Gå til innhold

Nokia N97 i dag?


Mr. P

Anbefalte innlegg

Jo, N95 kostet i overkant av kr 6.000 da den kom ut. Jeg forhåndsbestilte fra Amentio -- som jeg mener var billigst på prisguide.no -- og jeg betalte like under kr 6.100. Hvis det generelle prisleiet var på ca kr 5.500, så ville det vært fullstendig uhørt om Amentio lå kr 600 over dette. Du tar altså feil.

 

Når det gjelder prisen på N97, så er dette selvfølgelig åpent for videre spekulering. Mitt beste argument for at den kommer til å koste rundt kr 7.000 (eller rett i underkant av dette), er at komplett.no foreløpig har satt prisen til kr 7.300 (og PCkiosken langt over dette). Det er naturlig at de legger prisen litt høyere enn hva de forventer at den kommer til å koste (for å ikke ende opp med tap på forhåndsbestillingene), men jeg tror i hvert fall at komplett.no har erfaring nok til å vite hvilket leie prisen kommer til å ligge i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Peppep: Jeg ser ikke hvordan lenkene dine forteller noe om prisen når de var nye? Ingen av grafene går helt tilbake til lanseringstiden.

 

Symbian_Pro: Prisen på toppmodellene til Nokia har gradvis økt over årene, i likhet med det meste annet. N95 var dyrere enn N80, som var dyrere enn forgjengeren, som igjen var dyrere enn forgjengeren... Om jeg ikke husker helt feil kostet vel f.eks. Nokia 6600 bare 4,5k når den var ny.

 

Samtidig er det viktig å huske at konkurransen er hardere enn før. Mens Nokia tidligere har vært ganske alene på hightechtoppen er det nå sterk konkurranse, spesielt fra Samsung og til en viss grad HTC. Dette bør ha innvirkning på prisen.

 

Så, jeg argumenterer litt frem og tilbake og vi er ikke klokere enn vi var før jeg begynte å skrive :p Den som venter får se. Det blir i hvert fall en kanon mobil!

Lenke til kommentar
Jo, N95 kostet i overkant av kr 6.000 da den kom ut. Jeg forhåndsbestilte fra Amentio -- som jeg mener var billigst på prisguide.no -- og jeg betalte like under kr 6.100. Hvis det generelle prisleiet var på ca kr 5.500, så ville det vært fullstendig uhørt om Amentio lå kr 600 over dette. Du tar altså feil.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=722615

Nokia N95, 5459 kr fra CDON.com februar 2007

 

Når det gjelder prisen på N97, så er dette selvfølgelig åpent for videre spekulering. Mitt beste argument for at den kommer til å koste rundt kr 7.000 (eller rett i underkant av dette), er at komplett.no foreløpig har satt prisen til kr 7.300 (og PCkiosken langt over dette). Det er naturlig at de legger prisen litt høyere enn hva de forventer at den kommer til å koste (for å ikke ende opp med tap på forhåndsbestillingene), men jeg tror i hvert fall at komplett.no har erfaring nok til å vite hvilket leie prisen kommer til å ligge i.

Dette har nok ikke så mye med erfaring å gjøre. Bergsala har ikke kommet med noen endelig pris, så dette er ikke annet enn en ren gjettelek. Først når det nærmer seg release og flere nettbutikker får den til forhåndsbestilling vil vi vite hva den koster.

 

Symbian_Pro: Prisen på toppmodellene til Nokia har gradvis økt over årene, i likhet med det meste annet. N95 var dyrere enn N80, som var dyrere enn forgjengeren, som igjen var dyrere enn forgjengeren... Om jeg ikke husker helt feil kostet vel f.eks. Nokia 6600 bare 4,5k når den var ny.

Det er sant, men N80 kostet 5300kr på elprice ved release. Dette er ikke store forskjellen fra 5500kr som N95 kostet. Jeg husker ikke nøyaktig hva 6600 kostet på nettet, men du har nok rett i at det var under 5000. Jeg husker bare at jeg så den til 6000kr på Elkjøp flere måneder etter release :p

 

Men spør dere meg vil det være galskap å slippe denne til 7000 i disse harde tider. De er nødt til å konkurere med iPhone og det klarer de bare om de presser prisen til under 6000.

