funker jo. menmen, quake på 2.8 er IKKE fantastisk, men man kan på en symbian nokia/samsung kan man jo koble telefonen opp til tv, og ect bluetooth tastatur (var dritfett på hytta :) )

Jailbreak hjelper masse absolutt, men som argument, trenger jeg ikke det på nokia eller htc eller samsung de er åpne o. jeg trenger ikke hverken emulator eller remotedesktop, men jeg synes det er gøy å ha quake og scummvare på mobilen :)

 

Iphone skal ha for en ting, et raskt operativsystem i bruk og bra reaksjon på skjermen, det skal jeg ikke si noe på.

 

men HTC har mms, bra kamera, bedre skjerm og oppløsning, synes da det er gode argumenter for å velge htc, dette er jo selvsagt OM man vil ha disse da.

Lenke til kommentar
Ok, du har rett i det og ble nok provosert i første omgang.

 

Uanset, om noen betaler 7-10 000 for en telefon, og da Iphone inkludert så er man rimelig tette ja.

Nå koster jo Iphone 3G 5 lapper frikjøpt, noe som da ikke gjør den så ille i pris mot andre liknende telefoner uten binding.

Jeg må bare si at med nytt headsett synes jeg lyden i Iphone er veldig god, men den skal ha trekk for en håpløs EQ for de som liker å bruke slike.

Ingen SE jeg har eid har vært i nærheten på lydnivået, selv om de er såkalte Walkman telefoner og tar man med brukervennligheten på musikkspilleren til Iphone går den jo de SE telefonen jeg har vært borti en høy gang.

Nokia N95 har jeg aldri hørt på lyden i, så skal ikke påstå hverken det ene eller andre, men da er man fort oppi samme pris for telefonene også.

 

ikke så rart, jeg framprovoserer nok litt også.

jeg liker personlig n95 sin mp3 spiller, synes det er god lyd, SELVSAGT kun når man bruker eget headset.. ganske grei EQ forøvrig :) jeg prøvde en av de nye SE her om dagen, var grei lyd på den. jeg ville nok plasserten rundt iphone, men som sagt, kun prøvd 3g med standardheadset. men har regnet med at den er veldig lik vanlig iphone,

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...