Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Syntes du jeg er tjukk?" - Hva svarer man?


Gjest Gutt_18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kontant "Nei" utan å tenke seg om, utan å sjå på personen.

 

Det er det annerkjente Riktige Svaret[tm].

 

Eventuelt, spør tilbake om ho synest tissen din er for liten.

 

Sammenligningen er for dårlig -- man kan ikke øke penislengden sin (man kan riktignok korrigere tykkelsen, og gjøre noen ingrep som får penis til å framstå som om den var lengre, men intet inngrep vil faktisk øke penisens lengde); vekten, derimot, med noen svært få unntak, er en funksjon av livsstil. Michael Phelps hiver i seg rundt 12'000kcal per dag, uten at han akkurat legger på seg.

 

Tilbake til det opprinnelige innlegget - jeg ville ha spurt hvorfor jenta stilte dette spørsmålet. Dersom hun er interessert i å vite hvorvidt hun burde slanke seg av medisinske/helsemessige grunner, så vil en helseprofiltest (heller enn en partner) gi et objektivt svar. Dersom hun spør, fordi hun lurer på om partneren finner henne (fremdeles?) tiltrekkende, så bør man nok svare "ja, du er tiltrekkende slik du er", hvis man har lyst til å fortsette å være hennes partner (vel å merke "nei" er også et akseptabelt svar, men da med de konsekvensene dette innebærer).

 

Og som andre har sagt, hvis hun faktisk burde trent litt mer, så er det viktig å legge det frem på en høflig måte. Foreslå gjerne å trene med, eller sette opp noen mål (objektivt målbare mål) som man kunne strebe etter sammen. Slenge fra seg "Nja, du burde nok ha droppet godteritoktene dine" mens man hiver i seg potetchips er ikke veien å gå.

Lenke til kommentar

"Så lenge jeg slipper å rulle deg rundt i mel for å finne den våte flekken, går det greit."

 

Neida, men jenter spør ofte om dette. Og de spør fordi de ikke er fornøyd med vekta og vil ha den evige bekreftelsen på at de fortsatt er attraktive.

 

Jeg har ikke fått dette spørsmålet før fra mine damer, men jeg tror jeg ville svart ærlig på en fin måte.

 

"Du er langt fra tjukk og jeg liker deg jo uansett. Men om du selv mener at du vil gå ned, så kan jeg stille opp med sunnere mat og f.eks. gå turer sammen."

Lenke til kommentar
Du sier,

"Du er langt innenfor sunne og fine grenser. Dagen jeg synes du er tjukk, skal jeg heller si ifra. Dersom du er keen på å slanke deg littegrann, så er også det helt greit. Jeg kan gjerne ta utfordringen sammen med deg om å velge en bittelitt sunnere livsstil dersom det er noe du ønsker."

 

Den var fin. Klarer du den uten en "nedlatende" tone, så ville jeg kjørt på med den (:p)

Lenke til kommentar

Ahh, det flotte har-jeg-blitt-tjukk-spørsmålet. :p

 

Dette er en kjent test som en hver jente i et forhold kommer til å slenge i trynet på typen en eller annen gang. Og hvordan man håndterer dette er ganske viktig på hvordan resten av dagen kommer til å bli.

 

Trikset her er å svare på en måte som får henne til å skjønne at det var et teit spørsmål og at hun aldri skulle spurt i utganspunktet. Svar fort (nøler du, så har du tapt med en gang), svar nei (svar alltid nei!), og legg på et spørsmål om kroppen din som er totalt urelatert. Og for å øke den dramatiske effekten, si det hele med et 100% seriøst ansikt.

 

"Nei.. Syns du armene mine har blitt for lange?" er favoritten min. Svarer du dette med et 100% seriøst ansikt og ser henne rett i øynene (viktig å klare å holde inne latteren her) så kommer hun til å ta hintet. :)

 

Edit: hvis hun svarer deg med "nei, seriøst!" eller noe i den retning, fortsetter du bare i din egen retning, og legger ut om hvor usikker du har vært over lengden på armene dine i det siste, etc etc. Hun kommer til å gi opp til slutt ;)

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Dama mi spør ofte om dette og det jeg tror mange misforstår er det at de spør jo av en grunn. Altså, for dama mi så hater hun at jeg svarer "neeida" eller "synes du er fin som du er jeg!".

 

Sånt hater hun virkelig og vil heller at jeg sier "ja, har blitt litt mer her ja kanskje"

Altså, vær ærlig. Det er tross alt grunnen til at hun spør. Kanskje er det litt sårt der og da, men de setter jo pris på ærlighet istedet for å være snill lissom. Dersom hun faktisk ikke ER blitt tjukk så si for all del det du mener! Da blir det en litt annen vinkling tror jeg.

Lenke til kommentar
Hvis du faktisk ikke synes at hun er tjukk, så si det. Og hvis hun har lagt på seg litt, hva så? Si at du er glad i henne uansett hvordan hun ser ut.

