Gå til innhold

Sang jeg kan sende til noen som nettopp har mistet noen i familien


sCuper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har ei vennine som nettopp har mistet oldemoren sin, jeg lurte på om noen hadde en sang som konne hjelpe til med å muntre henne opp?

 

Mvh sCuper

Du sier muntre henne opp... Er du da ute etter en låt som får henne til bli litt glad, eller som er sånn passende og hjelper med å sette ord/melodi på følelser.

 

Rock n' roll eller Bjørn Eidsvåg hvis du skjønner???

Lenke til kommentar

Den mest opplagte er Eg Ser med Bjørn Eidsvåg. Veldig typisk begravelseslåt, spesielt dersom oldemora har ligget å ventet på dette ei stund.

 

Ellers så har du:

Halvdan Sivertsen - Sommerfuggel i Vinterland

Halvdan Sivertsen - Savna Dæ

Vamp - Kim du nå va

Bjørn Eidsvåg - Ein fin liten blome

Eric Clapton - Tears in Heaven

 

Dette er sterke låter med sterke tekster.

Jeg har ingenting å gå på her, så jeg har valgt smakelige fine låter, men som krever litt av lytteren.

Dersom du kjenner noe til oldemora så har du bedre grunnlag til kanskje å finne låter som forteller noe om oldemora.

 

Du får se litt på de... søke de opp dersom du ikke kjenner til de og lese/høre teksten og melodi og gjøre deg opp en mening.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg er såvidt gammel at jeg nok ville oppfattet det som ufint og ufølsomt om noen sendte meg en mp3-fil for å "muntre meg opp". Det jeg imidlertid ville satt pris på var en CD med musikk til trøst og ettertanke. Det ville jo også være mye mer varig og et signal om at du har gjort noe aktivt for vedkommende. Bjørn Eidsvåg er jo foreslått men hvorfor ikke noe klassisk? En av Adagio-CD-ene med Karajan for eksempel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...