Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

Bommet litt? Hallo? Andre solsystemer kan være kanskje opp mot 10 milliarder år gamle i beste fall. Det vil si at de maksimalt kan være dobbelt så gamle som vårt. Du hevder de kan være "mange hundre ganger eldre". Det er ikke det jeg kaller å bomme litt. Det er totalt skivebom.

 

Ellers må du gjerne tro at det finnes gode bevis og argumenter for at fremmede vesener har besøkt oss eller observert oss. Jeg har ennå ikke funnet slike gode bevis eller argumenter som tåler grundige vitenskaplige undersøkelser.

 

Hvis du leser hele mitt svar fremfor å svare enkelt avsnitt etterhverandre så ser du da at mitt "grunnlag" for å si "mange hundre ganger eldre" er basert på et spørsmål rundt vår viten.

Hele mitt argument går rundt på hva vi vet og hva vi ikke vet, samt hva vi vil lære i årene som kommer.

 

Ta det som et tankeeksperiment om du vil.

 

Ut fra teoriene vi har nå vil i så fall et slikt big bang gjøre at alt starter fra scratch igjen. Det finnes gode argumenter for at det finnes levende vesener på andre planeter i universet. Dette var ikke et av dem ut fra de teoriene vi har nå og de observasjonene vi har gjort (observasjoner av universet, ikke av UFO-er).

 

Ja, og du sier det selv. "Ut i fra teoriene"

Det vil si at vi ikke vet helt 100% sikkert, og da er det ikke rart at man lar tankene vandre og sier "tenk hvis?".

 

Jeg sier ikke at jeg ikke trur på "the big bang" ettersom det for meg høres mest "riktig" ut, men hva vet vell jeg?

Hadde jeg levd for noen tusen år siden så hadde jeg tenkt. "Jah, javist... Hvis de smarte sier at planeten er flat, så er den vell det ettersom det høres logisk ut for meg.."

 

Det første er en rimelig observasjon. Det kan godt hende andre sivilisasjoner har kommet lenger enn oss i utvikling. Det betyr ikke nødvendigvis at de har vært her. Våre grunnleggende teorier om lyshastigheten og elektromagnetismen tyder på at det er svært lite sannsynlig at de kan ha vært her. Styrken til disse teoriene er jo blant annet at de fullt ut forklarer de observasjonene vi har gjort av universet, selv om de ikke forklarer alt og vi ikke kan bevise at disse teoriene gjelder i alle deler av universet og til alle tider. Det siste er noe vi tror og som er i overenstemmelse med de teoriene vi har.

 

Dessuten: Om det er 12, 14 eller 16 milliarder år gjør ikke at vi må endre alle våre teorier. Det er små forskjeller i den store sammenheng.

 

Med det faktisk at det finnes liv her på vår planet, og at denne planeten ikke er den eldste så er det nok naturlig å tenke at "ja, det finnes nok liv på andre planeter". Så da er vell igrunn spørsmålet om vi har kommet lengst i vår evolusjon og lære fremfor andre sivilisasjoner.

 

Det å bruke vår "lære" blir isåfall helt feilt når man tenker at vår "lære" har vist seg å være feil så utrulig mange ganger. Lyshastigheten og elektromagnetismen er altså vårt endepunkt på samme måte som at jorden var flat og at månen var en gud for endel år siden.

 

Atomet var våres minste "byggeklosser" som nå viser seg å være elektromet, og slikt fortsetter vi med alle våre vitenskapelige funn, og slik vil det fortsette.

 

Dessuten, det er heller ingen som er sikre på hvordan egentlig universet fungerer og hvordan/hva som skjer når man reiser rundt lysets hastighet.

 

Enkelte påstår at tiden ville stått stille, samt andre mener at det fult mulig er å reise fortere enn lyset hvis man har en lyskilde på sitt romskip som da ville gjort det slik at du alltid kan akselere pga en "utvidet" rom forran skipet etc. Andre påstander er selvfølgelig mer "gærne" enn andre, men det var også påstanden om at jorden var rundt istedet for flat engang i tiden også.

 

Vi kan jo også bruke "big bang" teorien hvor senter står stille og at endene forflytter seg i lysetshastighet. Men hva da hvis man måler hastigheten fra ende til ende hvor de da forflytter seg fra hverandre? Vil ikke den hastigheten tilsvare lysetshastighet ganger 2, altså 600 000km/s? Hvordan er det mulig?