 

Heh, denne taktikket har jeg brukt på kjæresten min i snart 6 år! Og tro meg, det er IKKE det hun vil høre. Ihvertfall ikke min. Jenter som faktisk bare sier "er jeg tjukk" kun for at du skal si "neida", disse har ingen problemer med fedme eller noe sånt. Disse er bare oppmerksomhetssjuk. Jenta mi har bittelitt ekstra på kroppen og da sier hun selv at når jeg ser det så kan jeg ikke nekte for det! Og at det sårer henne enda mer at jeg sier "neeeida", noe jeg forstår temmelig godt.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Heh, denne taktikket har jeg brukt på kjæresten min i snart 6 år! Og tro meg, det er IKKE det hun vil høre. Ihvertfall ikke min. Jenter som faktisk bare sier "er jeg tjukk" kun for at du skal si "neida", disse har ingen problemer med fedme eller noe sånt. Disse er bare oppmerksomhetssjuk. Jenta mi har bittelitt ekstra på kroppen og da sier hun selv at når jeg ser det så kan jeg ikke nekte for det! Og at det sårer henne enda mer at jeg sier "neeeida", noe jeg forstår temmelig godt.

 

Men om man har bittelitt ekstra på kroppen, gjør det da en til feit eller tjukk? Altså, jeg har virkelig ikke en kropp som Angelina Jolie, kommer aldri til å få heller, men betyr det at man faktisk er 'tjukk'? Da mener jeg i såfall at veldig mange der ute har altfor strenge krav til damene der ute, fordi 'litt ekstra' er ikke ensbetydende med 'tjukk' altså. For meg er 'tjukk' en som er skikkelig overvektig, som er i skikkelig dårlig form, og som ikke klarer å ta vare på sin egen kropp. Man kan jo faktisk være ganske så sunn, frisk og rask selv om man har 'litt ekstra'. I mine øyne kvalifiserer det langt fra å være tjukk, noe også min kjæreste sier. Og hvis det i såfall gjør det i følge dere gutta, så har dere også et stykke å gå, for det er jammen mange gutter der også 'med det lille ekstra', uten at det ville falt meg inn å kalle dem 'feite' eller 'tjukke'.(..)

 

Så vel, antagelig ville ikke jeg kalt dama di for 'tjukk', selv om hun har det 'litt ekstra'. Det skal i mine øyne litt mer enn som så.(..)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Man spør ikke om man er tjukk med mindre man vil ha en reaksjon. Ikke sannheten.

 

Eller en bekreftelse på at man er god nok. Been there, done that. Det er ikke nødvendigvis noe jeg er stolt av, men pga en forhistorie som gjorde meg veldig misfornøyd med kroppen min, var det svært viktig å få en bekreftelse på at jeg var flott som jeg var. Og vel, i dagens samfunn er idealet ikke å være tjukk. Men jeg mener at det finnes faktisk noe i mellom her, en mellomting, der man verken er tynn eller tykk. Etter at jeg selv fikk meg kjæreste har jeg forstått at for å være ærlig, det er tullete å henge seg opp i det. Helt til jeg leser slike tråder som dette, fordi veldig mange i denne tråden virker veldig svart-hvite. Enten er mann tynn, eller så er man tykk liksom. Det er så herlig med nyanser.(..) Og man burde ikke la seg påvirke, men jeg kjenner jo selv at man blir usikker. Helt til jeg tok en titt i speilet igjen og så at jeg faktisk ikke er tjukk, jeg bare ikke tynn. Og ikke har jeg noe ønske om å være det heller. Faktisk.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest En gutt
Hey! Velger å poste anonymt, da jeg ikke vil at min identitet skal bli funnet i dette emnet.

 

 

Mange har kanskje opplevd dette finurlige dilemmaet, nemlig å få spørsmålet: "Syntes du jeg er tjukk?"

 

Jeg pleier å si ja.

 

Jeg foretrekker tjukke damer. Så å si at hun er tjukk er en kompliment, på samme måte som "store flotte pupper". Men vær forsiktig. Mange damer er merkelig opphengt i å ikke være tjukk. En skulle tro det viktigste var å være "pen", men nei, "tynn" er viktigere for noen. I så fall kan hun bli sur - eller enda verre - sette i gang et omfattende og formålsløst slankeprosjekt. Som ikke nytter. Slanking virker sjelden - heldigvis. Så det er mange pene damer å se. Men det er jo synd på de som legger så mye bortkastet arbeid i å tape seg.

 

Du vet vel hva hun liker å høre. Hvis hun ikke vil oppfattes som "tjukk" kan du jo vri deg unna. "Har aldri tenkt over det, syns bare du er så nydelig..." Om hun har lagt på seg merkbart, prøv å vri det til noe positivt. Kanskje en kompliment om at brystene hennes har vokst?

Lenke til kommentar

Oh! Oh! Oh! I et anfall av lettere vulgær infantilitet, har jeg nå svare på dette evigdype spørsmålet. Neste gang fruen trekker ut spørsmålet: "Er jeg tjukk", fra sin fagre munn, kan du bare svare med å dra ned buksene, blotte girstangen og rope: "Nei, men denne er!". Herregud. Det skal jeg SÅ gjøre en vakker dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...