Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Krangling i familien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du synes jeg har det fantastisk når de bruker vold mot meg?

 

Med voldelig refererer du da til:

 

"Da tok hun skikkelig hardt tak i meg, og gjorde sånn at jeg begynte å blø inni lippen. Det er kanskje ikke så galt for de fleste, men når hun står der og kjefter og skriker, holder stramt rundt armen min og ansiktet så er jo ikke det noe gøy."

 

Eller?

 

For om det er tilfelle så har jeg og voldelige foreldre for både mamma og pappa har grepet tak i meg når jeg har vært litt "vilter" av meg.

 

Med hva med:

 

"I går fikk jeg 5 på en prøve, og da gikk jeg og mamma ut og kjøpte litt diverse ting for over 1000 kr. (til meg). Og da lovte jeg hun at jeg skulle gå på skolen hver dag frem til jul."

 

Hvor du sier:

 

"Idag var jeg hjemme fra skolen, og hun blei jo ganske skuffet og sur pgr det, og det endet opp i at vi kranglet."

 

Skjønner du moren din sin frustrasjon nå? Hun handler for 1000 kr til deg, faren din betaler 2 hester for deg samt begge sørger for at du har tak over hodet, mat på bordet, klær i skapet etc. Og du svarer med å skuffe dem.

 

Lille venn, som vi sier her i Lofoten "Nu har du pinadøtte rodd deg så lang ut på vestfjordn som det er mulig og fan meg har du og klart å knekt begge åran".

 

Jeg har ikke noe annen konklusjon enn at problemet er ikke din mor og din far, problemet er deg. De står på pinne for deg og krever kun at du respekterer deres autoritet mens du er umyndig. Dette betaler du tilbake ved å være ganske enkelt oppstanasig med en oppførsel som en bortskjemt unge.

 

Jeg sier ikke dette for å være frekk, sannheten svir noe innmari mye og det er når den er gæli at man aller minst vil høre det. Men slike er ståa, og som jeg har sagt, det er du som står med valget, gjøre hva som er rett eller gjøre hva som er enkelt.

Lenke til kommentar
Jeg har et problem med skulking, noe som gjør det vanskligere å bare gå på skolen. Og det er faktisk 14 dager igjen til VÅR ferie ;)

 

Hvordan kan du si at jeg driter i alt og alle? Om du tror det så har du misforstått, for det gjør jeg ikke.

 

Kan du si meg grunnen til at jeg fortjener bank? Bare for jeg er en tenåring som har problem med å gå på skolen, er midt i puberteten og ikke alltid klarer å styre sinnet mitt? Alle blir sint inni mellom, og ja, det er feil å la det gå utover foreldre, men når de tar tingene mine, og truer med å selge hestene som jeg selv har betalt for så gidder ikke jeg å stå og bare smile og si at det er greit. Det må du forstå.

 

Jeg forventer hjelp. Og det er det jeg trenger. Jeg vet ikke hvordan de bør hjelpe meg på den beste måten, men som foreldre synes jeg de bør vite hvordan de kan hjelpe meg.

 

Da jeg sa 7 dager mente jeg skoledager og regnet ike med helgen etter 19. desember. Hvis du har fler skoledager etter det forsvarer det likevel ikke at du bare ble hjemme dagen etter at du lovte å gå på skolen.

 

Du har et problem med å gå på skolen kun fordi det er et problem. De fleste jeg kjenner har i det minste en psykisk lidelse å skylde på, du er bare skoletrett. Du kan ikke bruke puberteten og hormonene som unnskyldning, det er noe alle mennesker går gjennom, så du bør likevel kunne oppføre deg voksent for alderen. Uansett hvor sint du er eller hva foreldrene dine truer med blir det ikke bedre av å spytte dem i ansiktet. Slik du oppfører deg vil det mest riktige være å stå og smile, for foreldrene dine gjør rett i å gi handlingene dine konsekvenser. Hvis du ikke vil godta det får du heller begynne å ta lærdom av hva de sier og snakke på en høvelig måte.

 

Foreldrene dine hjelper deg som best de kan, men du er umottakelig for den hjelpen du får. Du sitter fortsatt bare der og vil ikke ta et tak for deg selv. Å ta hestene dine er det som er best for deg nå. Du viser ikke at du fortjener dem.

Lenke til kommentar
Og jeg mener at en slik avtale er mye mer effektivt en noe annet til å såre meg.

Om du må såres for å forstå at du ikke kan drive på slik som du gjør så får det bare være slik. Ingenting annet ser ut til å nytte. Nå vet jeg ikke hvor mye du bryr deg om løfter, men å bli løyet midt oppi fjeset av noen du er glad i er ikke noe morsomt. Du sårer foreldrene dine ved å bryte løftene dine; de stolte på deg da du lovte at du skulle gå på skolen hver dag, og du dreit i det. Deres tillit til deg var ugrunnet, og således såret du dem.

Endret av Joachim_GH
Lenke til kommentar

Jeg kan ihvertfall si deg en ting om skulking, og det er at det ikke lønner seg. Selv om du kanskje ikke innser det nå, så er det det verste du kan gjøre. Jo mer du skulker, jo mer undervisning går du glipp av, jo mer vil du henge etter, og jo større problemer vil du få til å nå det igjen. Selv går jeg på VGS, og i det hele tatt bli syk kan være utrolig dumt, fordi jeg da har glipp av ting og henger etter, det kan skje selv etter å kun være syk 1 dag. Men alikevell så kan du glede deg til videregående, at ble ihvertfall chillere for min del da, mye mindre lekser, men selv om det er litt vanskligere å få bra karakterer. Og en annen ting jeg vet er at de fleste, eller egentlig alle jeg vet om som skulker er tapere med ikke noe mer fremtid enn kassa på rema, så ikke skulk!!!

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Nå har jeg skulket siden mandag, men imorgen skal jeg på skolen!

 

Da får du skjerpe deg! Ikke sitt hjemme som en dau slappfisk, gå på skolen og PRØV og gjøre noe bedre ut av det. Vær sosial! Prat med vennene dine! SOSIAL! :roll:

 

Les nå hva jeg skriver, jeg skreiv at jeg skal på skolen i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan noen bare kan "ikke orke/gidde å gå på skolen". Alle føler det slik når de skal opp fire timer for tidlig på mandag, men vi drar rævva opp fordi vi må. Jeg har og spyttet moren min i fjeset en gang, men ikke over en bagatell som dette! Ta deg selv i nakken og gå på skolen. Om du ikke blir mobbet eller ikke har venner kan det da ikke være så jævla ille!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...