Gå til innhold

Hva er mest idiotisk? Nynorsk eller Nrk lisens?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunn til at NRK har dårligere program utvalg...

TV2 får interkter av reklame som folk SER på. Når folk ikke gidder å se på TV2 mister de seff intekter. For å overleve MÅ TV2 ha bra programutvalg! Mens NRK håver in 2mil samma hvor mye det suger.

De eneste som burde betale lisens er de som SER på NRK.

Lenke til kommentar

selv om jeg ikke betaler lisens, BEGGE!!

Nynorsk må vel folk fritt få velge om de vil bruke, men det må IKKE VÆRE OBLIGATORISK PÅ SKOLEN!!

Jaja, hvorfor ikke ha trøndersk eller samisk som obligatorisk??'

Nynorsk er på lik linje med dem (vel, samisk er definitivt nederst på lista da)

 

Forresten, hva med autofil? Tirsdager på NRK1 :woot:

Eneste de sender som ikke er søppel...

(eneste kanalen jeg har oxo :evil: (se på mitt bosted :oops: )

Lenke til kommentar

Nynorsk er jo bare en dialekt for hel#¤te! Bare de begynner å skrive slik de snakker, så kan trøndersk bli et eget språk... Akkurat som nynorsk er. Forskjellen er bare den at alle i hele norge må lære vestlands-dialekt!!! Ville kansje du likt om du hadde blitt _tvunget_ til å lært finnmarks-dialekt? ikke? tenkte meg nok det ja..

Lenke til kommentar
Nynorsk er jo bare en dialekt for hel#¤te! Bare de begynner å skrive slik de snakker, så kan trøndersk bli et eget språk... Akkurat som nynorsk er. Forskjellen er bare den at alle i hele norge må lære vestlands-dialekt!!! Ville kansje du likt om du hadde blitt _tvunget_ til å lært finnmarks-dialekt? ikke? tenkte meg nok det ja..

 

Tviler på at det er noken som snakker akkurat slik dei skriver, spesielt når det gjelder nynorsk. Det hadde blitt heilt og totalt absurd å høyre på nemlig... ...

forresten må eg få ut i lyset at eg synest at det er heilt IDIOTISK når byfolk ikkje forstår ka folk som snakker litt nynorsk seier...:p

Lenke til kommentar

Tviler på at det er noken som snakker akkurat slik dei skriver, spesielt når det gjelder nynorsk. Det hadde blitt heilt og totalt absurd å høyre på nemlig... ...

forresten må eg få ut i lyset at eg synest at det er heilt IDIOTISK når byfolk ikkje forstår ka folk som snakker litt nynorsk seier...:p

 

Hvis du bruker IRC kan du jo stikke innom #alta på EFNet en tur og se..

 


<evodia> mæ du snakke om nu?fortell mæ,ka du veit om det..?

<iq-slikke> kor kan æ finne oppgava og stila?? slikt som propaganda??

<[Martin]> evodia: Da treng du kanskje hjelp da.... Men d får du neppe hær.

 

Godt eksempel på at folk skriver som de snakker..

 

ps. bor i finnmark selv...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
. Og 1800kr er MYE for ungdommer og studenter, men lite for de som er etablerte og har årslønninger på en halv million osv. NRK er jo også en slags ekstra-skatt for de med TV.

 

1800 flis er ikke mye. Dropp heller å kjøp ørti harddisker.

 

NRK har sitt forbilde i BBC, og begge er kreative kanaler som skal dekke hele befolkningen. Derfor får man alt fra Da Capo til slikkespill og onanispill der trøndere spiller hovedrollen. Ville f.eks TV2 gjøre noe slikt?

 

Det eneste de kommersielle kanalene ligger foran de "statlige" er på seriefronten. Selv om det kommer mange bra serier på de statlige og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...