Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Noen andre som har fått en 25nm-versjon av OCZ her? Hvordan kan jeg gå fram for å returnere? Vet ikke helt hva jeg kan bruke som evt grunn om jeg kontakter stedet jeg kjøpte den fra. Faøsk reklame? Ettersom den ikke leverer lovte hastigheter i det hele tatt?

 

Faen ta, nå ble jeg skuffa over OCZ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre som har fått en 25nm-versjon av OCZ her? Hvordan kan jeg gå fram for å returnere? Vet ikke helt hva jeg kan bruke som evt grunn om jeg kontakter stedet jeg kjøpte den fra. Faøsk reklame? Ettersom den ikke leverer lovte hastigheter i det hele tatt?

 

Faen ta, nå ble jeg skuffa over OCZ.

 

Leser du litt tilbake i tråden, evnt. i SSD Benchetråden, så ser du flere snakke om at OCZ gir bytte til en annen SSD, mer info finner du på OCZ's forum.. Det er også mulig nettbutikken kjenner til dette og er behjelpelig med dette..

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg flyttet OS'et (windows7) til ssd på enklest mulig måte? hdd skal være i pc'n tili pc'n og ssd i dvd-skuffen. Skal ikke reinstallere pc'n, kun flytte OS'et til ssd disken.

takker for svar :)

 

Jeg valgte å investere 20$(eller var det 29$) i Paragon Migrate. Det var vel verd pengene, jobben ble gjort på 10 minutter. 0 problemer, bare husk å endre disk rekkefølgen i Bios før oppstart på ny disk.

 

 

Jeg var en av de uheldige som fikk OCZ disk med feil størrelse og hastighet. Velger å returnere den til Dustin, da de ikke har noen mulighet til å bytte den slik OCZ ønsker. Antar at det blir en Intel X-25 M istedet. For mye hazzel å sende disken til OCZ.

 

PS: Jeg informerte Dustin på torsdag at de har feil spec. på denne disken(Sendte over link til info fra OCZ), men de har fremdeles ikke valg å endre spec. på sine sider. Synd for dem, det blir jo kun flere returer av slikt(og sure kunder).

Endret av brg
Lenke til kommentar

Jeg valgte å investere 20$(eller var det 29$) i Paragon Migrate. Det var vel verd pengene, jobben ble gjort på 10 minutter. 0 problemer, bare husk å endre disk rekkefølgen i Bios før oppstart på ny disk.

 

 

Jeg var en av de uheldige som fikk OCZ disk med feil størrelse og hastighet. Velger å returnere den til Dustin, da de ikke har noen mulighet til å bytte den slik OCZ ønsker. Antar at det blir en Intel X-25 M istedet. For mye hazzel å sende disken til OCZ.

 

PS: Jeg informerte Dustin på torsdag at de har feil spec. på denne disken(Sendte over link til info fra OCZ), men de har fremdeles ikke valg å endre spec. på sine sider. Synd for dem, det blir jo kun flere returer av slikt(og sure kunder).

Takk for hjelp :)

Lastet ned trial versjonen. Den sier at jeg trenger minimun 250Gb minne for å ta backup, men jeg skal jo ikke ta alt, bare selve OS'et. Jeg har satt ssd disken inn i dvd rommet men den kommer ikke opp hvis jeg går inn på min datamaskin (skal den det?). Det ser ikke ut som om pc'n finner ssd disken..og hvordan velger jeg at programmet kun skal ta OS'et? :)

Endret av Breni
Lenke til kommentar

Siden disken er uformatert vil den vel ikke komme opp under min datamaskin.

 

I programmet kom den opp som alternativ til hvor jeg skulle kopiere dataene. Siden jeg fra før hadde en 80 gb partisjon for OS, så overførte jeg alt i en operasjon. Men jeg forstod det slik at programmet gir deg valgmuligheter hvis du har masse annet på samme partisjon, uten at jeg har sjekket dette selv.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt c300 64GB*3 i raid0 som OSdisk på et p55 chipset hk siden 9 september.

Eneste vedlikehold jeg har gjort er å av og til la den stå på men logga ut av win 7 mens jeg er på jobb for at Garbagecollection skal få tid til å kjøre skikkelig.

 

Bruk av disk har gått opp mot 120-130GB på det meste

 

Default bechmark 8.9.2010

crystallatestintel.png

 

 

Default benchmark 4.4.2011

crystal04-04-2011.png

 

 

Ser ikke ut som mangelen på Trim i raid er noe problem for c300 diskene.

Endret av Supradog
Lenke til kommentar

Akkurat slik er det for meg også med c300 i raid. De holder seg veldig bra uten trim :thumbup:

Hvilken firmware bruker dere?

 

 

Ang. Paragon programmet. Er det noen her som har forsøkt å bruke det til å rette opp "partition alignement" som har blitt feil i XP, med dette programmet? Forstod at det har den funksjonen. Og vil man da miste data?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da fikk jeg til å få OS'et over på ssd disken som sitter i dvd-lomma. Brukte "paragon" som brukeren "brg" anbefalte.

Finnes det noen måte å sjekke at alt fungerer som det skal osv, så jeg vet at jeg ikke har gjort noe feil osv?

Klarte forresten å stille inn slik at jeg bare har 58gb plass totalt på ssd disken istedenfor 128 gb..hvordan endrer jeg det tilbake? :)

Endret av Breni
Lenke til kommentar

Da fikk jeg til å få OS'et over på ssd disken som sitter i dvd-lomma. Brukte "paragon" som brukeren "brg" anbefalte.

Finnes det noen måte å sjekke at alt fungerer som det skal osv, så jeg vet at jeg ikke har gjort noe feil osv?

Klarte forresten å stille inn slik at jeg bare har 58gb plass totalt på ssd disken istedenfor 128 gb..hvordan endrer jeg det tilbake? :)

 

Hvis du bruker Vista/7, kan du utvide partisjonen i Diskbehandling/Disk Manager.

 

Du kan sikkert benytte Paragon-programmet også, se etter 'Extend Partition'.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg flyttet OS'et (windows7) til ssd på enklest mulig måte? hdd skal være i pc'n tili pc'n og ssd i dvd-skuffen. Skal ikke reinstallere pc'n, kun flytte OS'et til ssd disken.

takker for svar :)

 

Jeg valgte å investere 20$(eller var det 29$) i Paragon Migrate. Det var vel verd pengene, jobben ble gjort på 10 minutter. 0 problemer, bare husk å endre disk rekkefølgen i Bios før oppstart på ny disk.

 

 

Jeg var en av de uheldige som fikk OCZ disk med feil størrelse og hastighet. Velger å returnere den til Dustin, da de ikke har noen mulighet til å bytte den slik OCZ ønsker. Antar at det blir en Intel X-25 M istedet. For mye hazzel å sende disken til OCZ.

 

PS: Jeg informerte Dustin på torsdag at de har feil spec. på denne disken(Sendte over link til info fra OCZ), men de har fremdeles ikke valg å endre spec. på sine sider. Synd for dem, det blir jo kun flere returer av slikt(og sure kunder).

Hvorfor en Intel X-25 M? Er ikke Intel 320 bedre til omtrent samme pris?

Lenke til kommentar

Da har Crucial kommet med prisene på M4.

 

512GB = 1000$

256GB = 500$

128GB =250$

64GB = ennå ikke klare

 

Link

 

120gb --> 250 * 6 * 1,25 ~ ca pris på 1899,- i butikk da. Priser seg en plass mellom G3 og Vertex 3. Det tror jeg er smart.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...