Gå til innhold

Hva gjør jeg om jeg trenger mer minne???


janken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvilken disk har du? Har du prøvd å defragmentere disken? Er dma aktivert?

 

 

Jeg vet ikke hva dma er? Noen som kan gi en liten forklaring?

 

Jeg har en seagate 60 GB 7200 speed. Den skal være fin og ryddig.

 

Men jeg må si at det er ræva når jeg kjøper spill for så se at dem ikke fungerer skikkelig. Jeg kjøpte battlefield...hakket, kjøpte mer minne 512 DDR. Hakket fortsatt. = Jeg solgte spillet.

 

Og ja jeg har prøvd alle mulige drivere.

 

Min pc:

 

Gainward Ti/460 Geforce 3 Power Pack. Oftest overklokket.

Sy-K7V Dragon Plus

256 MB Apacer DDR minne(returnerte 512 brikken)

Seagate 7200 hardis.

 

Når dere andre spiller spill,,,kan opplever dere aldri at maskinen stopper opp og laster fra hardisken.

 

Må ærligtalt si at jeg aldri har opplevd det.

Har abit kr7a hk, 256mb ram og gf3 ti/500xp(ti200).

Prøvd å formatere disken? hadde serriøst aldri brukt mange tusen kroner på ram bare for å få et spill som du antagelig kommer til å gå lei om ikke så lenge til å gå glatt.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man setter opp en ramdisk?

 

Det er ikke så vanskelig. Du kan se på www.superspeed.com.

 

 

 

Jeg har dma tilkoblet på alt. Så nå skal jeg prøve en 4in1 driver innstalasjon for å se om det kan hjelpe.

 

 

Uansett om jeg tar på laveste av alle mulige innstillinger på spill så hakker den temmelig ofte. ca. 6 ganger i minuttet.

 

Har en god ide. Jeg kan filme spillet så kan dere selv få se hvordan det er.

Lenke til kommentar
Tanken bare slår meg..du er jomfru du?

 

Kom deg ut av huset og få deg et liv....ingen har bruk for et sånt system eller bruker så mye penger på pc uten at det skal være et substitutt for noe annet.....

 

Og hva i huleste hadde dette med noe å gjøre?

Ok, kanskje han dummet seg litt ut med ramdisk- prosjektet sitt, men dette var da unødvendig :grumpy:

 

Men over til posten.

Tror du trenger å røske litt spindelvev. Du har ikke bruk for og du vil heller aldri ha bruk for en(eller flere) ramdisk(er)! Defragmenter, formater, prøv andre drivere enn de du har prøvd til nå, lever pc'en inn til "sjekk", men ikke bruk 20k på noe du aldri kommer til å kunne utnytte!

Lenke til kommentar
Tanken bare slår meg..du er jomfru du?

 

Kom deg ut av huset og få deg et liv....ingen har bruk for et sånt system eller bruker så mye penger på pc uten at det skal være et substitutt for noe annet.....

 

Ja faktisk rett. Jeg sparer meg til jeg gifter meg.

 

Komme meg ut av huset? Du høres akkurat ut som moren min.....

 

Jeg bruker penger på det jeg mener betyr mest for meg. En pc til 50 000,- mener jeg ikke er bortkastet penger. Jeg bruker pc en gjennomsnittlig 2-3 timer per dag.

 

Siden jeg er arbeidsledig har jeg ikke penger til det akkurat nå.

 

 

Men her kan dere laste ned en video av spillet, her ser dere "hakkingen"

Lenke til kommentar

eg tror heller dere som er på jordet, fulle eller uvitenede. Det går fint og kjøre OS, SPILL OG PROGRAMER I RAMEN. Bruker du Hypber OS?

Og kjøre det i ram isteden for på disken gir jo mye bedre ytelse

 

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

er full men ja, :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Ja, blir litt overasket her selv over folk som ikke har hørt om RAMdisk(?)... Det vanligste å bruke RAMdisk til (nå til dags) er å legge alt av web caching i en RAMdisk, slik at alle spor av hvor du har vært å surfet og annet dritt ikke blir liggende på maskinen etter at du har skrudd den av. (I Amiga alderen var det helt prekert med RAMdrive nesten uansett hva man holdt på med).

 

Når det gjelder å bruke 3GB RAM til RAMdisk tror jeg ikke det er en spesielt god ide, siden 3GB strengt tatt ikke er så mye, så man ender med å bruke like lang tid til å legge opp et spill fra HD til RAM likevel. Dessuten koster 3GB RAM endel kroner. Ville heller brukt de pengene på en fet harddisk og fett AGP (8X) kort. Tror ikke du ville merke noe særlig til swapping av textures fra RAM/HD til skjermkortminne da...

 

Just my 5 cents...

Lenke til kommentar
Ja, blir litt overasket her selv over folk som ikke har hørt om RAMdisk(?)... Det vanligste å bruke RAMdisk til (nå til dags) er å legge alt av web caching i en RAMdisk, slik at alle spor av hvor du har vært å surfet og annet dritt ikke blir liggende på maskinen etter at du har skrudd den av.

 

Dette er da noe man gjør ved settinger i registry. Man kaster da ikke bort (relativt) dyrebar ram på slikt.

 

Når det gjelder å bruke 3GB RAM til RAMdisk tror jeg ikke det er en spesielt god ide, siden 3GB strengt tatt ikke er så mye, så man ender med å bruke like lang tid til å legge opp et spill fra HD til RAM likevel. Dessuten koster 3GB RAM endel kroner. Ville heller brukt de pengene på en fet harddisk og fett AGP (8X) kort. Tror ikke du ville merke noe særlig til swapping av textures fra RAM/HD til skjermkortminne da...

 

Der er vi _helt_ enig.

Lenke til kommentar
eg tror heller dere som er på jordet, fulle eller uvitenede. Det går fint og kjøre OS, SPILL OG PROGRAMER I RAMEN. Bruker du Hypber OS?

Og kjøre det i ram isteden for på disken gir jo mye bedre ytelse

 

Til opplysning: Alle programmer og deler av OS som faktisk kjøres ligger i ram. Dermot kan skjeldent brukte deler ligge på disk til de blir brukt eller mindlertidig lagt i swap-fil mens de er inaktive, imidlertid ligger alt som brukes i øyeblikket i ram, alltid. Å kjøre dette på disk ville være et stort kunsstykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...