Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid morsomt å se tester med 1 eller flere raid kontrollere, de burde ha hatt den nye 9265 kontrolleren :)

 

Benchmarkreview testen var forsåvidt verdt å lese men det er noe merkelig med iometer testene.

Jeg har merket lignende tall på egen Vertex 3 og jeg har ikke funnet ut av hvorfor, det som er klart er at man bør boote etter å ha opprettet testfilen. (første kjøring etter at den er opprettet gir som regel for høye resultater)

Tallene for Vertex 3 er også best-case da det brukes komprimerbare data.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Vertex 3 til mitt nye Sandy Bridge oppsett, men er litt usikker på Marvell-kontrolleren som sitter på dette brikkesettet.

 

Er det rett hvis jeg har forstått det sånn at denne kontrolleren er bedre enn den som satt på X58-kortene (9128)?

 

Vil jeg få utnyttet ytelsen til Vertex 3 i noen grad, hvis jeg bruker den gamle 9128-kontrolleren på mitt Asus P6X58D-E?

 

Å et siste spørsmål: Kommer ikke Intel med en egen 6Gb/s-kontroller snart?

Lenke til kommentar

Marvellkontrolleren er stort sett lik, det er vel bare mulighet for fler porter...

 

Intel SB har to native Intel 6G porter, så du trenger ikke etterlyse disse lenger og du har dem allerede... :thumbup:

Takk for svar :) Det med intel-portene var jeg alldeles ikke klar over. Så da er Vertex 3 et fornuftig valg til dette brikkesettet? (jeg bryr meg ikke om prisen)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Marvellkontrolleren er stort sett lik, det er vel bare mulighet for fler porter...

 

Intel SB har to native Intel 6G porter, så du trenger ikke etterlyse disse lenger og du har dem allerede... :thumbup:

Takk for svar :) Det med intel-portene var jeg alldeles ikke klar over. Så da er Vertex 3 et fornuftig valg til dette brikkesettet? (jeg bryr meg ikke om prisen)

 

6 GB portene til Intel er de som er i annen farge. Det har vært det på de HKene jeg har sett på.

Lenke til kommentar

Spurte om dette under min "kjøpe ny pc"-tråd, men tenker at det er like greit å slenge inn spørsmålet her:

 

"Er det noen alternativer i samme prisklasse som OCZ Vertex 3 som har i nærheten av like bra specs/ytelse? Virker som at det er vanskelig å skaffe seg Vertex 3 siden de er veldig populære. Er det ingenting som kan måle seg så venter jeg like gjerne til de er på lager."

 

Mvh.

Espen Andreassen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...