Gå til innhold

Tek.no's uoffisielle bilderundtur! Meld deg på!


Tharos.

Anbefalte innlegg

Originalpost:

 

Jess, jeg kjeder meg, bare så det er sagt. Derav merkelig ide. :roll:

 

Det jeg begynte å lure på er følgende: Hadde vi klart å frakte en liten gjenstand fra søreste sør til nordeste nord i Norge, ved hjelp av forumdeltagerne? Altså samlebåndprinsippet.

F. eks. tar en kar fra Lindesnes(?) og frakter gjenstanden til Vigeland. Jeg tok egentlig bare et stedsnavn fra Google Earth nå, men si denne karen (fra baren) frakter gjenstanden et stykke nordover. Neste forumdeltaker frakter den videre et stykke nordover. So on and so forth til vi kommer til nordkapp, og alle med mye fritid fryder seg.

Noen som tror vi hadde klart det?

 

Hva med å gjennomføre det i teorien, her på forumet? Hvem bor i eller i nærheten av Lindesnes, og hvor langt kan/gidder du å frakte en gjenstand til neste forumperson?

 

 

(Det morsomme hadde vært om vi hadde klart å frakte f.eks. en marsipangris hele veien til Nordkapp, hvor mottager hadde betalt det den hadde kostet, hvorpå pengene hadde blitt fraktet nedover igjen. Langdistansehandel Extreme Edition '08 :) )

 

Har noe slikt blitt prøvd før forresten?

 

 

 

 

Ting har utviklet seg siden originalpost, så jeg oppdaterer denne posten, så ting gir litt mer mening:

 

Ideen jeg/vi prøver å få ut i live går ut på følgende: Et digitalkamera (foto) starter et sted i landet. Mest sannsynligvis i enten Oslo-området eller sørlandet et sted. Første forumdeltager tar noen uforglemmelige bilder av seg selv, kanskje ved siden av skiltet med stedsnavnet hvor han/hun bor eller noe lignende. Så frakter personen kameraet til et annet sted, som ikke trenger å ligge langt unna, poenget er at kameraet "drar" til et annet sted. Her overtar en annen forumdeltager, som igjen tar bilder av seg selv, og deretter drar et stykke og gir det til noen andre.

Slik kommer kameraet forhåpentligvis til å dra landet rundt, og vil til slutt inneholde en haug av bilder av masse forskjellige mennesker (og dyr, ingen diskriminering), som vil postes enten her eller et annet sted. (Kanskje på Tek.no?)

 

Akkurat nå melder folk seg til å stille opp, og om vi til slutt sitter igjen med en komplett reiserute, vil vi søke etter sponsor av et stykk digitalkamera med minnekort, som får en reise ingen andre digitalkameraer har tatt. Noe i den duren. :D

 

Tings og tangs er fortsatt i planleggingsstadiet, så kom med forslag og/eller meld deg på for å bli med!

Alle kan melde seg på, uansett om noen andre har meldt seg på fra samme sted fra før. Jo flere jo bedre!

Det jeg nå trenger å vite er hvor du bor, og eventuelt fra/til du kan frakte.

 

GoogleMaps, her er vi som er med!!

 

Her er f.eks. noen regler jeg kasta ut i en post, som et forslag:

 

1. Man må ta et bilde av seg selv ved skiltet hvor stedsnavnet man bor står på. (Man kan godt ta med flere på bildet.) Spesielt kult hadde det vært om flere fra forumet som bor på samme sted hadde samlet seg!

2. Når man mottar kameraet, skriver man det her i forumet, og hvor man er. (Man kunne opprettet en ny tråd om prosjektet blir noe av.)

3. Kameraet skal kun gis til andre medlemmer fra forumet.

4. Man kan også ta bilde ved hver overlevering.

5. Så kanskje en regel om hvor langt man frakter kameraet. Det hadde kanskje vært småkjedelig om kameraet hadde dratt bare 1 km. om gangen?

 

For dem som vil reklamere for tråden legger jeg ut en enkel signatur her:

[center][u][b][url="http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1046202&hl="]Tek.no's uoffisielle bilderundtur! Meld deg på du og![/url][/b][/u][/center]

Endret av Tharos.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilig at folk syns det er kult, og melder seg på! :D

Men tørr vi bruke noe som koster mer enn man er villig til å miste? Fargoth har også et poeng. Gjenstanden trenger ikke gå rett opp fra sør til nord, kan godt bare dra rundt omkring på måfå for den saks skyld.

 

Jeg har et annet forslag til gjenstand. En konvolutt. Hver og en som frakter den, legger oppi et bilde av seg selv, hvor man står ved skiltnavnet på hjemstedet sitt. Eller stedsnavnet. Eller hva det nå heter. Til slutt har man forhåpentligvis en konvolutt full med bilder av folk fra hele landet som man kan poste her.

Bare et forslag altså, men man får et ganske morsomt sluttresultat skulle man tro.

Lenke til kommentar

Jeg melder meg kanskje på. Har ikke bil, så må ta buss i så fall. Bor i Lyngdal, en times tid fra Lindesnes, eller deromkring. Kan sikkert ta buss til Kristiansand, også tilbake.

 

Red.: Jeg liker ideen til aklla, men noen må i så fall donere kamera, minnebrikker, og annet nødvendig utstyr. Det blir ikke for dyrt, og risikofylt?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...