 

En annen teori kan leses:

http://omnis.if.ufrj.br/~mbr/warp/alcubierre/cq940501.pdf

Ganske spennende, hva hvis det er mulig?

Hvis så? Hva nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger til en interessant link, ikke for å overlesse dere andre, men det er noen nye fine teorier og merkelige funn. Handler spesielt om en kornsirkel og den avanserte informasjonen i denne. Ellers litt om kornsirker gennerelt. Søk opp bildet "Face on Mars" på nytt, for det de har der er dårlig. http://claudescommentary.com/special/chilbolton/

 

 

Hva tenker forresten folk om den grønne mannen som ble tatt bilde av på Mars for noen år siden? Luftspeiling? Rusk på linsa? Kameraet har tatt LSD? Massevis av bilder på nett og youtuben. Generelt er jo ikke "kjente" aliens grønne, men med drakt på så muligens... Rart at det ble sluppet i det hele tatt, for NASA photoshopper sinnsykt mye av de andre bildene sine, er sagt av folk som jobber der og av astronautene som ofte ser/så dem. Og disse er trent for å gjøre nøyaktige observasjoner og har normalt høyere IQ!

Så påstanden om at de er like på jordet som millioner av hard-core religiøse som er oppfostret som det og enda er på et slags apestadium rent psykisk; holder ikke vann...

 

post-138469-1228964071_thumb.jpg

 

Edit: I bakgrunnen på det øverste bildet vises hva som ligner på to liggende, søyleformede gjenstander...?

 

post-138469-1228964126_thumb.jpg

 

En astronaut [Edgar Mitchell, 6. mann på Månen] så blant annet på en overvåkningsmonitor en kjempe [2,5m?] av en bredskuldret "mann" med langt blondt hår og meget uvanlig ansikt stå i en hangar og prate med en tekniker. Disse er beskrevet av noen som en egen rase [muligens mikset med vår], som til og med kan ha vært opphavet til norrøn mytologi.

 

Legger også til noe mer ukjent, dog vet jeg ikke at opprinnelsesplassen er Mars. Ærlige meg. Likheten i kvaliteten på bildene kan jo være photoshoppet. Bildet's identitet hadde et sykt langt navn av stort sett tall, som gjør at det kan være en del av en gigantisk harddisk eller bildemappe? Om det er ekte levner det liten tvil hva vi står ovenfor, enten menneskeskapt eller utenomjordisk:

 

post-138469-1228964319.jpg

 

Edit: Atmosfæren på Mars er jo "så klart" forskjellig, så litt photoshopping på den óg tenker jeg. Who knows :)

Endret av Equalitor
Lenke til kommentar
men når det er snakk om alle de bortimot 100 vitnene i forsvaret, cia og bla bla bla bla bla.... (sagt det altfor mange gangern nå)

 

hvordan bortforklarer du ALLE disse folka? løgnere og skøyere alle sammen?

Det har vært hundretusener av mennesker gjennom forsvaret og CIA gjennom årene. Skulle bare manglet at det finnes pyskotiske, gale, løgnere, osv. blant dem.

Lenke til kommentar

 

 

Hva tenker forresten folk om den grønne mannen som ble tatt bilde av på Mars for noen år siden? Luftspeiling? Rusk på linsa? Kameraet har tatt LSD? Massevis av bilder på nett og youtuben. Generelt er jo ikke "kjente" aliens grønne, men med drakt på så muligens... Rart at det ble sluppet i det hele tatt, for NASA photoshopper sinnsykt mye av de andre bildene sine, er sagt av folk som jobber der og av astronautene som ofte ser/så dem. Og disse er trent for å gjøre nøyaktige observasjoner og har normalt høyere IQ!

Så påstanden om at de er like på jordet som millioner av hard-core religiøse som er oppfostret som det og enda er på et slags apestadium rent psykisk; holder ikke vann...

 

post-138469-1228964071_thumb.jpg

 

Edit: I bakgrunnen på det øverste bildet vises hva som ligner på to liggende, søyleformede gjenstander...?

 

post-138469-1228964126_thumb.jpg

 

Bigfoot er fra Mars! :ohmy:

 

patterson_bigfoot_lg.jpg

Endret av LordArgh
Lenke til kommentar
men når det er snakk om alle de bortimot 100 vitnene i forsvaret, cia og bla bla bla bla bla.... (sagt det altfor mange gangern nå)

 

hvordan bortforklarer du ALLE disse folka? løgnere og skøyere alle sammen?

