Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!


Anbefalte innlegg

Men CS 1.6 er jo laget med mus i bakhodet, noe KZ2 ikke er. That's why.

 

Poenget til bebeluv var nok at dersom to erfarne personer spilte samme spill, så ville den som brukte musen ha en fordel på grunn av musens høyere presisjon og hurtighet. Og det er nettopp poenget med FragFX: Den lar deg bruke mus i spill som tradisjonelt sett kun har vært tilpasset spaker.

 

Nå gjenstår det å se hvor effektiv denne løsningen er i praksis, siden spillene i utgangspunktet er laget for spaker (enheten lurer antakeligvis spillet til å tro at den mottar styresignaler fra en spake), men hvis FragFX klarer å gi deg musens egenskaper i slike spill, så vil det helt klart være til fordel for den som har god erfaring med mus.

 

Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har med FPS-spilling på PC, men se for deg at du kunne spilt CS med spake: Har du sett hvor raske og presise erfarne CS-spillere er med mus? Du ville ikke hatt mye sjans dersom du stilte opp med spake, selv om du er en erfaren 'spakespiller'. Dette er nok litt av poenget som bebeluv forsøkte å få frem.

 

FragFX er skapt av feiginger uten aim for feiginger uten aim.

 

Bortsett fra at dette er en ganske dum påstand, så har det ingenting med feighet å gjøre, men heller det at konsoller tradisjonelt sett ikke har vært musestyrt slik som PC'er. Det har heller ikke vært noe skrikende behov for musestyring, med tanke på den typen spill som har florert mest på konsoller historisk sett.

 

Men dette har forandret seg etter at FPS-spill ble mer vanlige på konsoller, og det er kanskje bare et tidsspørsmål før mus og tastatur blir mer utbredt (men neppe like utbredt som på PC'er). Dagens avanserte konsoller er tross alt ikke bare spillmaskiner, men også mediasentre der det er kjekt å kunne taste på et tastatur eller peke med en mus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hal9k: Okey, men hvorfor kan man da ikke bare holde seg til PC? Jeg syns også at det er feigt å bruke en litt mer overlegen kontroll, mens andre "vanelige" mennesker bruker standard. Hvis man ikke liker PS3 kontrolle, stick to PC: Har møtt noen med FragFX, på COD for eksempel. Ser på Killcam at det der hadde aldri vært mulig med analoger. "Dust, gå å spill COD på PC...".

 

Hvertfall det jeg mener. Det er ingen dum påstand.

Lenke til kommentar
No har eg prøvd 100 ganger å kjøpe spillet på lefdal.no, men det kommer opp noe feil og at den ikke ble registrert hver gang. Noen som vet om det kommer til å koste 399 i butikkene på elkjøp også? eller er det bare forhåndsbestillingene?

 

Håper jeg kan få en av de 99 som blir til overs :)

Lenke til kommentar

De sa i Skate 2 tråden også at det skulle være samme prisen på nettet som i butikken. Men når eg kom til butikken var den for 599. Prøvde å forklare damen i kassen der at det stod på nettet at det koster 399 (eller hva det nå kostet). Men då sa hun at det ikke trengte å stå på alle (det et jo en grund til at det står internettpris på noen ting og ikke på andre ting?) Så sa hun at grunnen til at det koster mindre på nettet er fordi at det er 100 kr i frak. Hun var så full i bull at jeg kommer ikke over det :ermm:

Det er hun som har stått i kassen hver gang jeg har vært der, så står prisen i noe blad eller noe slikt som de har i butikken som jeg kan vise til hun?

Lenke til kommentar

Heh, fikk en merkelig leveringsendring fra Gamezone nettopp:

 

Killzone 2 (PS3)

Bekreftet levering: 11.02.09 (Ikke levert)

 

På ordrehistorikk-siden på Gamezone.no står det 23.02.2009 som bekreftet dato for Killzone 2 (dvs. i dag), men ellers på siden står det at de får det inn på lager 25.02.2009 (ubekreftet).

 

Jajaja.

 

Tror jeg avbestiller dersom de ikke har fått det inn på lager og sendt det ut i løpet av morgendagen, og heller bare kjøper det i butikk på torsdag.

Lenke til kommentar
No har eg prøvd 100 ganger å kjøpe spillet på lefdal.no, men det kommer opp noe feil og at den ikke ble registrert hver gang. Noen som vet om det kommer til å koste 399 i butikkene på elkjøp også? eller er det bare forhåndsbestillingene?

 

Håper jeg kan få en av de 99 som blir til overs :)

 

 

er egentlig litt redd for at det blir det :p spesielt med tanke på at det er moren min sitt kort og at eg nettopp har klart å få hun til å låne meg kortet så eg kan kjøpe ting på nettet. Men det er jo 30 dagers returrett på elkjøp, så :p

Lenke til kommentar
hal9k: Okey, men hvorfor kan man da ikke bare holde seg til PC?

 

Vel, hvis du vet om spill som Killzone 2 eller MTGS 4 er tilgjengelig for PC, så vil jeg gjerne vite det :)

 

Jeg syns også at det er feigt å bruke en litt mer overlegen kontroll, mens andre "vanelige" mennesker bruker standard.

 

Jeg synes ikke det nytter å tenke slik: Hva med de som bruker slåss-stikker i slåssespill som f.eks. Street Fighter 4 (istedetfor den vanlige PS3-kontrollen), ratt og girspaker i bilspill , eller de som bruker flystikke (joystick) i flysimulatorer? Man bruker jo helst det redskapet som egner seg best for den typen spill man spiller.

