Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!


Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det gjør så mye, stiller du sensitiviteten opp så bruker han like lang tid på å snu seg rundt som det en vanlig person vil gjøre hvis en snur seg i vanlig fart uten å rushe. FPS på konsoll er generelt litt tregt spør du meg. Det som kanskje irriterte meg mest var det at det ikke var noe alternativ for Cover Hold, altså å bare trykke L2 for å feste seg på veggen og trykke igjen for å gå fra. Ellers var demoen fin, men kort, jeg likte alle detaljene som er med i spillet. Dette blir nok et kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del synes jeg kontrollen er utrolig kul, som det har blitt sagt så er den helt ulik det man finner i COD, bioshock, halo etc... Jeg klarer ikke helt å skjønne hva som er så galt med at spillet skiller seg ut fra andre, når det fungerer helt fint. Har spilt gjennom demoen rundt 20 ganger nå og jeg blir ikke lei :D Håper inderlig ikke at det kommer en patch som gir oss COD4 gameplay, degt er en grunn til at jeg kjøper et nytt spill og ikke spiller de gamle. Det betyr heller ikke så mye om det er realistisk eller ei så lenge det er gøy å spille.

Lenke til kommentar

Orket ikke å lese igjennom alle postene så ha meg unnskyldt hvis dette blir tatt opp på nytt.

Det jeg lurer på er om det vil bli et problem å spille som (husker ikke hva de heter) de med "røde øyne" når man spiller multiplayer.. blir det lett å se disse fra lang avstand?

Lenke til kommentar
Orket ikke å lese igjennom alle postene så ha meg unnskyldt hvis dette blir tatt opp på nytt.

Det jeg lurer på er om det vil bli et problem å spille som (husker ikke hva de heter) de med "røde øyne" når man spiller multiplayer.. blir det lett å se disse fra lang avstand?

ISA (de snille folka) har blå lys på uniformen sin så begge har en svakhet når det gjelder synlighet.

 

EDIT: Ops too late

Endret av SpyHunterX
Lenke til kommentar

 

Etter å ha plukket opp Killzone 1 og nylig rundet dette på PS2 soft emulatoren så var det på tide å teste ut Killzone 2 demoen.

Mildt sagt den innfridde alle forventingene mine, dog desverre alt for kort.

Begynner å bli en liten gåte for meg om Marius røkte marihuana når han skrev den anmeldelsen for Gamer.no

 

I og med jeg nettop har spillt KZ1 så kan jeg si at det føltes "riktig" i forhold til 1eren, ser at et par personer har klaget på at man snur for sakte rundt, men du kan jo prøve å snu rundt fort med et våpen og ha en någenlunde grei peiling på hva du sikter på, tipper du ender på å peke våpenet 90 grader bort fra det målet du ønska å sikte på.

 

Men ser klart behovet for å bevege seg / snu seg raskt som vi har arvet fra pcen, det er litt "weird" å spille med håndkontroller vs mus, men det går da greit etter hvert som man får teken på det.

 

Blir nok så jeg kjøper dette spillet ja.

 

 

Det er faktisk ikke riktig. Av samme grunn som at en "holder" peke fingeren langs pistol-løpet, når en sikter, er av den enkle grunn at fingeren mer eller mindre peker nøyaktig på målet, uansett avstand.

 

På lik linje er det med en automatrifle. Kolben hviler inne i armhulen, mens andre arm styrer våpenet hurtig. Om en vender 180 grader, rett rundt, så vil overraskende nok se at våpenet peker akkurat der du fokuserer.

 

Dette er noe en lærer etter å ha gjennomført den del SIBO i militæret (Strid i bebodd område) Om Elite soldaten du er i spillet ikke mestrer dette, så er han helt ubrukelig til å utføre oppgavene sine.

 

Og det er akkurat dette som irriterer meg noe voldsomt med de trege kontrollene i Killzone 2. De fjerner en hver form for realisme-bevegelse (Som eksisterer i mer eller mindre alle skyte spill, inkl. Dritt spillet Halo 3), og får siktingen bare til å fremstå som seig, dårlig og lite brukervennlig.

 

Jøss, og her drar du opp treninga du fikk fra forsvaret uten egentlig å tenke på at om du snurrer for fort så snurrer du forbi målet, og dette var poenget.

I og med at X og Y axis kan justeres på så kan man jo øke denne hastigheten, tror nok det er mer et forsøk på å gjøre siktinga bedre pga begrensningene til ps3 kontrolleren og forhåpentligvis så kan dette finjusteres enda mer til retail.

 

Jeg forstår derimot frustrasjonen din, sitter man mye med fps spill på pc så er det veldig uvant å gå over til kontrolleren til konsoll og det gjør jo det ikke bedre at selve siktinga er variabel fra tittel til tittel.

 

Snu for fort rundt?? Det handler vel om å snu NORMALT rundt, og ikke snu seg som om en veier 60 tonn, med begge beina boltrer fast i bakken, mens en fyr på 160 kg sitter på skuldrene dine.

En bruker pokker meg ikke nesten 2 sekunder for å snu seg 90 grader.

 

I virkeligen, så er det vel ikke noe som heter å snu seg for fort rundt,da en skal ha en elendig kooridinasjon/være dritings for å klare det, mens en er fokusert på en oppgave.