Det har vært hundretusener av mennesker gjennom forsvaret og CIA gjennom årene. Skulle bare manglet at det finnes pyskotiske, gale, løgnere, osv. blant dem.

fin bortforklaring; alle kan lyve. i dette tilfellet tror jeg nok sannsynligheten er stor for at noen snakker sant.

 

mulig dere har mye kunnskap om fysikk, men har dere like mye kunnskap om menneskesinnet siden dere så blankt kan avfeie alle vitner på den måten?

 

skal ikke kalle meg ekspert på noen av områdene selv, men min fornuft sier meg at det er svært naivt å stemple alle disse menneskene som løgnere.

 

i will be back

Lenke til kommentar
Bigfoot er fra Mars! ohmy.gif

 

Det som er så morro med disse UFO-trådene er at det aldri er mulig å vite hvem som er seriøs og ikke... :D

 

Enig. Hysterisk lesning! :!:

 

Så bra at alle har det gøy da ;)

 

Dere er gode til å skrike etter bevis, og når dere får servert fotobevis av bra kvalitet fra en seriøs kilde [NASA] så ignorerer dere det? :roll:

 

Bigfoot for president!

Lenke til kommentar
fin bortforklaring; alle kan lyve.

Nei, noen kan være gale, noen kan ha misoppfattet noe, noen kan huske feil, osv.

 

har dere like mye kunnskap om menneskesinnet siden dere så blankt kan avfeie alle vitner på den måten?

Vitneutsagn er verdiløse uten andre bevis. Dette fordi mennesker er ekstremt flinke til å "huske" ting slik de ønsker det, og danne seg feilaktige tolkninger i hodet.

 

 

når dere får servert fotobevis av bra kvalitet fra en seriøs kilde [NASA]

Hvilket fotobevis, for hva?

Lenke til kommentar
når dere får servert fotobevis av bra kvalitet fra en seriøs kilde [NASA]

Hvilket fotobevis, for hva?

Lurer på en ting her. Mente han virkelig at disse bildene var et "bevis" på et "levende vesen" som vandrer rundt på Mars?

 

 

Søk opp bildet "Face on Mars" på nytt

Du vet at det ikke er noe spesielt med det.

 

skal ikke kalle meg ekspert på noen av områdene selv, men min fornuft sier meg at det er svært naivt å stemple alle disse menneskene som løgnere.

Om det er 10 eller 100 personer som snakker om at USA skjuler ditten og datten betyr ikke at det er sant.

Lenke til kommentar
når dere får servert fotobevis av bra kvalitet fra en seriøs kilde [NASA]

Hvilket fotobevis, for hva?

Lurer på en ting her. Mente han virkelig at disse bildene var et "bevis" på et "levende vesen" som vandrer rundt på Mars?

Vel, noe er det. Og grønne ting tror jeg ikke forekommer så ofte på Mars, ei heller i statueform. Den største muligheten for å skape grønnfarge naturlig er å utsette kobber for fukt, men den skal ikke bli så dyp grønn og være på noe som sitter oppreist som den danske havfruen. Og er det fukt så er Mars mer gjestmildt enn det forskerne sier, og muligheten for at det er en eller annen form for liv der er enorm. Med liv så mener jeg også bakterier.

 

Om det er 10 eller 100 personer som snakker om at USA skjuler ditten og datten betyr ikke at det er sant.

Jeg tror vi heller skal si noen tusen bare i USA, og med i den potten kan du regne med gale politikere, politimenn, presidenter, astronauter, militære overhoder, flygeledere og alt det jeg har nevnt før.

Og det er ikke snakk om dårlig hukommelse, feiltolkninger eller ønsketenkning. De ser vesenene, fartøyene, de hemmelige mappene på kloss hold. Særlig noen av de eldre militære bryter tausheten etter at taushetsplikten har utgått, og de skammer seg for ikke å ha gjort det før. Klok av skade, de har lært med tiden.

Søk opp bildet "Face on Mars" på nytt, for det de har der er dårlig.

Du mener dette?

Det der beviser egentlig lite, for hvis det ble skapt av noen så var det meningen at skygge-effekten skulle påvirke formasjonen og det skulle bli sett ovenfra. Nasca-formasjonene gjør ikke mye nytte av seg de heller, før man entrer fugleperspektiv. Bortsett fra at ansiktet er en fascinerende sak så får den ikke og bør ikke få for mye oppmerksomhet, siden det finnes andre ting å fokusere på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Si meg, hva er sannsynligheten for at av alle millioner av planeter som eksisterer i universet, så besøker disse flyvende tallerkene lille planten jorda?

