Gå til innhold

Hva gjør jeg om jeg trenger mer minne???


janken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du må kjøpe ramdisk for at det der ikke skal koste skjorta. Aner ikke hvor man får tak i dette, men en ramdisk er ikke vanlig DDR ram :)

 

I tillegg så må du huske at i det du skrur av PCen vil all data på RAMdisken være tapt. Alt må installeres på nytt.

 

 

1.Jeg har ramdisk, kan lastes ned gratis for en prøveperiode.

Ramdisk koster ikke mer en et billig spill.

 

2. Det er ikke vanskelig å overføre savegame eller andre filer til hardisken før en slår av pc en.

 

3. Støtter ikke DDR ram?? Er dem svindlere da?

 

"Customer Comments

 

"I also have 1024MB of DDR RAM (and an AMD 1800XP - Go AMD!). Using Superspeed's Ram Disk software, I have set the size of my Ram Disk to 500MB, and still have about 335MB of free RAM left. I edit large image files in Corel PP9, which has an option to set where the swap files for Corel are stored. I set it to use drive "S", and also place image files for editing in the Ram Disk. The speed increase in opening & editing these files is awesome!

 

I have also read that an entire program can be installed in the Ram Disk - using the option for a backup file to preserve the program after shutdown - and the reported results say the app runs superfast. I have yet to try this."

 

 

SÅ...

Lenke til kommentar
Hehe, vært morsomt å kasta pagefile/swap på ramdisk! ;)

 

Det er jo mange som "skrur av " pagefila på hardisken og bruker kun minne.

Jeg har ikke fått til dette selv da, men så har jeg ikke prøvd mer en i noen minutter.

 

Men HVA SKAL JEG GJØRE.... Jeg har kun 256 MB minne nå.. men jeg klarer ikke å få spillet til å bruke det heller.

 

Jeg spiller Combat flight simulator. Mange mange ganger stopper spillet opp og leser noe helt intenst av hardisken. Kræsjer jeg må jeg vente i 5 sek 10 sek før bilder eller lyd kommer.

 

Jeg har en xp 1700 AMD CPU og et geforce 3 kort.

Lenke til kommentar

Nice med flaming 24/7.

 

du må kjøpe ramdisk for at det der ikke skal koste skjorta. Aner ikke hvor man får tak i dette, men en ramdisk er ikke vanlig DDR ram  

Jo!

Jeg har ramdisk, kan lastes ned gratis for en prøveperiode.  

Ramdisk koster ikke mer en et billig spill.

Du har noe som heter "Superspeed's Ram Disk software", men å si at du har ramdisk blir litt feil. Du har ikke ramdisk før du har ram som en disk. :)

Det er ikke vanskelig å overføre savegame eller andre filer til hardisken før en slår av pc en.  

Ja, men husk at hver gang du starter maskinen må du overføre 10-20 GB data fra harddisk til minnet. Det tar ca 10 minutter.

 

 

Men seriøst:

Memory Expansion Card (MEC) with 16 DIMMs supporting up to 32GB ECC Reg. DDR 200 SDRAM

 

6 DIMMs supporting up to 12 GB ECC Reg. DDR 266/200 SDRAM

 

6 DIMMs supporting up to 12 GB ECC Reg. DDR 266/200 SDRAM

8 DIMMs supporting up to 16GB ECC Reg. DDR 266/200 SDRAM, 2-way interleave

Supports up to 12GB of Registered DDR266/200 <- Gå for dette du.

Supports up to 12GB of Registered DDR266/200

Supports up to 12GB of Registered DDR266/200

Lenke til kommentar
Nice med flaming 24/7.

Jeg har ramdisk, kan lastes ned gratis for en prøveperiode.  

Ramdisk koster ikke mer en et billig spill.

"Du har noe som heter "Superspeed's Ram Disk software", men å si at du har ramdisk blir litt feil. Du har ikke ramdisk før du har ram som en disk. :)"

 

 

Det har du helt rett i !

 

 

Det er ikke vanskelig å overføre savegame eller andre filer til hardisken før en slår av pc en.  

"Ja, men husk at hver gang du starter maskinen må du overføre 10-20 GB data fra harddisk til minnet. Det tar ca 10 minutter."

 

Det har du også helt rett i... Men trenger jo ikke overføre mer en det en skal bruker der og da.

 

Men seriøst:

Memory Expansion Card (MEC) with 16 DIMMs supporting up to 32GB ECC Reg. DDR 200 SDRAM

 

6 DIMMs supporting up to 12 GB ECC Reg. DDR 266/200 SDRAM

 

6 DIMMs supporting up to 12 GB ECC Reg. DDR 266/200 SDRAM

8 DIMMs supporting up to 16GB ECC Reg. DDR 266/200 SDRAM, 2-way interleave

Supports up to 12GB of Registered DDR266/200 <- Gå for dette du.

Supports up to 12GB of Registered DDR266/200

Supports up to 12GB of Registered DDR266/200

 

 

Tuuusen Takk.....Dette er det jeg er ute etter :)

 

Det fungerer vel greit å bruke dem hovedkortene der til vanlig pc istede for server?