 

Våpenet går alltid med hode... Øyne.. Fokuset... I tillegg har en sidesyn... I spillet, så snur en seg tregt som sirup, og det tar for lang tid, om en skal ta hel omvending.

Det føles mer som å styre en bakke Turret, enn en person.

 

Og min trening trekkes inn, da dette er det nærmeste å sammenligne med, når det kommer til realisme. At i tillegg 99% av alle spill behersker dette bedre (Inkl. Konsoll spill), enn hva Killzone 2 gjør, så forteller det litt mer om valget utviklerene har tatt her.

 

 

Spill et annet spill da.

Lenke til kommentar
Kan jeg få høre litt mer whining ?

 

 

EDGE Gir KZ2 7/10

 

Ingen grunn til å whine.

Artikkelen er da langt ifra det som ble skrevet av marius. Og jeg kan tildels forstå at hvis artikelforfatter kun har spillt singleplayer for det meste at han ikke verdsetter spillet like mye som noen som fikk testet dette like bra ut.

Forsåvidt helt greit skrevet ellers.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Edge pleier alltid å score spill på Playstation-formatene altfor lavt, etter min mening.

 

De er litt mindre kritiske på å gi høye score på spessielt Nintendo og til en mindre grad Xbox, synes jeg.

 

Foruten LBP, så må du helt tilbake til det aller første GT-spillet på PS1, for å finne ett spill på Playstation-plattformene med perfect score, mens de hagler inn jevnt og trutt på Nintendo og Xbox, i Edge.

 

 

 

NES:

Super Mario Bros. - 10

 

Nintendo 64:

 

Super Mario 64 - 10

The Legend of Zelda: Ocarina of Time - 10

 

Nintendo Wii:

Super Mario Galaxy - 10

 

Xbox:

Halo - 10

 

Xbox 360:

Halo 3 - 10

Gears of War 2 - 9

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts - 7

 

Multiplatform:

Grand Theft Auto IV - 10

The Orange Box - 10

Left 4 Dead - 9

Bioshock - 8

Mass Effect - 7

Fallout 3 - 7

Assasins Creed - 7

Mirrrors Edge - 7

 

PS1:

Gran Turisimo - 10

 

PS2 10'ere: Ingen

God of War - 8

God of War II - 7

 

PSP:

Grand Theft Auto: Liberty City Stories - 8

God Of War: Chains Of Olympus - 7

Wipeout Pulse - 7

 

PS3:

Little Big Planet - 10

Ratchet & Clank: Tools of Destruction - 8

Uncharted: Drake’s Fortune - 8

MGS4 - 8

Warhawk - 8

Motorstorm: Pacific Rift 7

Valkyria Chronicles - 7

Gran Turismo 5 Prologue - 7

Killzone 2 - 7

Resistance 2 - 6

Heavenly Sword - 6

Socom Confrontation - 5

Folklore: 5

Eye of Judgement: 4

 

 

 

Synes egentlig ikke at det er så galt at dem får lave score så lenge dem er konsekvent, og leserene er klar over det og at de gir gode grunner i reviewene. :)

Ingen problem med at Killzone 2 blir 7, når du tenker på at ett fantastisk spill som MGS4 er 8. :p

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Det er jo som sagt flere ganger, bare bytte kontroll alternativer.

 

men det er ikke mulig å sette opp selv?

har du sett pa oppsettene? er en haug a velge mellom..

jeg bruker et som er likt deadspace og resistance2

 

HAr ikke sett veldig godt etter, men jeg ser etter noe som ligner på COD oppsettet hvor man sikter med L1 istedet for R3. Mulig jeg har blingsa, men synes ikke jeg så et sånt opsett. COD sitter altfor langt inne hos meg =P

Lenke til kommentar
Det er jo som sagt flere ganger, bare bytte kontroll alternativer.

 

men det er ikke mulig å sette opp selv?

har du sett pa oppsettene? er en haug a velge mellom..

jeg bruker et som er likt deadspace og resistance2

 

HAr ikke sett veldig godt etter, men jeg ser etter noe som ligner på COD oppsettet hvor man sikter med L1 istedet for R3. Mulig jeg har blingsa, men synes ikke jeg så et sånt opsett. COD sitter altfor langt inne hos meg =P

 

 

''Alternative 2'' ligner veldig på Cod. ;)

Lenke til kommentar

Synes Alternative 2 funker bra, med button hold aktivert, slik at sikte kun er inne når eg held inne knappen...

 

litt uvant å bruke L2 til å gå i dekning, og L1 til å sikte, blir ein del fingergymnastikk og kordinasjon som skal sitte, men det går seg vel til. Er ikkje første FPSen akkuratt, hehe. ;) KZ2 er ikkje eit spill for casual gamers eller Ninentards..;)

 

EDIT: forresten, viss nokon ønskjer å vite kva ein ps3 fanboy er: ;)

 

Yet another xbot tirade against the PS3. Just cuase your used to your gay left 4 dead doesn’t mean you need to compare it to an incredible groundbreaking and amazing game like killzone 2. And the PS3 was built for FPSs just as much as it was built for every type of game and handles it better than the stupid RROD machine. You forgot to mention in review that you didn’t have to worry about it red ringing in the middle of playing. That alone should make it better then anything on the gaybox 360. You just need to admit that killzone 2 is the best game ever made in the history of mankind instead of being loyal to your true system of choice.

 

 

LINK

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...