;) Selvsagt MÅ alle andre sivilisasjoner besøke Jorda, det er jo her alt skjer. Jorda er dessuten sentrum i det observérbare universet, og dette setter planeten vår i en særstilling. Så hvis andre sivilisasjoner finner opp romskip, så gidder de selvsagt ikke bry seg med diverse andre potensielle severdigheter ute i verdensrommet og i galaksen, for egentlig er det ingen severdigheter der ute, i hvert fall ikke sammenlignet med Jorda, det observérbare universets ubestridte sentrum.

 

Så derfor iler de hit i tusentall, og sitter der oppe i romskipene sine og ser ned på våre neonreklameskilt og våre dødshemmelige militærbaser laaangt ute i ødemarka der vi lager våpen som for dem ligner mest på en sprettert. Og så ler de litt, og lar romskipene vugge fra side til side, før de farer av gårde slik at kroppene deres klaskes i romskipsveggene av akselereasjonen. Sånt liker de utenomjordiske godt, å bli klasket fra vegg til vegg inne i romskipene. Slike akselerasjoner hadde drept et menneske, selv om mennesket var fastspent og utstyrt med trykkdrakt, så hadde innvollene og hjernen blitt most. Men de utenomjordiske bare ler, og så blinker de litt med sine noenlys for å understreke hvor glade de er for endelig å ha sett Jorda de også.

 

(dette er skrevet som ironi)

 

 

Vet det er flere sider siden, men måtte bare si at dette var et utrolig genialt innlegg. :!:

Lenke til kommentar
når dere får servert fotobevis av bra kvalitet fra en seriøs kilde [NASA]

Hvilket fotobevis, for hva?

Lurer på en ting her. Mente han virkelig at disse bildene var et "bevis" på et "levende vesen" som vandrer rundt på Mars?

Vel, noe er det. Og grønne ting tror jeg ikke forekommer så ofte på Mars, ei heller i statueform. Den største muligheten for å skape grønnfarge naturlig er å utsette kobber for fukt, men den skal ikke bli så dyp grønn og være på noe som sitter oppreist som den danske havfruen. Og er det fukt så er Mars mer gjestmildt enn det forskerne sier, og muligheten for at det er en eller annen form for liv der er enorm. Med liv så mener jeg også bakterier.

 

Om det er 10 eller 100 personer som snakker om at USA skjuler ditten og datten betyr ikke at det er sant.

Jeg tror vi heller skal si noen tusen bare i USA, og med i den potten kan du regne med gale politikere, politimenn, presidenter, astronauter, militære overhoder, flygeledere og alt det jeg har nevnt før.

Og det er ikke snakk om dårlig hukommelse, feiltolkninger eller ønsketenkning. De ser vesenene, fartøyene, de hemmelige mappene på kloss hold. Særlig noen av de eldre militære bryter tausheten etter at taushetsplikten har utgått, og de skammer seg for ikke å ha gjort det før. Klok av skade, de har lært med tiden.

Søk opp bildet "Face on Mars" på nytt, for det de har der er dårlig.

Du mener dette?

Det der beviser egentlig lite, for hvis det ble skapt av noen så var det meningen at skygge-effekten skulle påvirke formasjonen og det skulle bli sett ovenfra. Nasca-formasjonene gjør ikke mye nytte av seg de heller, før man entrer fugleperspektiv. Bortsett fra at ansiktet er en fascinerende sak så får den ikke og bør ikke få for mye oppmerksomhet, siden det finnes andre ting å fokusere på.

Altså, den eneste grunnen til at det ser ut som et ansikt er fordi bildekvaliteten er dårlig. Mener du at fjellformasjonen ble skapt av noen, kanskje de samme som lager fine mønstre i kornåkre her på vår egen klode, for at det skulle se ut som et ansikt om man tok et bilde med et spesielt kamera med en spesiell kvalitet for å kunne se det? NASA har skrevet litt her, om du er interessert.

 

Hva har forresten Nazca-linjene med flyvende tallerkener å gjøre?

Lenke til kommentar
Altså, den eneste grunnen til at det ser ut som et ansikt er fordi bildekvaliteten er dårlig. Mener du at fjellformasjonen ble skapt av noen, kanskje de samme som lager fine mønstre i kornåkre her på vår egen klode, for at det skulle se ut som et ansikt om man tok et bilde med et spesielt kamera med en spesiell kvalitet for å kunne se det? NASA har skrevet litt her, om du er interessert.