Lenke til kommentar
Jeg spiller Combat flight simulator. Mange mange ganger stopper spillet opp og leser noe helt intenst av hardisken.  Kræsjer jeg må jeg vente i 5 sek 10 sek før bilder eller lyd kommer.  

 

Jeg har en xp 1700 AMD CPU og et geforce 3 kort.

 

Hvilken disk har du? Har du prøvd å defragmentere disken? Er dma aktivert?

 

Prøv heller å finne årsaken til problemet enn å svi av 10000+ for en ramdisk sak. :)

Lenke til kommentar
du må kjøpe ramdisk for at det der ikke skal koste skjorta. Aner ikke hvor man får tak i dette, men en ramdisk er ikke vanlig DDR ram :)

 

1.Jeg har ramdisk, kan lastes ned gratis for en prøveperiode.

Ramdisk koster ikke mer en et billig spill.

 

3. Støtter ikke DDR ram?? Er dem svindlere da?

 

 

Xvani tenker nok på fysisk ramdisk som f.eks.:

 

http://www.magicram.com/2.5IDE_Flash.htm

 

Veit ikkje om slike diskar er så mykje raskare enn ein god vanlig harddisk.

 

Bent

Lenke til kommentar
Hehe, vært morsomt å kasta pagefile/swap på ramdisk! ;)

 

Det er jo mange som "skrur av " pagefila på hardisken og bruker kun minne.

Jeg har ikke fått til dette selv da, men så har jeg ikke prøvd mer en i noen minutter.

 

Men HVA SKAL JEG GJØRE.... Jeg har kun 256 MB minne nå.. men jeg klarer ikke å få spillet til å bruke det heller.

 

Jeg spiller Combat flight simulator. Mange mange ganger stopper spillet opp og leser noe helt intenst av hardisken. Kræsjer jeg må jeg vente i 5 sek 10 sek før bilder eller lyd kommer.

 

Jeg har en xp 1700 AMD CPU og et geforce 3 kort.

 

Erlig talt: Slutt å tull.

Ytelsesforbedringen suppehuet snakket om i Corel er selvsagt forlengst spist opp av tiden han bruker på å flytte data fra hard disk til Ram Disk. Gjør han seriøse arbeider på høyoppløslige bilder vil hastigheten reduseres _dramatisk_ (10 - 100 ggr) fordi det ikke er ledig ram og maskin må swappe data til disk. Selvsagt kan det være han ved helst spesielle anledninger oppnår forbedring men da er det IMNSHO programmet som er dårlig. Ram disk har i dag ingen praktisk relevans for vanlige brukere.

 

Det er i det hele tatt svært tvilsommt at du vil være i stand til å spille spillet fra Ram Disk. Antagelig må du installere det hver gang du har restartet PC.

 

Diskaktivitet er skjeldent noe problem. Med 512MB når jeg aldri taket og access mot disk under spill skjer først og fremmst mellom hver bolk når nye image og lydfiler skal lastes inn i ram.

 

Problemene dine med langsom håndtering er at du nå har for lite ram/litencpu, langsom disk eller lite ram på skjermkort. Bruk pengene på en balansert maskin som ikke har åpenbare svake ledd og drit i ramdisken.

Lenke til kommentar
du må kjøpe ramdisk for at det der ikke skal koste skjorta. Aner ikke hvor man får tak i dette, men en ramdisk er ikke vanlig DDR ram :)

 

1.Jeg har ramdisk, kan lastes ned gratis for en prøveperiode.

Ramdisk koster ikke mer en et billig spill.

 

3. Støtter ikke DDR ram?? Er dem svindlere da?

 

 

Xvani tenker nok på fysisk ramdisk som f.eks.:

 

http://www.magicram.com/2.5IDE_Flash.htm

 

Veit ikkje om slike diskar er så mykje raskare enn ein god vanlig harddisk.

 

Bent

 

nøyaktig det jeg tenkte på ja. Dvs, visste ikke at de var så trege. Dette er da en gammel modell?

Lenke til kommentar

 

Hvilken disk har du? Har du prøvd å defragmentere disken? Er dma aktivert?

 

 

Jeg vet ikke hva dma er? Noen som kan gi en liten forklaring?

 

Jeg har en seagate 60 GB 7200 speed. Den skal være fin og ryddig.

 

Men jeg må si at det er ræva når jeg kjøper spill for så se at dem ikke fungerer skikkelig. Jeg kjøpte battlefield...hakket, kjøpte mer minne 512 DDR. Hakket fortsatt. = Jeg solgte spillet.

 

Og ja jeg har prøvd alle mulige drivere.

 

Min pc:

 

Gainward Ti/460 Geforce 3 Power Pack. Oftest overklokket.

Sy-K7V Dragon Plus

256 MB Apacer DDR minne(returnerte 512 brikken)

Seagate 7200 hardis.

 

Når dere andre spiller spill,,,kan opplever dere aldri at maskinen stopper opp og laster fra hardisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...