Gå til innhold

Nokia N97 i dag?


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg stoler på Nokia her.

 

Ja har egentlig god erfaring med de og deres valg av CPU og RAM, det høres ikke så mye ut med 434 mhz. Men nå er det ett sykt mye lettere OS og drive i forhold til Windows mobile! E71 var jo lynrask med 369mhz og Xperia f.eks var lettere sirup med sin 528mhz.. Men jeg vurdere litt en e55 som ny mobil og kanskje en N810 til GPS bruk og surfing.. Må tenke litt på den, kjekt med alt i ett..

 

Kan GPS mottakeren i en Nokia mobil sammenlignes med en vanlig Garmin GPS mottaker opp i villmarken? tenker på signal?

Lenke til kommentar
Det er vel aldri signalet som er problem i villmark, er det det? Trodde det var programvare + kartverk som var det vesentlige i slike tilfeller?

 

Do correct me if I'm wrong.

 

Ja det var jo just det.. Tenkte på Garmin Mobile XT( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351816 ) også kjøpe kart for skog og hei.. Vet ikke helt hvor bra det blir, men håpte det skulle være noe som en vanlig skogsGPS..

Lenke til kommentar

Andynator: vil legge til at E66 ogE71 har noe av den beste byggekvaliteten jeg har vært borti på mer avanserte telefoner.. Men sier meg enig med deg.. håper ikke byggekvaliteten på N97 er noe som ødelegger for telefonen.. noe som var en del av problemet med N96 i mine øyne

Lenke til kommentar

Mr P

Kjøper den at E66 duger, den er nok unntaket

Slidere generelt sliter

Min N85 er en gullgruve innvendig,ser bra ut men har en byggkvalitet som er pinlig

Så bekymrer det meg at N97 kommer ut hvit..........Må jo være verdens styggeste farge på en mobiltelefon?

Den kommer heldigvis i svart også,men de hvite er nok først ut

Tenk: En grusom farge, en plastikk aktig slarkette N97 med konge funksjonalitet........ufff

Nei la oss håpe jeg tar feil

Lenke til kommentar

N97 er desverre nøyaktig så treg og buggete som antydet tidligere. Klådde nettopp på en på Nokia Developer Summit 2009 i Monte Carlo. Jeg er lite imponert.

 

..og ja, "July" er det de sier her nede. De sliter masse med å få telefonen rask og buggfri nok, i følge ingeniører jeg helte masse vin i kjeften på i går kveld. :)

Lenke til kommentar
N97 er desverre nøyaktig så treg og buggete som antydet tidligere. Klådde nettopp på en på Nokia Developer Summit 2009 i Monte Carlo. Jeg er lite imponert.

 

..og ja, "July" er det de sier her nede. De sliter masse med å få telefonen rask og buggfri nok, i følge ingeniører jeg helte masse vin i kjeften på i går kveld. :)

 

hmm, hva er det som gjør den såpass træg? Nokia 5800 er jo kjapp i bruk og det er ikke så alt for mye forskjell på OSet?

 

Jeg håpte på mer ram og større CPU, men selv om det ikke kom så føler jeg den er ett bedre alternativ enn HTC Touch Pro 2..

Lenke til kommentar
Slideren kunne ikke vært bedre sammensatt etter min menig. Den er veldig fast og fin og gir en enorm kvalitetsfølelse når den spretter opp og igjen.

 

Andynator, har du i det hele tatt sett den i hvit? Den jo rålekker :D

Nei jeg har ikke sett den, men var redd simpel plast og stygg hvitfarge ville ødelegge kvalitetsfølelsen.....

Trist å høre den bøgger forresten

Lenke til kommentar

For det første. Jeg har enda til gode å ha en Nokia mobil gå i stykker for meg. Jeg har hatt nokia siden 1996 (Nokia 1611 - Den som kunne sende SMS, 1610 kunne ikke.) 9 av 10 tilfeller er det brukerfeil og misbruk. Man må respektere hvor mye avansert teknologi det er pakket inn i rellativt skjør innpakning.

 

For det andre så lekte jeg med N97 i helgen på Elektrofil. (postet inntrykk lengre oppe), men jeg kan ta det igjen her.

 

Den var solid! Veldig veldig solid! Mekanismen som popper mobilen opp og ned var nøyaktig og presis og veldig tilfredsstillende. Vil den over tid få slark og kanskje feile? Der er svaret som med alle bevegelig deler...kanskje.

 

Alle mobiler som vises frem nå kjører beta software. Antakeligvis kjører de også i debugger modus som igjen stjeler resurser. Alle inntrykk av software på dette tidspunktet vil være misvisende og dumt å dømme en mobil på. Men vi som har lyst å kjøpe denne må også innse at dette er Nokia sitt første steg i N-serien med touch grensesnitt (5800 er consumer level) og med det så vil kanskje ikke alt være perfekt. Jeg forventer at alt funker...men at de har landet på beste løsning første gangen er optimistisk. Det vil komme justeringer og oppdatering.

 

Jeg synes ikke den kan komme raskt nok. Dog ikke gjort meg opp noe mening om fargen enda.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...