Gå til innhold

Tek.no's uoffisielle bilderundtur! Meld deg på!


Tharos.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med en dyr og flott minnepenn eller kamera er at det fort kan komme på avveier og således sporløst forsvinne. Man burde i så tilfelle bruke et godt brukt (slitt) kamera som ikke har noen reell salgsverdi.

 

Edit: En annen spennende ting når det gjelder eksempelvis et kamera, er jo at målet i seg selv ikke bare er å få det fra A til B, men hele reisen blir plutselig veldig interessant. F.eks vil noen som ikke kan reise noe langt fortsatt kunne ta med seg kameraet rundt i sin egen by og fotografere seg selv foran et kjent landemerke eller liknende før det flyttes videre. På den måten tar gjenstanden en dypere reise enn bare å fraktes lengst mulig.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Uten at jeg skal love noe som helst er det selvsagt ikke utenkelig at TEK-nettverket hadde valgt å komme med nødvendig utstyr om nødvendig (for frakt, type GPS etc).

 

Jeg liker godt idéen med kamera, men aller mest artig hadde det nok vært med en GPS sender slik at man kunne ha fulgt reisen steg for sted.

 

Dersom "pakken" vil forflytte seg igjennom Trondheim stiller jeg med sykkel!

 

Når det kommer til spons er det aldeles ikke utenkelig at en forhandler vil sponse f.eks. digitalkamera, minnebrikker osv. mot å få navnet sitt nevnt i forbindelse med "stuntet". Ser lett for meg at dette er en historie som kan bli fanget opp av lokalpresse og kanskje også større tv-kanaler. Typisk gladnyhet på tampen av sending. Grunn til spons er der ihvertfall.

 

Om man kunne ha kommet frem til noen gode forslag til hvordan dette kan gjennomføres og deretter stemt over dem hadde jo det vært ypperlig. Kanskje få opp ett kart hvor folk kan pinne sin location?

 

Artig idé dette, kommer til å følge spent med!

Lenke til kommentar

Dællerullan, nesten litt overveldet over responsen på en ide jeg fikk da jeg satt her med bena oppå bordet å glana i taket. (Og plystra Sweet Child O' Mine.) Men nok om det.

 

Om TEK.no hadde sponsa digitalkamera hadde det selvsagt vært en obligatorisk knall. Min tro fikk seg i hvert fall en boost. :)

 

To ting jeg lurer på:

 

1. Ang. GPS. Trengs det? Jeg mener, det blir vel kun forumdeltagere som er med på dette, og jeg hadde håpet at det ble en tråd hvor folk forteller hva som skjer med kameraet (om det blir så.)

Og siden folk forteller hvor man er, kunne man vel bare hatt et kart i førstepost med prikker som forteller hvor kameraet er og har vært? Bare et forslag.

Men om det hadde vært med GPS, hvordan får man plotta inn dette etterhvert? Man trenger vel software for slikt? Eller måtte man venta til kameraet hadde kommet tilbake til eier for å se hvor det har vært?

 

2. Ueland nevnte noe om frakt. Jeg syns selv det hadde vært kulest om folka her hadde frakta det med sine egne arbeidssomme never og føtter (medregnet bil.) Slik kunne man kanskje i tillegg fått bilder av overleveringene også?

(Mulig jeg misforstod deg på den, Ueland?)

 

 

Tenkte jeg kunne pælme ut noen forslag for "regler" på reisen, OM det blir et digitalkamera:

 

1. Man ta et bilde av seg selv ved skiltet hvor stedsnavnet man bor står på. (Man kan godt ta med flere på bildet.) Spesielt kult hadde det vært om flere fra forumet som bor på samme sted hadde samlet seg!

2. Når man mottar kameraet, skriver man det her i forumet, og hvor man er. (Man kunne opprettet en ny tråd om prosjektet blir noe av.)

3. Kameraet skal kun gis til andre medlemmer fra forumet.

4. Man kan også ta bilde ved hver overlevering.

5. Så kanskje en regel om hvor langt man frakter kameraet. Det hadde kanskje vært småkjedelig om kameraet hadde dratt bare 1 km. om gangen?

 

 

Så må jeg nevne at reiseruten bør være klarlagt på forhånd, ellers kan man risikere at det blir stående fast i indre Finnmarksvidde, noe som hadde vært kjedelig for alle parter. Det er som kjent begrenset hvor mange bilder av rein man orker å se igjennom. :p

Om noen hadde meldt seg på etter start, kunne man selvsagt forandret reiseruten litt, men jeg synes man bør ha en "masterplan" å følge.

 

Fyfaen, dette ble en lang post til meg å være. Nesten så jeg lærte meg touchmetoden.

Igjen, dette var en haug med forslag. Kom med innspill og gitarspill, ikke vær blyg!

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...