Gå til innhold

Hva er mest idiotisk? Nynorsk eller Nrk lisens?


Anbefalte innlegg

Helt til noen dager siden ville jeg garantert sagt at nynorsk er noe av det mest idiotiske vi har i dette landet, men nå må jeg seriøst si at Nrk lisensen er toppen av dumhet... Jeg mener, du betaler for en kanal du ikke gidder å se på.... Bortsett fra Tippekampen, roter de opp bare idiotiske programmer som f.eks eldrebølgen osv... så skal vi betale 1500kr i året for dette, ellers så tar de tv'en vår....

 

Og hva med de som bor langt inni heia, der de ikke får inn nrk engang? JO, de må også betale.. ingen nåde.....

 

Leste på Nrk sine websider, og fant ut at de tar inn ca 2 milliarder kr i året i lisenser.... Tror ikke tv2 får inn en brøkdel så mye og allikevel har de et bra programutvalg!!

 

Del meningene deres!

 

-apollox :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nrk lisensen er toppen av dumhet... Jeg mener, du betaler for en kanal du ikke gidder å se på.... Bortsett fra Tippekampen, roter de opp bare idiotiske programmer som f.eks eldrebølgen osv... så skal vi betale 1500kr i året for dette, ellers så tar de tv'en vår....

 

Og hva med de som bor langt inni heia, der de ikke får inn nrk engang? JO, de må også betale.. ingen nåde.....

 

Leste på Nrk sine websider, og fant ut at de tar inn ca 2 milliarder kr i året i lisenser.... Tror ikke tv2 får inn en brøkdel så mye og allikevel har de et bra programutvalg!!

 

Sjekk fakta før du klager. NRK-lisens, eller kringkastingsavgift som det egentlig heter, er en avgift som er bestemt av Stortinget. Du betaler ikke for programmene, du betaler for å ha TV-mottaker uansett hva du ser eller hvordan du bruker den. Les mere her. Avgiften kan sammenliknes med årsavgiften på bil. Det koster å ha bilen uansett hvor mye eller lite man kjører, eller om bilen står i garasjen.

 

Min mening:

Nynorsk er et unødvendig onde. :x

Jeg hater kringkastingsavgiften og årsavgiften på bil. Det er de absolutt verste regningene jeg får. :x :x

Lenke til kommentar
Sjekk fakta før du klager. NRK-lisens, eller kringkastingsavgift som det egentlig heter, er en avgift som er bestemt av Stortinget. Du betaler ikke for programmene, du betaler for å ha TV-mottaker uansett hva du ser eller hvordan du bruker den. Les mere her. Avgiften kan sammenliknes med årsavgiften på bil. Det koster å ha bilen uansett hvor mye eller lite man kjører, eller om bilen står i garasjen.

 

Min mening:

Nynorsk er et unødvendig onde. :x  

Jeg hater kringkastingsavgiften og årsavgiften på bil. Det er de absolutt verste regningene jeg får.  :x  :x

 

Jeg vet jo det da... men hadde det ikke vært for at NRK, som er en statskanal, må finansieres på en eller annen måte, tror jeg ikke vi hadde sett så mye til en Lisensavgift.... Hvorfor kan de ikke begynne med reklame de også??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...