Lenke til kommentar
Peppep: Jeg ser ikke hvordan lenkene dine forteller noe om prisen når de var nye? Ingen av grafene går helt tilbake til lanseringstiden.

Du har rett, jeg tenkte ikke over det og gikk ut i fra at de gikk helt tilbake. (Men prisen var langt fra 6000 da jeg kjøpte telefon høsten '07, og blant annet vurderte N95v2 - og N95 var jo billigere enn den igjen.)

Lenke til kommentar
Har lett en del rundt etter release dato på denne, og eneste nye jeg finner er fra 27. februar hvor de sa den kommer 23. juni

 

Virker litt vel lenge, med tanke på at denne mobilen er lansert for en god stund siden

Det er ikke noe klar dato enda, men juni er måneden.

Telefonen er mer eller mindre ferdig når det gjelder hardware, men det er pussing på grensesnitt, widgets og generell funksjonalitet som gjenstår.

 

Om man legger til grunne hvor ferdig mobilen virker på videoer av den per i dag bør den være rimelig feilfri programvaremessig i juni :)

Lenke til kommentar

Nokia, som alle andre, har varierende tider mellom presentasjon og lansering. Modeller som E71, E75, E66 og N82 kom på markedet rundt 1 mnd etter presentasjon. Andre modeller, som N97, drøyer lenger. Sånn er det hos alle produsenter.

 

Får bare satse på at den som venter ikke gjør det forgjeves :)

 

GENSER

Lenke til kommentar
Nokia, som alle andre, har varierende tider mellom presentasjon og lansering. Modeller som E71, E75, E66 og N82 kom på markedet rundt 1 mnd etter presentasjon. Andre modeller, som N97, drøyer lenger. Sånn er det hos alle produsenter.

 

Får bare satse på at den som venter ikke gjør det forgjeves :)

 

GENSER

Kansje like greit å vente slik at mobilen jeg har nå i hvert fall blir over 1 år gammel før den byttes ut (er vel egentlig et år allerede).

Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=722615

Nokia N95, 5459 kr fra CDON.com februar 2007

Det var før CDON visste hva denne telefonen kom til å koste. Blir det samme som at jeg om to år sier at N97 kostet £480 da den var ny, for så å linke til innlegget mitt hvor jeg påpekte at Play.com tok imot forhåndsbestillinger til denne prisen. Den endelige prisen da butikkene rundt omkring begynte å få N95 på lager, var rundt kr 6000 hos de billigste (uten subsidiering).

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor det er så lite info om N97 på Nokia sine sider. De bruker jo også å ha info om kommende modeller.

 

Lurer på en del småting ang denne telefonen jeg gjerne vil ha "svar fra nokia" på.

 

Ser at noen spekulerer i at det skal gjøres endringer i telefonen, men det meste må da være "bestemt" og det må være en go del info som kunne stå på Nokia sine sider..

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Hva er det du lurer på, da?

 

Kan ikke komme på noe særlig annet CPU og nøyaktig lanseringsdato som er usvart.

 

Dersom dette stemmer så er det jo merkelig at telefonen ikke ligger under kommende modeller slik som andre lanserte telefoner gjør har gjort.

 

Det som står igjen for min del er å få ting bekreftet av Nokia, føler meg ikke sikker før det..

Lenke til kommentar

Håper så sinnsykt på at Nokia N97 kommer med samme prosessor som Nokia E55.. Da kjøper jeg denne med engang den er tilgjengelig, betaler lett 7000 også.. har den 369mhz så er det nesten så jeg kjøper en E90 for andre gang.. Savner Symbian og ett stort qwerty tasteratur!

 

EDIT: kunne gjerne hatt støtte for mer en 3.6mbits HSDPA.. Men men.. Genser, jeg har hatt e90 og kunne håpe at denne har litt bedre wifi mottaker, vet du noe om den er "forsterket" på noen måter. Den har B og G støtte, men det sier ikke alltid så mye..

 

EDIT2: Prisen blir nok circa 6500 på de rimeligere nettbutikkene..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...