 

Hvis man ikke liker PS3 kontrolle, stick to PC:

 

Tro meg, jeg foretrekker å spille FPS-spill på PC, men som nevnt finnes det en rekke bra spill som dessverre ikke finnes på PC. Hvis et FPS-spill finnes på både konsoll og PC (som f.eks. COD 4), så velger PC-utgaven. Ikke bare på grunn av musestyringen, men også fordi maskinen jeg har er kraftigere enn en PS3 (dersom utviklerne har gjort jobben sin så vil også PC-versjonen utnytte den raskere maskinvaren).

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til å spille dette spillet med FragFX

 

mmm. :)

 

 

fragfx_large_1.jpg

 

 

Spilte akkurat igjennom demoen med den der nå. Kan ikke si jeg er så vedlig frelst. Knapper osv funker bra. Men den har liksom litt lav sens, selv om den ikke har det. Det tar lang tid å snu seg rundt, men samtidig er sikte veldig utsatt for selv små bevegelser. Sens satt til max. Regner med jeg må løfte musa 3 ganger bare for å snu meg 180 grader.

 

Men topp demo da. Dette spillet skal skaffes!

Lenke til kommentar
Spilte akkurat igjennom demoen med den der nå. Kan ikke si jeg er så vedlig frelst. Knapper osv funker bra. Men den har liksom litt lav sens, selv om den ikke har det. Det tar lang tid å snu seg rundt, men samtidig er sikte veldig utsatt for selv små bevegelser. Sens satt til max. Regner med jeg må løfte musa 3 ganger bare for å snu meg 180 grader.

 

Jeg vil ikke starte noen lengre diskusjon omkring FragFX eller mus vs. kontroller her i denne tråden, siden den tross alt handler om Killzone 2.

 

Men har du lest denne omtalen (har ikke testet FragFX selv, vil bare gjøre deg oppmerksom på at du kan ha oversett noe):

 

"Great Controller if you READ THE MANUAL":

http://www.amazon.com/Playstation-3-fragFX...r/dp/B000S14FNO

 

People who have stated the controller is jerky did not read the manual. You need to adjust the game's sensitivity to max (or slightly below) before adjusting the sensitivity on the controller. ...
Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til å spille dette spillet med FragFX

 

mmm. :)

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforfragfx_large_1.jpg

 

 

Spilte akkurat igjennom demoen med den der nå. Kan ikke si jeg er så vedlig frelst. Knapper osv funker bra. Men den har liksom litt lav sens, selv om den ikke har det. Det tar lang tid å snu seg rundt, men samtidig er sikte veldig utsatt for selv små bevegelser. Sens satt til max. Regner med jeg må løfte musa 3 ganger bare for å snu meg 180 grader.

 

Men topp demo da. Dette spillet skal skaffes!

 

Skru opp sensitivity! :D

Lenke til kommentar

Normalt ville jeg ikke kjøpt spill som Killzone 2, men omtalene så langt har vært såpass bra at jeg må kjøpe det :) Jeg ble ganske skuffet over Halo på Xbox for noen år tilbake og etter det tenkte jeg at FPS-spill på konsoll skal jeg holde meg langt unna. MGS 4 endret imidlertid på dette, siden det hadde et styresystem som jeg synes fungerte greit med PS3-kontrollen (selv om en mus hadde vært å foretrekke. Spillet var dessuten fantastisk bra).

 

Jeg håper utviklerne har gjort en bra jobb med lydeffektene (har allerede en viss ide om hvor bra grafikken er): I altfor mange FPS-spill er lyden av våpen som avfyres altfor pinglete (de som har vært i forsvaret og som har skutt med automatrifler føler kanskje det samme). Våpenlydene mangler ofte dynamikk og utnytter ikke dypbassområdet (hjemmekinoanlegget mitt er ikke kilden til problemet her, fordi dynamikken er tilstede når jeg ser på film. Kjør Die Hard 4 på Blu-Ray med DTS-HD MA-lyd på et bra hjemmekinoanlegg, så skjønner dere hva jeg er ute etter...). Skal bli spennende å høre hvor bra lydbildet er i KZ2.

Lenke til kommentar
hal9k: Okey, men hvorfor kan man da ikke bare holde seg til PC? Jeg syns også at det er feigt å bruke en litt mer overlegen kontroll, mens andre "vanelige" mennesker bruker standard. Hvis man ikke liker PS3 kontrolle, stick to PC: Har møtt noen med FragFX, på COD for eksempel. Ser på Killcam at det der hadde aldri vært mulig med analoger. "Dust, gå å spill COD på PC...".

 

Hvertfall det jeg mener. Det er ingen dum påstand.

 

 

blir jo det samme som at noen spiller Street Fighter 4 med sånn arcade-stikke..

 

Er enig i at folk får fordel med FragFX, men det er så forrykende liten andel av spillerne som har den, så who cares.. Om en pc spiller har lyst å nyte et så fantastisk spill som Killzone2 så la nå dem få lov til det!

 

Jeg husker når jeg spillte Restistance1 for første gang.. jeg synest det var et helt tragisk dårlig spill, opplevelsen min ble HELT ødelagt av at jeg var helt ubrukelig med stikke og aldri hadde spillt gjennom et spill med stikke før.. Dette har jo endret seg, men jeg har ingen problemer med å forstå at noen foretrekker å spille med FragFX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...