Gå til innhold

Team Fortress 2 - Snakketråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Hvor ofte) bruker dere voice ingame? Min erfaring er at det bare er rundt en til to personer som kommuniserer på den måten per server :hmm:

 

Hele tiden. Det heter Team Fortress, og å ikke samarbeide er meningsløst på gode servere. Det er også ganske gøy å se et helt lag sette i gang et samarbeid på grunn av god kommunikasjon. Dessuten er det moro å smalltalke med folk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er også en av grunnene til at jeg syns det er viktig å bruke mikrofon. Gi tips, lære dem litt triks og ellers fortelle laget hva som burde skje.

 

Poengfarming avhenger også av servere. Lokalen sine er for folk som er over middels gode i TF 2 for eksempel, Valve sine er for F2P som tror poeng er viktigst.

Lenke til kommentar

Jeg spiller mye public, og har egentlig veldig lyst å prøve mer organisert med clan osv.

 

Jeg har spilt i clan tidligere for 2-3 år siden, men mistet nett i en lengre periode og ble aldri til at jeg kom tilbake igjen... Er det noe liv i den scenen fortsatt? Spiller for det meste soldier, scout og sniper (i den rekkefølgen).

 

Det må ikke være for omfattende tidskrav og plikt til å kunne stille opp til en hver tid, siden jeg driver med mye skole og jobb på dagtid og til tidlig kveld i hverdager og helg.

 

Er det noen som trenger meg, eller vet om noen som kanskje har behov? Enten som et fast medlem eller om det finnes et slags "step-in" community? Jeg er som sagt helt blåst på hvordan det er med claner i dag, spiller sporadisk rundt på diverse public servre som det er.

Endret av Teda
Lenke til kommentar

Aner ikke, var med i en klan selv for noen år tilbake, var med å styre et par servere men ga faen når det ble mer og mer server plug-ins på serverne ettersom jeg var den eneste som ikke ville ha all dritten. Hender jeg finner servere med clanstackers, men jeg syns det er så kleint å joine en pub. Skal man være en klan får man skaffe seg sin egen server.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i. Å leie en server koster ikke skjorta heller, og er ofte noe man kan fint gjøre selv, med dagens båndbredde (det gjorde jeg!)

Husker bare at jeg har hatt det veldig mye moro med 6v6 tidligere, i mer organisert form på badlands, granary, turbine, fastlane osv! Vil så gjerne inn i et slikt tf2-miljø igjen! :)

Endret av Teda
Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på seriøs spilling en gang, men fant fort ut at jeg ikke syns det var noe moro. TF 2 er et spill jeg spiller for å slappe av mellom slagene, og det er deilig å ta det helt med ro. Derfor er jeg ikke akkurat verdens beste spiller heller, fordi jeg ikke gidder øve alt ned til minste detalj. Men for all del, jeg legger meg ikke akkurat ned heller :p

Lenke til kommentar

snip

Hei.

 

Den norske klanscenen er forholdsvis liten. (Slik den bestandig har vært). Det er vel for øyeblikket bare to helnorske klaner, så vidt jeg vet. Men på internasjonalt nivå er det fremdeles ganske stort. ETF2L (European Team Fortress 2 League) er den største ligaen i verden. De sparker i gang en ny sesong ganske snart. De har også en fin rekrutteringsseksjon på siden sin, som gjør klanletingen mye enklere. Jeg anbefaler deg å lage en rekrutteringspost der og finne deg en klan med jevngode spillere til neste sesong.

 

Ellers henger store deler av de norske spillerne på Tfortress.com

Lenke til kommentar

Skjønner den. Jeg liker meg også godt i en avslappingsstil i tf2, men blir (som nevnt tidligere i tråden ser jeg) frustrert av sånne "premium" servre, griefing og frekkheter. Er det lokalen sine servre som er the shit?

 

Ja og før noen misforstår - det er regelrett idioter jeg ikke liker i tf2, ikke nye spillere og free2play spillere. Det er bare kjekt!

 

Erlend: takk! skal sjekke det ut!

Endret av Teda
Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i. Å leie en server koster ikke skjorta heller, og er ofte noe man kan fint gjøre selv, med dagens båndbredde (det gjorde jeg!)

Husker bare at jeg har hatt det veldig mye moro med 6v6 tidligere, i mer organisert form på badlands, granary, turbine, fastlane osv! Vil så gjerne inn i et slikt tf2-miljø igjen! :)

 

 

Hvis du vil triale for et div 6 6v6 team, add meg så kan vi ta det derfra :)

http://steamcommunity.com/id/lssun

 

Edit: som soldier

Endret av Issun
Lenke til kommentar

Jeg har gått litt bort i fra Lokalen sine, og nå går jeg rett og slett bare på "New game" og tar det derfra. Finner jeg servere jeg liker lagrer jeg dem i favoritter, og så bruker jeg favorittlista litt mer effektivt. Det eneste jeg krever er at den er uten masse rart som nevnt tidligere, men jeg godtar som regel hlstasx så lenge det ikke er tekstspam knyttet til det. Foretrekker også servere med RTV (Rock the vote, som muliggjør avstemning om maps).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...