 

Hva har forresten Nazca-linjene med flyvende tallerkener å gjøre?

 

Jeg sier ikke nei og ikke ja på om det er skapt, for det et nokså dårlig bevis og kunne ha vært laget som et artig skyggetriks av noen som hadde det kjedelig eller ville prøve noe nytt. Men sannsynligheten for det er ikke stor. Vær og vind er nok skaperen. Jeg tviler likevel på at forskjellen av effekten lyset har på fjellet hadde vært stor, selv med de nye kameraene. Hoved "budskapet" ligger fortsatt igjen.

 

Sa jeg at Nazca-linjene hadde noe med flyvende tallerkener å gjøre..?

De ble brukt som en forklaring for å illustrere. Nascaene kunne hatt ballonger de fløy i og observerte dem. Det ble testet ut av kun lokale materialer, og det funka toppers med to mann i. De tilba vel sola/himmelen muligens.

Lenke til kommentar
Jeg tror vi heller skal si noen tusen bare i USA, og med i den potten kan du regne med gale politikere, politimenn, presidenter, astronauter, militære overhoder, flygeledere og alt det jeg har nevnt før.

Og det er ikke snakk om dårlig hukommelse, feiltolkninger eller ønsketenkning. De ser vesenene, fartøyene, de hemmelige mappene på kloss hold. Særlig noen av de eldre militære bryter tausheten etter at taushetsplikten har utgått, og de skammer seg for ikke å ha gjort det før. Klok av skade, de har lært med tiden.

Dette er rent vrøvl. Hadde man hatt noe håndfast hadde det vært kjent for lengst. Det eneste man har nå er tomme påstander fra tvilsomme kilder.

 

Bortsett fra at ansiktet er en fascinerende sak

"Ansiktet" er ikke et ansikt, og er ren ønsketenkning.

Lenke til kommentar
Søk opp bildet "Face on Mars" på nytt, for det de har der er dårlig.

"Ansiktet på Mars" skyldtes skyggevirkninger den ene dagen, og det faktum at menneskehjernen lett tolker så mye som mulig som ansikter eller andre kjente figurer, en sky på himmelen kan f.eks et øyeblikk se ut som en skilpadde eller noe.

 

Her er "ansiktet på Mars" sett i en annen belysning og en annen vinkel:

http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap060925.html

face2_marsexpress.jpg

Lenke til kommentar
Jeg tror vi heller skal si noen tusen bare i USA, og med i den potten kan du regne med gale politikere, politimenn, presidenter, astronauter, militære overhoder, flygeledere og alt det jeg har nevnt før.

Og det er ikke snakk om dårlig hukommelse, feiltolkninger eller ønsketenkning. De ser vesenene, fartøyene, de hemmelige mappene på kloss hold. Særlig noen av de eldre militære bryter tausheten etter at taushetsplikten har utgått, og de skammer seg for ikke å ha gjort det før. Klok av skade, de har lært med tiden.

Dette er rent vrøvl. Hadde man hatt noe håndfast hadde det vært kjent for lengst. Det eneste man har nå er tomme påstander fra tvilsomme kilder.

Jeg kontrer med at det er bullshit. Tror dere militæret og myndigheter i noe land ville gratis oppgi hvilken informasjon og ikke minst ukjent teknologi de hadde fått tak på til nå? Å ha de kortene på hånda alene er mer enn gull verdt, og de ønsker ikke at fiendtlige land skal infiltrere akkurat dem for å få tak i det.

Og tvilsomme kilder? Når ble særlig politiet, flygere og astronauter + de andre, tvilsomme egentlig? De er vanlige mennesker som folk setter sin lit til i hverdagen og er pliktig til å hjelpe andre.

Også har man den sivilie verden å tenke på. Hvor stort kaos kunne det ikke blitt? Mange av de forvirrede, religiøse retningene kunne ha startet krig, terror eller masseselvmord.

 

Kanskje de [hovedsaklig USA] har tatt rett avgjørelse ved å skjule det de vet, men jeg tror verden er klar for hele sannheten snart.

 

Bortsett fra at ansiktet er en fascinerende sak

"Ansiktet" er ikke et ansikt, og er ren ønsketenkning.

Nå sa jeg at jeg regnet det som mest sannsynlig at det fenomenet er naturlig da. Det finnes nok av enda merkeligere ting på Mars å diskutere.

 

Snart vil jeg legge ut et nytt [verifisert ekte] bilde derfra som kan sette tankene på gli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...