Gå til innhold

Hva gjør jeg om jeg trenger mer minne???


janken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da flytter du noen av de applikasjonene du bruker som krever så mye minne over på en egen maskin / server og kjører de der.. kan ikke se noen grunn overhodet til at du skal ha bruk for 3 gig minne på et vanlig hovedkort:)

 

Hva i huleste er det du trenger mer enn 3 gig minne til?

Lenke til kommentar
Det dummeste jeg har hørt....

En kompiss kjøpte nettopp 1GB minne , jeg sa , ok , du er forberett på fremtiden...Og han surfer og spiller spiller bare.

 

Så jeg må spør , hva i hel***ete skal du med 3BG minne?

 

 

 

Hva skal jeg med det???

 

Jeg skal bruke minnet som en hardisk. Og spill tar veldig stor plass......

Tenker at noe mellom 5 og 10 gig. Er brukbart. Hvor får jeg kjøpt hovedkort som har plass til det.

 

Siden spillene altid stopper og gomler på hardisken så har jeg ikke annet valg en å legge hele spillet i minnet. Så blir det slik som SupermarioBros til nintendo. Hakker aldrig...

Lenke til kommentar

Er jo ikke så dumt det han sier da! Mere ram betyr mindre hardiskaccess som betyr raskere system. Når noe data som skal brukes ikke er i minnet må den hente det fra disken for så å legge det i minnet. Men det hentes ikke bare det som skal brukes der og. Det hentes hele blokker i slengen da en vet et mest sannsynlig ligger neste data som skal brukes i samme blokken og en får mindre hardisk aktivitet. dvs fragmentering er ikke dumt noen gange :-)

 

Men dog 3gig skulle vel holde både for deg og lommeboken din :-)

 

/steinih :-)

Lenke til kommentar
Han snakker nok om en ramdisk... da bruker man faktisk ram som hdd... så  :lol:  :lol:  til dere (håper jeg har rett)

 

 

Helt rett! Endelig en som forstår litt her....

Jeg snakker om ramdisk her.

 

Ærlig talt så trodde jeg faktisk at det var noe som de aller fleste bruker. Men der tok jeg muligens totalt feil.

 

Programmet støtter opp til 64 GB, Xp støtter bare 4 GB.

 

"A RAM drive is a portion of system memory that is set up to behave like a hard drive. To the OS, a RAM drive looks like just another drive volume.

 

Enter RamDisk, which can set up a large chunk of the memory as a drive. The size is limited only by the amount of memory in your PC. You can install an entire application into a RamDisk drive volume and run the application at the speed of memory. Imagine playing a 3-D game without the stutter that occurs when the texture data for the new scene is loaded."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...